2022-11-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Men varför blev det så konstig text haha, hoppas det går att läsa ändå
https://aatos.app/se/samboavtal/artiklar/kan-min-sambo-fa-ratt-till-min-bostadsratt/

Här kan du också läsa att den som får rätt till bostaden då skall kompensera den andre.
Om vi nu ponerar att Simon skulle anses ha synnerliga skäl så skulle han också bli tvungen att ekonomiskt kompensera (Mao köpa ut) Linn ur bostaden. Han får alltså inte bostaden i form av ekonomiskt värde utan det handlar om rätten att behålla boendet
Citera
2022-11-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Går absolut att läsa ändå. Vad jag förstått så händer det där ytterst sällan (om det ens sker) så jag skulle inte tro att Simon kan anses ha rätt till bostaden.
Jag kan tänka mig att det som står i lagen kan tillämpas om vi talar om en bostad man levt tillsammans i i väldigt många år.
Linn kommer dessutom rimligen oavsett anses ha större behov av bostaden då hon har TRE barn

Jo men eftersom hon har både inkomst och är skuldfri har hon större chans att få tag i en ny bostad, än vad Simon har och sånt spelar tyvärr också roll…
Vet en mamma med 5 barn (alla olika pappor) som fick flytta ut från det hemmet hon bott i långt innan hon träffade yngsta barnets pappa för han var arbetslös och hade miljonbelopp i skulder hos Kronofogden.. På den nivån ligger ju dock inte Simon.
Men jag hoppas verkligen inte det blir så för Linn!
Citera
2022-11-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Jo men eftersom hon har både inkomst och är skuldfri har hon större chans att få tag i en ny bostad, än vad Simon har och sånt spelar tyvärr också roll…
Vet en mamma med 5 barn (alla olika pappor) som fick flytta ut från det hemmet hon bott i långt innan hon träffade yngsta barnets pappa för han var arbetslös och hade miljonbelopp i skulder hos Kronofogden.. På den nivån ligger ju dock inte Simon.
Men jag hoppas verkligen inte det blir så för Linn!

Då lär det handlat om en hyresrätt? För hade det varit bostadsrätt hade han som sagt behövt betala för bostaden (vilket jag antar att personen inte kunde med dom skulderna).

Tror för övrigt inte Simon ens skulle förstå att han skulle kunna ha några rättigheter
Citera
2022-11-30, 19:50
Medlem
Citat:
Då lär det handlat om en hyresrätt? För hade det varit bostadsrätt hade han som sagt behövt betala för bostaden (vilket jag antar att personen inte kunde med dom skulderna).

Tror för övrigt inte Simon ens skulle förstå att han skulle kunna ha några rättigheter

Tror tyvärr Linn tror at
Citera
2022-11-30, 19:51
Medlem
Tror tyvärr att Linn tror att skaffa barn med vem som helst är en lätt match. Tyvärr är det inte så. Utan det gäller att försöka jobba på det här förhållande nu. Går i terapi om det behövs, och hjälpas åt. Det är inte bara att bli gravid två månader in i relationen och sen går det som det går. Man måste kämpa för sina barn och sitt förhållande man kan inte ge upp så fort det knakar när det är barn inblandad och man är sambo / gift. Det är lagar och regler och varannan vecka och vårdnad och hur mycket som helst att tänka på.
Citera
2022-11-30, 20:14
Medlem
Nu undrar även hennes kompis om någon kan slå upp en innervägg. Linn kanske inte fick något napp...
Citera
2022-11-30, 21:35
Medlem
Citat:
https://aatos.app/se/samboavtal/artiklar/kan-min-sambo-fa-ratt-till-min-bostadsratt/

Här kan du också läsa att den som får rätt till bostaden då skall kompensera den andre.
Om vi nu ponerar att Simon skulle anses ha synnerliga skäl så skulle han också bli tvungen att ekonomiskt kompensera (Mao köpa ut) Linn ur bostaden. Han får alltså inte bostaden i form av ekonomiskt värde utan det handlar om rätten att behålla boendet

Åh vilken tur, köpa ut lär han ju inte kunna göra haha!
Citera
2022-11-30, 22:00
Avslutad
Får ta o be lite extra till gud av ren tacksamhet över att man inte har ett liv som linnsans och simmes fy💀🤮
Citera
2022-11-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Får ta o be lite extra till gud av ren tacksamhet över att man inte har ett liv som linnsans och simmes fy💀🤮

Tre barn eller vad menar du?
Citera
2022-11-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Nu undrar även hennes kompis om någon kan slå upp en innervägg. Linn kanske inte fick något napp...

Andra söker via gamla goda Google. Men det kanske är för dyrt för linnsan. Och Mickes bygg kanske inte nappar på ett samarbete istället för 20.000kr? (jag vet absolut inte hur mycket en vägg kostar)
Citera
2022-12-01, 00:31
Medlem
Cloud88s avatar
Imorgon sitter hela familjen i sina rutiga matchande pyjamaser och myser med varmchoklad och ostbricka/charkbricka eller fruktfat…..framför julkalendern på SVT och en bild kommer postas för att visa oss deras mysa julmys men också för att bevisa vilken myyyyysig familj dom är som kan mysa så bra o så bra dom har det i juletid. Hohooo.
Citera
2022-12-01, 02:31
Medlem
Vart hittar Linn alla dessa kompisar hon hänger med? Alla ser ut att vara 1. 13-17 år gamla 2. Inte gått ut skolan 3. Föder barn på löpande band. Skrämmande. Har inga tjejer inget annat för sig idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in