2022-11-30, 13:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vet inte om en halvtimme efter twitter eller över en timme efter slutna DIF-forum är att vara först på bollen men kör hårt!

Rätt säker på att vi inte kommer att värva en 25-åring från Bolivia utan tidigare erfarenhet från europeisk fotboll. Skulle ta ryktet med en grävskopa salt då det enda konkreta är att spelaren börjat följa DIF på Instagram.

Han var först i Småland!
2022-11-30, 14:25
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Denna sillys tråkigaste nyhet:
Jacob Bergström lämnar Mjällby. Det var klass på allt han gjorde (utom avsluten, antagligen flest avslut per mål i allsvenskans historia..). Det var framför allt klass på honom.
Kontraktet gick ut, Mjällby var tydligen inte i närheten av att kunna matcha det han fick utifrån, trots ett för Mjällby väldigt generöst bud.

Norge typ?
2022-11-30, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jacob Bergström lämnar Mjällby. Det var klass på allt han gjorde (utom avsluten, antagligen flest avslut per mål i allsvenskans historia..). Det var framför allt klass på honom.
Kontraktet gick ut, Mjällby var tydligen inte i närheten av att kunna matcha det han fick utifrån, trots ett för Mjällby väldigt generöst bud.

Norge typ?

Nu är det inte den anfallstypen vi behöver men jag skulle älska att ha honom som alternativ i truppen. Har varit svag för honom sedan första gången jag såg honom spela. Det händer inte ofta med anfallare..

Inga rykten alls om vart han kan hamna?
2022-11-30, 16:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu är det inte den anfallstypen vi behöver men jag skulle älska att ha honom som alternativ i truppen. Har varit svag för honom sedan första gången jag såg honom spela. Det händer inte ofta med anfallare..

Inga rykten alls om vart han kan hamna?
Spelartypen passar i alla lag, som bollmottagare för ett lag som spelar lågt försvarsspel, för ett lag som pressar ner sina motståndare är han utmärkt som murbräcka högst upp, försvararna faller som käglor runt honom och han skapar plats och chanser för andra. Men han är inte bra nog, framför allt är det målskyttet som saknas där, för att ta en startplats i ett lag över allsvenskans mitt.

Jag är långt ifrån eventuella rykten.
2022-11-30, 16:43
Avslutad
Citat:
Spelartypen passar i alla lag, som bollmottagare för ett lag som spelar lågt försvarsspel, för ett lag som pressar ner sina motståndare är han utmärkt som murbräcka högst upp, försvararna faller som käglor runt honom och han skapar plats och chanser för andra. Men han är inte bra nog, framför allt är det målskyttet som saknas där, för att ta en startplats i ett lag över allsvenskans mitt.

Jag är långt ifrån eventuella rykten.

Jag tror ändå han skulle ösa in mål för oss. Men jag vill se hur det blir om vi får in en snabbare anfallare som kan ge oss ytterligare en dimension i såväl press som snabba omställningar. Vilket var tanken i vintras innan Traore skadade sig så att Jeremejeff fick platsen istället.

Jag vet att du inte bor därnere, men tänkte om du läst något.
2022-11-30, 18:01
Medlem
Danieloss avatar
Citat:

Norge typ?

Nä, verkar vara HBK!
2022-11-30, 20:19
Avslutad
Ni kan ta Judas Iska... Ekpolo. Men om ni försöker sno Zuta så har vi ett problem Norrköping.
2022-11-30, 21:54
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Nä, verkar vara HBK!
Åh fan, kan dom ha så mycket mer pengar än Mjällby?
2022-12-01, 05:16
Medlem
Citat:
Samma tanke. Isåfall är det konstigt att Halmstad är som en jojo
2022-12-01, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ni kan ta Judas Iska... Ekpolo. Men om ni försöker sno Zuta så har vi ett problem Norrköping.
🤣🤣🤣 Så bra är väl inte Zuta?
2022-12-01, 08:15
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Citat:
Givetvis, Halmstad är en klassisk allsvensk klubb i en för Allsvenskan hyffsat stor stad. Hbk satsar ordentligt nu, när senaste för snåla projektet fallerade direkt i Allsvenskan 2021. Inga konstigheter. #näringskedjan

Att mjällby öht ligger i allsvenskan år efter år är det som är konstigt här.
2022-12-01, 10:08
Avslutad
Citat:

Eller också vill dom bara ha honom mer än vad ni vill?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
🤣🤣🤣 Så bra är väl inte Zuta?

Skulle säkert vara topp 3-4 vänsterbackar i allsvenskan iallafall. Hans inläggsfot är klass men samtidigt så kanske han inte passar perfekt hos oss just nu om man ser till hur högt Högmo vill trycka ytterbackarna.

Citat:
Ursprungligen postat av GrytjaMennakandFyt
Givetvis, Halmstad är en klassisk allsvensk klubb i en för Allsvenskan hyffsat stor stad. Hbk satsar ordentligt nu, när senaste för snåla projektet fallerade direkt i Allsvenskan 2021. Inga konstigheter. #näringskedjan

Att mjällby öht ligger i allsvenskan år efter år är det som är konstigt här.

Inte konstigare än att Kalmar har hållit sig kvar så länge..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in