2022-11-23, 23:05
Medlem
Väsby verkar gå som en enda ångmaskin, vägrar förlora! Har bara tappat två poäng på sina 13 matcher.
Citera
2022-11-24, 21:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Väsby verkar gå som en enda ångmaskin, vägrar förlora! Har bara tappat två poäng på sina 13 matcher.
KHK verkar också ånga på, om även inte lika storstilat som Väsby.
Citera
2022-11-29, 17:19
Medlem
Någon som har koll på om det går att se HockeyEttan Södra på något annat ställe än hockeyettan.se? Ska bara se introt på en enda match pga av en specifik händelse då (imorgon) och hade gärna hoppat att betala 200 pix för det.
Citera
2022-11-29, 20:27
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsnow
Någon som har koll på om det går att se HockeyEttan Södra på något annat ställe än hockeyettan.se? Ska bara se introt på en enda match pga av en specifik händelse då (imorgon) och hade gärna hoppat att betala 200 pix för det.

Vilken match är det? Kan göra en skärminspelning och ladda upp åt dig!
Citera
2022-11-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Vilken match är det? Kan göra en skärminspelning och ladda upp åt dig!

Snällt! Det är Nybro-Mörrum. Men jag vet tyvärr inte om det är i början, mitten, eller slutet som det ska inträffa, så blir nog svårt för dig då haha. Tyvärr inte hittat några torrent- eller scene-releaser som släpper HockeyEttan alls heller, så kommer tyvärr inte kunna ladda ner den i efterhand som det ser ut just nu.
Citera
2022-11-30, 14:12
Medlem
Kan någon förklara för mig som inte fattar

Hur spelas Hockeyettan?

Jag försöker bli klok på https://www.hockeyettan.se/sa-spelas-hockeyettan/ och framför allt denna länk: https://www.hockeyettan.se/2022/07/08/guide-22-23/

Men fattar inte.

Hälften av lagen går till Allettan sen? Men vad tusan är Vårettan?

"Lag 1–8 från Allettan norra och södra är kvalificerade för slutspel"
"Lag 1–3 från Vårettan norra och södra är kvalificerade för slutspel."

Är det samma slutspel? 11 lag? Låter weird. Om inte, vad är poängen med Vårettan och vad är det för slutspel de spelar om?
Citera
2022-11-30, 18:08
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Snällt! Det är Nybro-Mörrum. Men jag vet tyvärr inte om det är i början, mitten, eller slutet som det ska inträffa, så blir nog svårt för dig då haha. Tyvärr inte hittat några torrent- eller scene-releaser som släpper HockeyEttan alls heller, så kommer tyvärr inte kunna ladda ner den i efterhand som det ser ut just nu.

Okej. Jag fixar det. Vad är det jag ska leta efter så jag vet vad du vill ha? 😅
Citera
2022-12-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Okej. Jag fixar det. Vad är det jag ska leta efter så jag vet vad du vill ha? 😅

Haha hann tyvärr inte svara i tid. Men uppskattar att du erbjöd dig att hjälpa till. Det ena laget la ut ett klipp på sina sociala medier nu i efterhand med precis det jag eftersökte. Skulle kolla en intervju med en nära vän som spelade sin 300:ade match i ett av lagen. Återigen, tack, även om det inte blev som tänkt.
Citera
2022-12-01, 22:23
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Haha hann tyvärr inte svara i tid. Men uppskattar att du erbjöd dig att hjälpa till. Det ena laget la ut ett klipp på sina sociala medier nu i efterhand med precis det jag eftersökte. Skulle kolla en intervju med en nära vän som spelade sin 300:ade match i ett av lagen. Återigen, tack, även om det inte blev som tänkt.

Okej! Kanske var den smidigaste lösningen ändå. Inga problem!
Citera
2022-12-22, 12:45
Medlem
Väsby imponerar. Visby Roma verkar vara ett tveksamt lag denna säsong.
Citera
2023-01-05, 17:46
Medlem
slickadkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Kan någon förklara för mig som inte fattar

Hur spelas Hockeyettan?

Jag försöker bli klok på https://www.hockeyettan.se/sa-spelas-hockeyettan/ och framför allt denna länk: https://www.hockeyettan.se/2022/07/08/guide-22-23/

Men fattar inte.

Hälften av lagen går till Allettan sen? Men vad tusan är Vårettan?

"Lag 1–8 från Allettan norra och södra är kvalificerade för slutspel"
"Lag 1–3 från Vårettan norra och södra är kvalificerade för slutspel."

Är det samma slutspel? 11 lag? Låter weird. Om inte, vad är poängen med Vårettan och vad är det för slutspel de spelar om?

Nu vet jag inte om du redan listat ut hur det fungerar eftersom det är över en månad sen du frågade men jag kan svara ändå.

Allettan Norra och Södra består av 10 lag vardera dvs 20 lag. Lag 1-8 i respektive alletta kvalificerar sig för slutspel,det ger oss 16 lag i slutspel från allettan. Lag 9 o 10 i respektive alletta har spelat färdigt för säsongen.

Vårettan norra består av 9 lag (ett lag dragit sig ur) och vårettan södra består av 10 lag. Lag 1-3 i respektive våretta kvalificerar sig för slutspel,det ger oss ytterligare 6 lag till slutspel. Lag 4-6 i respektive våretta har spelat färdigt för säsongen. Lag 7-9 i vårettan norra får kvala sig kvar i hockeyettan och detsamma gäller lag 7-10 i vårettan södra.

Summa summarum så kommer slutspelet bestå av 22 lag.

Play In

I Play In Norra deltar lag 2-3 från Vårettan Norra.
I Play In Södra deltar lag 2-3 från Vårettan Södra.

Kvartsfinalspel

I kvartsfinalspelet deltar 16 lag, lag 3-8 från Allettan Norra och Södra, segrarna från Vårettan Norra och Södra, samt segrande lag från Play In.

De 8 högst rankade lagen väljer motståndare bland de 8 lägst rankade lagen. Högst rankat lag väljer först, osv. Högst rankade lagen spelar
b-h-h.
Segrarna är kvalificerade för semifinalspel.

Semifinalspel

I semifinalspelet deltar 12 lag, lag 1-2 från Allettan Norra och Södra, samt de 8 segrarna från kvartsfinalerna. Det 6 högst rankade lagen väljer motståndare bland de 6 lägst rankade lagen. Högst rankat lag väljer först, osv. De 6 högst rankade lagen spelar b-h-h.
Segrarna är kvalificerade för spel i Kvalserien till HockeyAllsvenskan.

Kvalserien till HockeyAllsvenskan
I Kvalserien till HockeyAllsvenskan deltar 6 lag, segrarna från semifinalerna. Serien spelas i 10 omgångar.
Segrande lag är kvalificerat för spel i HockeyAllsvenskan 2023/2024.
Citera
2023-01-06, 06:13
Medlem
Lundbondens avatar
Vilka tror ni tar klivet upp till Allsvenskan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in