Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
"något så allvarligt" syftar du gissningsvis i att de har försökt och nu nära att lyckas koppla ned det ukrainska elnätet.
Problemet är väll att ryssland har, precis som sen starten av sin invasion, svårt att få loss manskap och utrustning för militära operationer då det mesta går till att mörda civila, barn och kvinnor i ukraina, inte helt olikt den tyska krigsmaktens problem i ww2
Citat:
Skall säga så här: De njuter riktigt av att se den ukrainska civilbefolkningen lida men tycker samtidigt lite synd med betoning på lite synda om dem för de får lida för Nato/USA. Ok - det är synd om er men rätt åt er. Så tror jag man kan sammanfatta ryssarnas känslor.
jo, vi vet ju att ryssen uppmanar sina soldater att våldta och mörda civila i ukraina, har dock inte hört dem nämna något om nato/usa i samband med det.
https://www.youtube.com/watch?v=lRZc2tmwMv4&ab_channel=Ukraine%27sTruth
Citat:
Helt oförblommerad och fullständigt äkta glädeje känner dock ryssarna när de märker att den försvunna elen gjort det omöligt/mycket svårt för militära transporter. Lika så med de senaste dagarnas hårda angrepp mot järnvägsnätet. Dessa två faktorer sammantagna är stora orsaken till ukrainanrnas svårigheter vid fronten just nu.
svårigheter vid vilken front? ser skapligt statisk ut sedan ryssarna flydde från kherson (den senaste större militärstrategiskt relvanta segern för ukraina)
Citat:
Allra gladast skulle jag dock bli om väldigt många svenskar får frysa, även ihjäl sig för den delen, i vinter. Ett elakt hånskratt! Så går det om man retar den ryska björnen och skyll er själva om svenska gamla gubbar och tanter fryser ihjäl ute i sina stugor i obygden.
tänker du på moder ryssland nu, där fryser det ihjäl många människor 5000+ bara häromåret.
https://www.mediasphera.ru/issues/sudebno-meditsinskaya-ekspertiza/2021/2/1003945212021021004
Citat:
(Fast jag bor i relativt tätbefolkad landsbygd vet jag en hel del gamla eller utslagna som dels bor i svåruppvärmda bostäder (typ gamla husvagnar, risiga friggebodar, jättestora gårdsbyggnader osv) och inte skulle klaras ett längre strömavbrott eller avstängd el. De skulle antagligen frysa ihjäl om de inte får hjälp. :-) )
Du menar moskva?
Jo det fryser ju ijhäl några 100 där varje vinter.
men ser man till hur mycket alkhol och bögsex i det fria som ryska soldater idkar så är det ju inte orimligt att det går illa även i det civila hemmavid...