2022-11-30, 20:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag utgick ifrån att högkostnadsskyddet och ersättningen kommer att låta dröja på sig så att jag är inte alls förvånad och att jag har inte tagit ut någon glädje i förskott.

Lögnen är idag en accepterad och etablerad del av samhället, det spelar ingen roll vilket parti, alla ljuger. näringslivet ljuger, myndigheter ljuger.

Den här el krisen med alla strulen/fel den är skapad anser jag för att driva och hålla elpriset uppe.
Alla ljuger och då hamnar vi i sådana här lägen där ingen riktigt vet.

Det är ett redigt underbetyg och rent kriminellt och att sossarna hade inte skött det hela ett dugg bättre.

Vi måst få till stånd en större styrning ifrån statens sida när det gäller en del mycket viktiga funktioner som till exempel energiförsörjning och prissättning. Fan att det ska inte hända att kärnkraftverk får ett fel driftstopp precis under den period då elen behövs som mest, jag tror inte ett skit på det där!
Det skulle i helvete erläggas bot räknat per minut som de inte levererar!
Då gott folk så skulle vi få se att det löper smort men nejdå utan det är det ena strulet efter det andra och på det så måste det tas mer betalt!
Citera
2022-11-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
I princip samtliga chefer inom myndigheter/statliga företag har utsetts av sossarna/vänstern. Håller du inte med?

Ta valfri stor myndighet/statföretag och kolla hur det ser ut.
Är det så konstigt tycker du?
S har väl varit Sveriges största parti i snart 100 år och varit i regeringsställning i nästan lika många år!
Citera
2022-11-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Är det så konstigt tycker du?
S har väl varit Sveriges största parti i snart 100 år och varit i regeringsställning i nästan lika många år!

Tack. Då förstår vi båda hur sossarnas med sitt stödparti #1 (MP) har förstört Sveriges energipolitik.

(Igen, se ministerstyre av MP mot Vattenfall)
Citera
2022-11-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaLack
Det är för jävligt att det inte är löst. De har ju trots allt haft 2 månader på sig (eller hur långt det nu är), långsamma jävlar.

2018 vid den här tiden så väntade vi väl fortfarande på... ja... en regering?
Nu har vi en regering som lovade lösa allt på en gång.
Citera
2022-11-30, 20:45
Medlem
Citat:
Tack. Då förstår vi båda hur sossarnas med sitt stödparti #1 (MP) har förstört Sveriges energipolitik.

(Igen, se ministerstyre av MP mot Vattenfall)
Vi har helt olika uppfattningar om MP och vattenfall.
Du tror säkert att det var MP som stängde ner våra kärnkraftverk.
Jag är tyvärr faktanörd och håller såleddes inte med dig.
Citera
2022-11-30, 20:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag utgick ifrån att högkostnadsskyddet och ersättningen kommer att låta dröja på sig så att jag är inte alls förvånad och att jag har inte tagit ut någon glädje i förskott.

Lögnen är idag en accepterad och etablerad del av samhället, det spelar ingen roll vilket parti, alla ljuger. näringslivet ljuger, myndigheter ljuger.

Den här el krisen med alla strulen/fel den är skapad anser jag för att driva och hålla elpriset uppe.
Alla ljuger och då hamnar vi i sådana här lägen där ingen riktigt vet.

Det är ett redigt underbetyg och rent kriminellt och att sossarna hade inte skött det hela ett dugg bättre.

Vi måst få till stånd en större styrning ifrån statens sida när det gäller en del mycket viktiga funktioner som till exempel energiförsörjning och prissättning. Fan att det ska inte hända att kärnkraftverk får ett fel driftstopp precis under den period då elen behövs som mest, jag tror inte ett skit på det där!
Det skulle i helvete erläggas bot räknat per minut som de inte levererar!
Då gott folk så skulle vi få se att det löper smort men nejdå utan det är det ena strulet efter det andra och på det så måste det tas mer betalt!

Det fetmarkerade är i högsta grad intressant. Nu styr de sina egna priser och tjänar på om de sköter produktionen dåligt. Jag har hela tiden hävdat att om det är något som inte passar på en marknad så är det el. Det går inte att få en sådan marknad att fungera i och med att konsumenterna inte kan välja något alternativ som påverkar priset.
Citera
2022-11-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nu har vi en regering som lovade lösa allt på en gång.

Nej, inte alls. Missförstå mig inte, löftena om elprisstödet var klantigt och värdigt av kritik. Men vad gäller kriminalitet, invandring och andra grejer, så sa man i valrörelsen att utvecklingen kommer att ta lång tid att vända. I fall nu någon vuxen människa på allvar skulle tro att man löser det i en handvändning.

Men nej, man har sagt konstant att det kommer ta lång tid och också att det förmodligen kommer bli värre innan det blir bättre (vad gäller kriminaliteten).
Citera
2022-11-30, 20:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kristersson sade att de prioriterade att det skulle gå snabbt och när det redan fanns ett färdig förslag så var det, enligt honom, det snabbaste sättet. När det gäller bränslepriserna var hans svar att Moderaterna inte lovat någon stor prissänkning snabbt och det stämmer Moderaterna talade om tre kronor så snart det var möjligt och fem kronor på lite längre sikt.

Du är en lika falsk slingerbult som Ulf Dvärg.

Innan valet sa Ulf Dvärg ordagrant: ”Högkostnadsskyddet för hushåll och företag mot de extrema elpriserna, finns på plats den 1 november" och att det var ett gemensamt vallöfte från M, KD, SD och L.
https://www.dn.se/sverige/s-ledaren-...pp-i-ansiktet/

Nu när tom Ebba tillstår att det var ett valsvek, blir det extra roligt att se dvärgen kröka rygg och fortsätta ljuga, så att han om möjligt blir ännu mindre.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2022-11-30 kl. 20:54.
Citera
2022-11-30, 20:51
Medlem
Citat:
Du kanske ska ge henne en chans?

Jag har inga förhoppningar. Alla myndigheter är genomsyrade av vänsterstyre.

Värre än Titanic att försöka styra om.

Om man vill styra om, varför har de kommit med en sossebudget?

Det kan inte bli en ändring när man fortfarande snålar på förvaret och rättsväsendet, fortsätter med höga skatter och avgifter på allt som tynger medborgarna, samt har hög A-kassa och dessutom fortsätter med att gynna folk som lever på bidrag.

Vill man ha kärnkraft ser man över alla lagliga hinder och tar bort osäkerheten hos kraftbolagen inför framtida absurda politiska beslut. Som det ser ut nu, måste staten ta ett ägarintresse, eller komma med ekonomiska garantier. Kanske en bred politisk överenskommelse där också S ingår?

Det är politikerna som måste ta ansvar för att fungerande kärnkraftverk stängde ner utan att beakta elförsörjningen. Därför måste det ges garantier från politiskt håll om att det inte sker igen. Det kan ju bli så illa i framtiden, att när makten hägrar igen för sossarna att de lierar sig med MP eller C, och åter igen vaskar kärnkraften.
Citera
2022-11-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
I Kina smäller de upp ett kolkraftverk på sex månader. Föreslår att vi bygger ett tiotal sådana i väntan på ny kärnkraft. Vi kan döpa kolkraftverken efter olika MP-politiker. Pengar får vi från att lägga av med all fullständigt meningslös "klimat-politik".

Vill du bo bredvid ett kolkraftverk? Du får välja namn...
Citera
2022-11-30, 20:56
Medlem
Citat:
Du kanske ska ge henne en chans?

Jag har inga förhoppningar. Alla myndigheter är genomsyrade av vänsterstyre.

Värre än Titanic att försöka styra om.

Och hur hade ett 'rejält högerstyre' hanterat det hela?
Citera
2022-11-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade är i högsta grad intressant. Nu styr de sina egna priser och tjänar på om de sköter produktionen dåligt. Jag har hela tiden hävdat att om det är något som inte passar på en marknad så är det el. Det går inte att få en sådan marknad att fungera i och med att konsumenterna inte kan välja något alternativ som påverkar priset.
Du sätter fingret på en riktigt öm punkt.
Det är därför det är så svårt och komplext.
Lägg där till alla kablar mellan länderna så förstår man att det blir ändå mer avancerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in