Citat:
Har från och med idag slutat ta Memantin. En substans som eventuellt kan övervägas som alternativ ADHD behandling https://en.wikipedia.org/wiki/PRL-8-53
Lika lätt att få tag på som Memantin och racetamerna, dock mindre studerad.
Lika lätt att få tag på som Memantin och racetamerna, dock mindre studerad.
Posetiva effekter:
Tog bort min dimsyn/ grumliga synskärpa som jag har större delen av tiden omedicinerad.
Amfetamin effekten blev mjukare, höll i sig längre och den hade vad jag upplevde som tolerans hämmande effekt.
Kände mig så gott som alltid utvilad på morgonen även fast jag fått för få timmar sömn.
Bättre uthållighet med kuken.
Negativa effekter:
Guldfisk minne. Känns ungefär som min standard ADD hjärna x50. Jag har en klarhet i min synförmåga samtidigt som jag har en ogenomtränglig dimma i skallen. Kände mig helt efterbliven och av blickarna jag fick under konversationer så uppfattades jag förmodligen som det också.
Obehagliga drömmar: Fick bara 1 riktigt obehaglig dröm någon dag efter upptrappning till 10mg, men är väldigt säker på att det var en direkt effekt av medicinen och inte bara random. Drömmen kändes väldigt obehagligt verklig och psykotisk på samma gång. Svårt att beskriva men jag vaknade kallsvettig med bultande hjärta.
--------------------------------------
Problemet nu är att jag fortfarande gillar att ta amfetamin, på det sättet man blir hög på. Ja, det är den effekten jag vill åt, det är den euforiska effekten som ger mig någon nytta akademiskt och socialt. Jakten efter en annan NMDA antagonist har börjat. Mvh /B