2022-11-30, 12:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Tack. Det är uppenbart hon säger fel.
Det är fejk.

Här är originaltalet.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_22_7307

Det är pro-ryssarna som lagt till undertexten själva misstänker jag.
Citera
2022-11-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Hlt Klart är det en felsägning. Men läser man de texter som finns pratar man om 100 000 förluster, vilket helt klart låter rimligt tyvärr.
Men totalen dödade och skadade ligger nog i det häradet, vilket är en bit under de Rysska förlusterna.

Precis och då fungerar även de ukrainska rapporterna om döda ryska soldater, om man delar det med två. Det var så den tyska underrättelsetjänsten gjorde under WWII och de fick fram relativt bra siffror om de ryska förlusterna.

Dessutom är det vad USA rapporterar och de är bäst på information.
Citera
2022-11-30, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Har ingen aning om mammorna är lesbiska eller ej, att de blir våldtagna och slagna av sina män, däremot, det är ju ingen no-brainer direkt, det är ju så piss-ryzzen fungerar. I sverige är allt våld mot kvinnor straffbelagt men såna som du lever i nån slags parallell verklighet där du "kör över" din tjej om du vill. Och du skryter öppet med det, också. Som alla piss-ryzzar.

Tror du missat det underliggande budskapet i mina tidigare inlägg. Ingen. Säger Ingen - med någorlunda fattningsförmåga - vill ha något att göra med piss-ryzzland, det är alldeles för mycket bögeri och sexuella perversiteter. Att de sexualsadistiska övergrepp som piss-ryzzka soldater gör och har gjort sig skyldiga till i Ukraina, skulle vara "bättre" än några transor som går med en regnbågsflagga i en parad, har jag väldigt svårt att förstå. Men jag förstår att du tycker det. Sexfixerad som du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Ja, vilket JÄVLA obehagligt folk, han sitter helt utan skam och skryter om hur han "kör över" sin stackars tjej. Är våldtäkt legio bland både soldater och allmänheten?

Undrar om det finns några lika sexuellt avvikande och destruktiva folk som ryssarna i resten av världen? Skulle väl eventuellt kunna vara någon stam på Nya Guinea eller något, kanske.

Ja, så illa är det. Eller illa. I piss-ryzzland ses det som något naturligt. Några blåmärken och ett igenmurat öga på en kvinna är inget att bry sig om.

Så man borde kanske inte vara så förvånad över piss-ryzzens våldtäkter och tortyr på minderåriga ukrainare.
Citera
2022-11-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är fejk.

Här är originaltalet.

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_22_7307

Det är pro-ryssarna som lagt till undertexten själva misstänker jag.

Tack jag misstänkte det lite när jag fick länken bara till telgram och inte EU-sida.

Ryssar och rysstroll är dumma i huvudet. Varför överdriva så det blir kalle anka av det. Överdriv lite så är det bättre.
Citera
2022-11-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du har ingen vidare koll ser jag!

Är det inte bättre du är tyst så slipper du framstå som en utvecklingsstörd foliehatt?

Detta att använda ryska frysta tillgångar har sen länge uträtts och är inget problem.

Men att beslagta tillgångar och sända dem till den internationellt eränt korumperade ukrainas regering blir ju samtidigt att bankerna blir av med kapital till en otrolgt skuldsatt mottagare.

Det innebär samtidigt att man inte kan förvänta sig att Ryssland kommer uppfylla sina skyldigheter - tex att betala ränta och amorteringar på eventuella lån.

Den absolut allvarligaste effekten av detta sparar jag till sist: Förtroendet till västerlandets banker kommer skadas något helt otroligt! Tror du kineser vill göra affärer med dessa banker så gärna i fortsättningen? Indier? Oljeländer? Osv osv En sådan åtgärd mot Ryssland skulle skada förtroendet för västerlandet i grunden i de länder som står utanför.
Citera
2022-11-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag är nog inne på 2 alternativt 4(Där hon helt enkelt inte följer talskrivarens ord 100%). Dvs 100 000 cusulities har blivit översatt med 100000 dödade officerare.

Precis så skulle jag tro att det var. Nu ska det hela vara fejk. Och det kan jag också tro på. Ryssar och Rysstroll är dumma de fejkar för mycket. Den bästa propagandan är det som är sant och ska man ljuga så ska man ligga nära sanningen.
Citera
2022-11-30, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
20,000 civila och 100,000 döda Ukrainska soldater har dött!

Citat:
Mördats.

Av bajs-pitten.

Helt i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja konflikten är onödig det kan vi enas om. Putin har blivit ett offer av sin egen propaganda.

Nej. Bajs-pitten är inget "offer", det är ett helt efterblivet resonemang.
Citera
2022-11-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Nej dom underhållskrigar tills den stora offensiven med 530 000 man börjar innom några veckor.
Ukraina vet vad som komma skall och har flyttat deras ledningscentraler nära den Polska gränsen, det blir krig om några veckor.
Är det okej om man tar dina uppgifter med en nypa salt? Jag inbillar mig nämligen att du inte sitter på den informationen. Det blir lite som att ”nu ska vi spränga kärnvapen igen. Och igen… och igen…”

Ps. ” Inom”, och byt gärna ut ”deras” mot ”sina”.
Citera
2022-11-30, 12:27
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Nej. Bajs-pitten är inget "offer", det är ett helt efterblivet resonemang.
Jag menade inte offer som att det är synd om honom jag menade mer att han har lyckats lura sig själv med sin egen propaganda.
Citera
2022-11-30, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Men att beslagta tillgångar och sända dem till den internationellt eränt korumperade ukrainas regering blir ju samtidigt att bankerna blir av med kapital till en otrolgt skuldsatt mottagare.

Det innebär samtidigt att man inte kan förvänta sig att Ryssland kommer uppfylla sina skyldigheter - tex att betala ränta och amorteringar på eventuella lån.

Den absolut allvarligaste effekten av detta sparar jag till sist: Förtroendet till västerlandets banker kommer skadas något helt otroligt! Tror du kineser vill göra affärer med dessa banker så gärna i fortsättningen? Indier? Oljeländer? Osv osv En sådan åtgärd mot Ryssland skulle skada förtroendet för västerlandet i grunden i de länder som står utanför.

Varför det?

Lajva inte fullblods-nazister, ge fan i att invadera ditt "broderfolk", ge fan i att invadera ett suveränt grannland, mörda inte män, kvinnor och barn, bomba inte sjukhus, dagis och lekparker, våldta inte små pojkar och flickor i invasionens namn, så behöver du överhuvudtaget inte oroa dig över några beslagtagna tillgångar.
Citera
2022-11-30, 12:28
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Om du kollar på hennes senaste tweet så ser du att videon är klippt vid 0:11. Ni lider allihop av kognitiv dissonans, men oroa er inte, det går förhoppningsvis över en vacker dag.
Det har du helt rätt i.

Undrar var siffran kommer ifrån då.
Citera
2022-11-30, 12:31
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Bla bla bla… Förtroende? Vad fan är det för ryzzjävlarna? Det betyder ingenting. Ryzzhelvetet bedriver ett krig på alla fronter och på alla möjliga sätt mot omvärlden och i alla länder förstår de att gör man det så blir man av med sina tillgångar (som ändå är stulna, förskingrade blodspengar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in