2015-09-17, 00:26
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrittaFittov
En substans som eventuellt kan övervägas som alternativ ADHD behandling https://en.wikipedia.org/wiki/PRL-8-53
Lika lätt att få tag på som Memantin och racetamerna, dock mindre studerad.
Har från och med idag slutat ta Memantin.

Posetiva effekter:

Tog bort min dimsyn/ grumliga synskärpa som jag har större delen av tiden omedicinerad.
Amfetamin effekten blev mjukare, höll i sig längre och den hade vad jag upplevde som tolerans hämmande effekt.
Kände mig så gott som alltid utvilad på morgonen även fast jag fått för få timmar sömn.
Bättre uthållighet med kuken.

Negativa effekter:

Guldfisk minne. Känns ungefär som min standard ADD hjärna x50. Jag har en klarhet i min synförmåga samtidigt som jag har en ogenomtränglig dimma i skallen. Kände mig helt efterbliven och av blickarna jag fick under konversationer så uppfattades jag förmodligen som det också.
Obehagliga drömmar: Fick bara 1 riktigt obehaglig dröm någon dag efter upptrappning till 10mg, men är väldigt säker på att det var en direkt effekt av medicinen och inte bara random. Drömmen kändes väldigt obehagligt verklig och psykotisk på samma gång. Svårt att beskriva men jag vaknade kallsvettig med bultande hjärta.
--------------------------------------

Problemet nu är att jag fortfarande gillar att ta amfetamin, på det sättet man blir hög på. Ja, det är den effekten jag vill åt, det är den euforiska effekten som ger mig någon nytta akademiskt och socialt. Jakten efter en annan NMDA antagonist har börjat. Mvh /B
Citera
2015-11-21, 04:10
Medlem
Så beklagligt att det inte fungerade. Tänkte det kunde vara något för mig. Äter Strattera o är 43 m icke helt diagnos - adhd + inslag av autistsm perspektiv.
Citera
2015-11-30, 16:10
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Har från och med idag slutat ta Memantin.

Posetiva effekter:

Tog bort min dimsyn/ grumliga synskärpa som jag har större delen av tiden omedicinerad.
Amfetamin effekten blev mjukare, höll i sig längre och den hade vad jag upplevde som tolerans hämmande effekt.
Kände mig så gott som alltid utvilad på morgonen även fast jag fått för få timmar sömn.
Bättre uthållighet med kuken.

Negativa effekter:

Guldfisk minne. Känns ungefär som min standard ADD hjärna x50. Jag har en klarhet i min synförmåga samtidigt som jag har en ogenomtränglig dimma i skallen. Kände mig helt efterbliven och av blickarna jag fick under konversationer så uppfattades jag förmodligen som det också.
Obehagliga drömmar: Fick bara 1 riktigt obehaglig dröm någon dag efter upptrappning till 10mg, men är väldigt säker på att det var en direkt effekt av medicinen och inte bara random. Drömmen kändes väldigt obehagligt verklig och psykotisk på samma gång. Svårt att beskriva men jag vaknade kallsvettig med bultande hjärta.
--------------------------------------

Problemet nu är att jag fortfarande gillar att ta amfetamin, på det sättet man blir hög på. Ja, det är den effekten jag vill åt, det är den euforiska effekten som ger mig någon nytta akademiskt och socialt. Jakten efter en annan NMDA antagonist har börjat. Mvh /B

Funderingar till pionjären

Spanade in dina inlägg och det verkar som att du upplevde positiva effekter på 5mg, sen ökades dosen till 10mg varpå det började gå utför.
Varför ökade du dosen och varför backade du inte tillbaka till 5mg?

Hur fungerade t.ex. korttidsverkande Ritalin för dig (antar att du testat det på vägen till Metamina)?
Citera
2020-12-06, 02:41
Avstängd
Inspirit81s avatar
vad vet vi om fasoracetam då???varitmest prat om memantin här...gör substansen så man återställer gabasystemet som jag uppfattat det och är den svår få tag på??..är väldigt intresserad av denna substans
Citera
2020-12-06, 13:42
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
vad vet vi om fasoracetam då???varitmest prat om memantin här...gör substansen så man återställer gabasystemet som jag uppfattat det och är den svår få tag på??..är väldigt intresserad av denna substans

https://reachgenius.se/en/nootropics/fasoracetam.html

Skeppas inrikes i Sverige.
Oftast får du det dagen efter.

Metabotropiska glutamat receptorer är riktigt intressant, rekommenderar att spana in Resveratrol också då det inverkar på metabotropiska glutamat receptorer.
Citera
2020-12-06, 14:33
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://reachgenius.se/en/nootropics/fasoracetam.html

Skeppas inrikes i Sverige.
Oftast får du det dagen efter.

Metabotropiska glutamat receptorer är riktigt intressant, rekommenderar att spana in Resveratrol också då det inverkar på metabotropiska glutamat receptorer.

tusen tack..ska kolla in denna site och substansen du tippsade om med då jag bedömmer dej som en av dom mest pålitliga skribenterna på FB..keep up the good work och ha en trevlig söndag
Citera
2022-11-30, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Har man Schizofreni ska man med andra ord ge FAN i Memantin. Det är en dödsdom. Rysk roulett.
( för dom som är skeptiska, betänk för helvetet att Memantin har vissa kemiska egenskaper gemensamma med ketamin! Dödsknark för alla Schizofrena.)
Jag tog den dissociativa hallucinogena drogen Difenidin tillsammans med en man som lider av paranoid schizofreni.
Han upplevde när vi landat ett lugn han inte hade känt av på femton år. Han blev alltså helt normal av denna substans besläktad med ketamin.
Någon dag senare var han sjuk igen men det är väldigt märkligt när det enligt dina hypoteser borde gjort honom ännu galnare.
Han missbrukade allt möjligt men hade alkohol som huvuddrog.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in