2022-11-30, 21:28
Medlem
qwerty-66s avatar
hmm... Kan detta bero på att flödet av stulna tvättmaskiner avtagit?

Meduza reports that a new internal poll conducted by the Russian government shows waning support for the "Special Military Operation".

Only 25% are in favour of continuing the war, whilst 55% want peace talks, a massive change in comparison with July.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Och? Ville du bara dela med dig utav nyheter alla redan hört, eller var det för att understödja behovet utav databrickor du spottade lite extra mycket för tillfället?
Nu förlorar RAZZIA otroligt många soldater i Bakmut sade greve mount Vernon den tredje. Counts always keep the truth close to the borders

Putin vinner om han kan tvinga Ukraina till vapenvila

Det är en köttkvarn säger han. Ta inte lätt på detta
Citera
Medlem
Frågan är om inte ”databrickor” kommer att framstå som hela 2022 års sämsta troll-självmål.

Den som gör översättningarna där borta i St Petersburg måste ju ha deporterats till någon skyttegrav i Donetsk. Ja, eller hämtats därifrån.
Citera
2022-11-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du vet lika bra som jag att Ukraina har iscensatt false flags upprepade gånger, och ljuger om det mesta. Snake Island, Butja, Ghost of Kiev, missilen mot Polen, attackerna mot kärnkraftverken. Du är för intelligent för att befinna dig på fel sida om staketet. Du slösar de intelletuella resurser som du uppenbarligen besitter på en totalt meningslös och lögnaktig sak. Vilket slöseri.
Få tummen ur röven och understöd sina påpekanden här nu. Mycket bättre än att försöka återanvända mina ord som om att de var dina. En clown är en clown är en clown. Det är ju du som är akademikern med förnuftet, så varför tar du mina ord till ditt användande gentemot andra skribenter som om att de vore dina? Saknar min herre fantasi i sin skolade bana utav misslyckanden?
Citera
2022-11-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Putin vinner om han kan tvinga Ukraina till vapenvila

Det är en köttkvarn säger han. Ta inte lätt på detta
Det var som fan! nej, jag skall ta det till min överordnade omedelbart. Tack Kalle! Nu, får vi äntligen lämna kajen
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-30 kl. 21:35.
Citera
2022-11-30, 21:30
Medlem
Citat:
Att Ryssland ingår i ett BRICS som attraherar allt fler medlemmar som ett alternativ till USA-imperialismen, har givetvis relevans i denna konflikt, eftersom inga krig kan bekämpas utan vänner och utan pengar.

Kruxet är att orcherna har varken pengar eller vänner...och nej, Syrien och Nordkorea räknas inte riktigt.
Citera
2022-11-30, 21:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Frågan är om inte ”databrickor” kommer att framstå som hela 2022 års sämsta troll-självmål.

Den som gör översättningarna där borta i St Petersburg måste ju ha deporterats till någon skyttegrav i Donetsk.

För att ge er en liten poäng så måste jag ändå säga (även om jag gillar han som skrev det) att detta har givit mig, som är intresserad av digital elektronik, många härliga skratt...
Citera
Medlem
Citat:
Jaha. Det är på CNN idag han säger att staden är en köttkvarn som maler ner ukrainska soldater

Det mals ner ryssar i mängder också.
Citera
Medlem
Citat:
Jaha. Det är på CNN idag han säger att staden är en köttkvarn som maler ner ukrainska soldater

Ja, det är en master plan. Wagner har fortsatt rakt västerut några mil sen april/maj. Läget var då ett helt annat men Wagner går rakt fram oavsett vad alla andra gör.
Det blir nog bra.
Citera
Medlem
Citat:
Att du anser att tanken är bisarr och fånig har noll och intet med internationell rätt att göra. Det finns gott om folk i Ryssland som anser samma sak angående västerlandet, som västerlänningar känner inför ryssarna och Ryssland i den här konflikten. Fråan är om det ens finns någon behörig rättslig instans som kan pröva eventuella krigsbrott från endera sida? USA har ju korrumperat varenda internationell institution som har dylikt syfte. Inte konstigt att BRICS går sin egen väg, och attraherar allt fler medlemmar. Att blockera ryska tillgångar inom EU var dessutom ett kardinalmisstag, som kommer att resultera i minskade investeringar inom EU av de framväxande stormakterna.
Vilka stormakter är det tant refererar till? Mordkorea?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Skrev du ordet "Petrodollar" i texten?

Nej varför skulle jag göra det ?
Citera
2022-11-30, 21:33
Medlem
Alla krig är en köttkvarn - det låter som om de stulit retorik från 1915...det är den typer av saker man ska tänka genom innan man invaderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in