2022-11-30, 20:54
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej det blir ingen brist på argument, tyvärr. Ryssland genomför en illegal och märkligt brutal invasion av Ukraina. Ukraina försöker så gott de kan freda sig och ge sina barn en framtid.

Det är grunden.

Kan du länka en rättslig prövning angående Rysslands åberopande av självförsvar? Nej, just det, det kan du inte? Jag talar alltså inte om svepande uttalanden i FN, utan om rättsligt bindande beslut i sakfrågan.
Citera
2022-11-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?

Nej. Personligen skiter jag fullständigt i vad andra skriver här. Såklart jag finner guldkorn jag med ja, men det är från dem som i tystnad bjuder in till lite RIKTIG verklighet, I allt från musik till hur de märkte skillnaden på Hornady or gold spear dotted misfunctions under dagens motion. Utöver detta så skiter jag ju självklart fullständigt i vad herr Zelensky gör sålänge han sköter sitt arbete som sig bör, och det gör han med råge. Imponerande väl må man säga, så därav sitter jag gärna vid hans sida även om det är obetalt. Detta är ett "diskussionsforum" ja, så varför diskuterar du inte då? DU påstår detta ofta och mer därtill, men när det kommer till korta så visar det sig att du egentligen endast är här för att föra en monolog utav obekräftad regissering. Hur kommer detta sig när det är du som påstår den raka motsatsen till funktion här?
Sedan handlar det inte om att förminska eller krympa folks MÖJLIGHET till att bygga uppfattning eller finna verktyg till att förstå verkligheten nej. MEN, detta betyder såklart inte att vilsen själ som dig skall sitta och fantisera ihop saker som ENDAST passar ditt eget lilla sorgliga skäl till att ljuga för att till och med få lögnen att passa din FANTASI. Självklart måste även du förstå att det inte fungerar så i verkligheten.......även om man nu försöker sätta upp en Leninstaty i VARBERG. Anticimex är ett företag som objektivt agerar utefter nödvändighet och inte beroende på vart ifrån kackerlackan härstammar. Du försöker få detta till att vara ett felaktigt beteende, men vet du vad, det är det inte eftersom att det är en fundamental och mänsklig reaktion för att hålla sin säng fri från våldtäktande kryp.
Nästa gång kan du väl åtminstone ta det på akademiskt språk ok Nash? Och snälla, något som handlar om Ukraina också, och inte stadsparken i Varberg
Citera
Medlem
Citat:
Allt det fetade stämmer ju. I övrigt uppskattar jag din enorma objektivitet och vältalighet.

Hur menar du att de endast använder 15% av sin militära kapacitet?
Genuint intresserad.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?
Nej, men man önskar en någorlunda hederlig debatt där ni inte blåljuger och pratar tvärtomska.
Men ni måste väl om man ska lyckas sminka grisen.

Eller som att du bekymrar dig över att lögnfabriken och propagandakanalen skulle vara censurerad i väst men inte invänder (förmodligen stödjer) att man riskerar många år i fängelse i Ryssland om man inte stödjer Putins erövringskrig.
Citera
2022-11-30, 20:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är du och vissa andra som påstår att jag är här i egenskap av akademiker, bara på grund av mitt nickname. Det är en villfarelse. Jag är här på min obetalda fritid, eftersom ämnet intresserar mig. Det är oseriöst att ni ägnar er mer åt metadebatt, ad hominem, och att diskuera debattörer, mer än att diskutera sakfrågan i tråden. Jag anar att ni har brist på argument.
Nej, för egen del handlar det om att du är en irritation. Som faktiskt mest själv sysslar med metadebatter där du hela tiden försöker komma runt debatterna, genom att helt enkelt negligerar eller döma ut de svar du får. Döma ut svaren, utan argument i sakfrågan. Bara påstå saker och att det ska vara "en oberoende akademiker", är förstås inte glömt. Nåt som du själv inte brytt dig om någonsin. Så det är väl egentligen inte du som debatteras nu, utan hur du debatterar. D.v.s. skulle jag vilja påstå, på ett falskt sätt.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-30 kl. 21:01.
Citera
2022-11-30, 20:56
Medlem
Det är bara några isp som blockerat dna. Tvivlar att det är dns den legala termen "broadcast" syftar på....

Jag kommer åt rt.com utan problem men jag har ju inte läsförståelse som en sexåring....
Citera
2022-11-30, 20:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kan du länka en rättslig prövning angående Rysslands åberopande av självförsvar? Nej, just det, det kan du inte? Jag talar alltså inte om svepande uttalanden i FN, utan om rättsligt bindande beslut i sakfrågan.

Det verkar som du tror detta är en konflikt delvis gömd i historiens dunkel. I verkligheten är detta som de flesta i tråden bevittnade med egna ögon - i år. Ryssland började, efter några år av lågintensivt krigande i östra Ukraina, en massiv invasion av Ukraina, med ett första mål av att tillsätta en ryssvänlig regim i Kyiv.

Idén om självförsvar är bisarr och fånig.
Citera
2022-11-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När jag ser den dummaste tredjedelen skriva här inne, tvivlar jag ibland på varför demokrati ska försvaras.
En av tre Putinkramare och diktaturanhängare är precis lika lågbegåvade som de andra två…
Citera
2022-11-30, 21:02
Medlem
Från rt

Citat:
Slovakia has given 30 BMP-1 infantry fighting vehicles and will receive German tanks as replacements, the defense minister said

Säkert gammal nyhet
Citera
2022-11-30, 21:02
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Hur menar du att de endast använder 15% av sin militära kapacitet?
Genuint intresserad.

En rysk man kan bara leverera 15 % av vad en ukrainsk man levererar.
Citera
2022-11-30, 21:04
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det verkar som du tror detta är en konflikt delvis gömd i historiens dunkel. I verkligheten är detta som de flesta i tråden bevittnade med egna ögon - i år. Ryssland började, efter några år av lågintensivt krigande i östra Ukraina, en massiv invasion av Ukraina, med ett första mål av att tillsätta en ryssvänlig regim i Kyiv.

Idén om självförsvar är bisarr och fånig.

Att du anser att tanken är bisarr och fånig har noll och intet med internationell rätt att göra. Det finns gott om folk i Ryssland som anser samma sak angående västerlandet, som västerlänningar känner inför ryssarna och Ryssland i den här konflikten. Fråan är om det ens finns någon behörig rättslig instans som kan pröva eventuella krigsbrott från endera sida? USA har ju korrumperat varenda internationell institution som har dylikt syfte. Inte konstigt att BRICS går sin egen väg, och attraherar allt fler medlemmar. Att blockera ryska tillgångar inom EU var dessutom ett kardinalmisstag, som kommer att resultera i minskade investeringar inom EU av de framväxande stormakterna.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-11-30 kl. 21:06.
Citera
2022-11-30, 21:07
Medlem
Citat:

Varför skulle det behövas en rättslig prövning när det är Ryssland som klivit över gränser och annekterat ett annat lands områden? Har du sett någon rättslig prövning av dessa annekteringar eller hur de så kallade folkomröstningarna gått till? Under väpnad konflikt genomförd på ett par dagar med orimliga siffror? Med dessa siffror varför skulle du säga stöter inte Ukraina på ett massivt civilt motstånd när de återtar Kherson utan snarare ett välkomnande? Logiken i ditt resonemang är löjeväckande, och avsaknaden av analytisk förmåga är beklämmande. En akademiker påstår du dig vara - komik på högsta nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in