2022-12-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Som det ser ut nu så kommer ev. Ryssland förlura i Ukraina med hjälp av Nato. Putin kan inte förlora kriget i Ukraina, då förlorar han makten. Man har redan sett Kadyrov och olika nationalistiska ledare i Ryssland kritisera Putin för att han inte är brutal nog i Ukraina. Hur kommer Putin reagera på en förlust i Ukraina?

Han kommer säkert att falla nedför en trappa i september nästa år eller tidigare. Det finns många som vill gå hårdare fram men det är så illa skött från början, hela operationen häpnadsväckande usel. Självklart kan inte högste ledaren undgå ansvar även om han är en "duva" jämfört med andra.

Jag tror bästa chansen är att det växer fram en grupp i Ryssland som prioriterar ekonomi, förskning och utveckling. Alla kan inte vara idioter som vill bomba Bryssel.
Citera
2022-12-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putincyka
Det är uppenbarligen en dåligt semi-sketch med en skådespelare och har alltså ingenting med riktiga Zelensky att göra. Men det som säger allt om den ryska mentaliteten är nog detta där man ser en frysande civilbefolkning i ett land man inte har att göra med som en triumf. Det definierar terrorism väldigt bra. Det här säger också väldigt mycket om tattarryssarnas barnsliga låga mentala nivå kring något så allvarligt.

"något så allvarligt" syftar du gissningsvis i att de har försökt och nu nära att lyckas koppla ned det ukrainska elnätet.

Skall säga så här: De njuter riktigt av att se den ukrainska civilbefolkningen lida men tycker samtidigt lite synd med betoning på lite synda om dem för de får lida för Nato/USA. Ok - det är synd om er men rätt åt er. Så tror jag man kan sammanfatta ryssarnas känslor.

Helt oförblommerad och fullständigt äkta glädeje känner dock ryssarna när de märker att den försvunna elen gjort det omöligt/mycket svårt för militära transporter. Lika så med de senaste dagarnas hårda angrepp mot järnvägsnätet. Dessa två faktorer sammantagna är stora orsaken till ukrainanrnas svårigheter vid fronten just nu.

Allra gladast skulle jag dock bli om väldigt många svenskar får frysa, även ihjäl sig för den delen, i vinter. Ett elakt hånskratt! Så går det om man retar den ryska björnen och skyll er själva om svenska gamla gubbar och tanter fryser ihjäl ute i sina stugor i obygden.
Citera
2022-12-01, 13:56
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han kommer säkert att falla nedför en trappa i september nästa år eller tidigare. Det finns många som vill gå hårdare fram men det är så illa skött från början, hela operationen häpnadsväckande usel. Självklart kan inte högste ledaren undgå ansvar även om han är en "duva" jämfört med andra.

Jag tror bästa chansen är att det växer fram en grupp i Ryssland som prioriterar ekonomi, förskning och utveckling. Alla kan inte vara idioter som vill bomba Bryssel.
Putin har fortfarande massvis med allierade kring sig, har svårt och se att han kommer mördas på samma sätt han har beordrat massa oligarker att dö. Putin är inte dum direkt, han vet hotet mot sig och han byter konstant ut FSB folket runt sig. Så som jag ser det så kommer Putin göra allt han kan för att försöka hålla kvar makten efter en förlust i Ukraina, tex kärnvapen. Rysslands regeringen existerar inte bara i Moskva. Dom har planerat för det här sen 50-talet. Skicka kärnvapen sen chilla i ett kommandcenter i uralbergen.
Citera
2022-12-01, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Alla 118 ombord dog efter en antagligen ganska lång period på havsbotten.

Putins möte med de efterlevande blev den tydliga inledningen på en ny era i Ryssland men omnämns inte i Wikipediaartikeln nedan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/K-141_Kursk

Du har ju knappt koll.

Kremlin fick ganska omgående reda på att ubåten höll på att sjunka och att de som var fast riskerade att drunkna men hade syre i 1-2 dagar till. Då erbjöd sig flera andra länder bla Norge även UK tror jag att skicka dit experter som kunde rädda dom som var fast på ubåten för det var akut och Ryssland saknade kompetens till det. Då valde Kremlin att tacka nej till hjälp för de ville inte få hjälp av "fienden" för att de ville själva lösa situationen och framstå som hjältar hemma. Tiden gick och alla på ubåten drunknade. Sedan efter de redan var döda DÅ accepterade Putin hjälp att hämta liken.

Något annat som drog ut på tiden var att Putin var på solsemester och ingen vågade ge han de dåliga nyheterna.

Ja det var verkligen snyggt hanterat av ditt favoritland.
Citera
2022-12-01, 14:00
Medlem
Citat:
Det är uppenbarligen en dåligt semi-sketch med en skådespelare och har alltså ingenting med riktiga Zelensky att göra. Men det som säger allt om den ryska mentaliteten är nog detta där man ser en frysande civilbefolkning i ett land man inte har att göra med som en triumf. Det definierar terrorism väldigt bra. Det här säger också väldigt mycket om tattarryssarnas barnsliga låga mentala nivå kring något så allvarligt.

"något så allvarligt" syftar du gissningsvis i att de har försökt och nu nära att lyckas koppla ned det ukrainska elnätet.

Skall säga så här: De njuter riktigt av att se den ukrainska civilbefolkningen lida men tycker samtidigt lite synd med betoning på lite synda om dem för de får lida för Nato/USA. Ok - det är synd om er men rätt åt er. Så tror jag man kan sammanfatta ryssarnas känslor.

Helt oförblommerad och fullständigt äkta glädeje känner dock ryssarna när de märker att den försvunna elen gjort det omöligt/mycket svårt för militära transporter. Lika så med de senaste dagarnas hårda angrepp mot järnvägsnätet. Dessa två faktorer sammantagna är stora orsaken till ukrainanrnas svårigheter vid fronten just nu.

Allra gladast skulle jag dock bli om väldigt många svenskar får frysa, även ihjäl sig för den delen, i vinter. Ett elakt hånskratt! Så går det om man retar den ryska björnen och skyll er själva om svenska gamla gubbar och tanter fryser ihjäl ute i sina stugor i obygden.

(Fast jag bor i relativt tätbefolkad landsbygd vet jag en hel del gamla eller utslagna som dels bor i svåruppvärmda bostäder (typ gamla husvagnar, risiga friggebodar, jättestora gårdsbyggnader osv) och inte skulle klaras ett längre strömavbrott eller avstängd el. De skulle antagligen frysa ihjäl om de inte får hjälp. :-) )
Citera
2022-12-01, 14:01
Bannlyst
Citat:
*dålig skådis* menar du väl, inte Zelensky.

Jo, invaderar ett broderfolk, mördar, våldtar och torterar - lika obrydda som om de skulle gå och handla.

Men, det är som många piss-ryzzar i tråden. Det tycker att det är värt det. Det är värt att ett par hundra tusen medmänniskor, oskyldiga ukrainare, män, kvinnor och barn, våldtas och mördas.

För vaddå? För att "befria" de stackars ukrainarna från det dekadenta väst. Eller för att försvara de piss-ryzka värderingarna?

För ingenting.
Citera
2022-12-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du har ju knappt koll.

Kremlin fick ganska omgående reda på att ubåten höll på att sjunka och att de som var fast riskerade att drunkna men hade syre i 1-2 dagar till. Då erbjöd sig flera andra länder bla Norge även UK tror jag att skicka dit experter som kunde rädda dom som var fast på ubåten för det var akut och Ryssland saknade kompetens till det. Då valde Kremlin att tacka nej till hjälp för de ville inte få hjälp av "fienden" för att de ville själva lösa situationen och framstå som hjältar hemma. Tiden gick och alla på ubåten drunknade. Sedan efter de redan var döda DÅ accepterade Putin hjälp att hämta liken.

Något annat som drog ut på tiden var att Putin var på solsemester och ingen vågade ge han de dåliga nyheterna.

Ja det var verkligen snyggt hanterat av ditt favoritland.

Ja allt det du berättar är nog sant. Men när han fick veta kallade han samman ett möte där han mötte de efterlevande och lyssnade på dem. Du kan väl ändå fatta att de där stäckars efterlevande upplevde det som en ny tid kommit?

Att Putin blev älskad av sitt folk är inte underligt.
Citera
2022-12-01, 14:04
Medlem
Citat:
Självklart gör jag det. Liknande siffror har det västerländskt inspirerade opinionsinstitutet Levada kommit fram till. De är erkänt Nato-vänliga och det opinionsinstitutet bör också du kunna tro på.

Wikipedia om Levada:

https://en.wikipedia.org/wiki/Levada_Center

Liknande siffror?
Du kanske ska länka till dessa då?
Att de är NATO-vänliga ska hjälpa mig hur då?

Hittar du andra siffror som går att "tro" på?
Citera
2022-12-01, 14:06
Avslutad
Citat:
Ja allt det du berättar är nog sant. Men när han fick veta kallade han samman ett möte där han mötte de efterlevande och lyssnade på dem. Du kan väl ändå fatta att de där stäckars efterlevande upplevde det som en ny tid kommit?

Att Putin blev älskad av sitt folk är inte underligt.

Om staten låtit din familjemedlem dö med mening i ett utrikespolitiskt spel för att inte tappa ansiktet internationellt så tror jag inte du accepterat det oavsett vem som kommer med ursäkten.
Citera
2022-12-01, 14:14
Avslutad
Citat:
Alla 118 ombord dog efter en antagligen ganska lång period på havsbotten.

Putins möte med de efterlevande blev den tydliga inledningen på en ny era i Ryssland men omnämns inte i Wikipediaartikeln nedan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/K-141_Kursk

Glöm inte att 'den nya eran' i ryssland också inleddes med att putin beordrade FSB att terrorspränga ett flertal hyreshus i moskva, fler än 300 sovande moskvabor dödades. Syftet var att genom false flag beskylla tjetjenien för dåden vilka strax efter attackerades på exakt samma modus operandi som vi nu ser drabba ukraina.

Moskvaterrorn fick ett snöpligt slut då FSB var i full färd med att bära in tunnor med sprängmedel i källarvåningen på ett hyreshus i en annan rysk stad. Hyresgästerna vaknade, anade oråd och ringde (häpp) polisen! Som grep FSB men fick efter ett tag släppa dem på order från högsta ort. Man ville 'testa uppmärksamheten' hos det ryska folket hette det i den officiella förklaringen...
Citera
2022-12-01, 14:15
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Inget vi ska bry oss om och fundera över.
Vår uppgift är att se till att ukrainska folket innanför 1991 års gränser befrias.
Det underlättar att slå mot underhåll redan långt inne i Ryssland och därför måste Ukraina få vapen för att kunna utföra detta.
Där går nog gränsen för ledaren, om Ukr får vapen som slår ut bränsle/energi/transport långt inne i angriparens territorium, då har USA förklarat krig enligt ledaren och därmed tagit första steget mot ww3 och vi kan alla räkna med det värsta. Ledaren tar plats i sin bunker, trycker på knappen, game over.
Citera
2022-12-01, 14:15
Medlem
Citat:

Problemet är väll att ryssland har, precis som sen starten av sin invasion, svårt att få loss manskap och utrustning för militära operationer då det mesta går till att mörda civila, barn och kvinnor i ukraina, inte helt olikt den tyska krigsmaktens problem i ww2

Citat:

jo, vi vet ju att ryssen uppmanar sina soldater att våldta och mörda civila i ukraina, har dock inte hört dem nämna något om nato/usa i samband med det.

https://www.youtube.com/watch?v=lRZc2tmwMv4&ab_channel=Ukraine%27sTruth

Citat:

svårigheter vid vilken front? ser skapligt statisk ut sedan ryssarna flydde från kherson (den senaste större militärstrategiskt relvanta segern för ukraina)

Citat:

tänker du på moder ryssland nu, där fryser det ihjäl många människor 5000+ bara häromåret.
https://www.mediasphera.ru/issues/sudebno-meditsinskaya-ekspertiza/2021/2/1003945212021021004

Citat:
(Fast jag bor i relativt tätbefolkad landsbygd vet jag en hel del gamla eller utslagna som dels bor i svåruppvärmda bostäder (typ gamla husvagnar, risiga friggebodar, jättestora gårdsbyggnader osv) och inte skulle klaras ett längre strömavbrott eller avstängd el. De skulle antagligen frysa ihjäl om de inte får hjälp. :-) )

Du menar moskva?

Jo det fryser ju ijhäl några 100 där varje vinter.

men ser man till hur mycket alkhol och bögsex i det fria som ryska soldater idkar så är det ju inte orimligt att det går illa även i det civila hemmavid...
Senast redigerad av slö 2022-12-01 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in