Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Du kan hitta viden om du söker "von der leyen ukraine 100,000" sen skiter jag i hur du lever i förnekelse över siffrorna.
Att sitta här och posta länkar från azerbadjan, eller som andra, från Indonesien och fan vet allt inklusive månens baksida är endast ett bevis på hur desperat man är som person. Självklart finns det ingen som helst anledning att hänvisa till "nyheter" eller "fakta" som inte hanterats eller tagits upp i något RIKTIGT medium/media. Det borde ses som en direkt trollning, men den såkallade yttrandefriheten här gör att sådant skit tillåts. Som sagt, det finns INGEN som helst anledning att posta "nyheter" från dylika platser OM det inte är så att någonting har hänt på specificikt dessa platser. Du sitter i Sverige nu, och i Sverige är gemene man tillräkligt upplyst och lyckligt lottad med RIKTIGA medier (nej, aftonbladet och sådant läser inte jag heller, men dessa är nöjesblad och inte nyheter som jag pekar på) samt att folk kan läsa nyheter på världsliga språk, dvs språk i länder där falska nyheter inte överlever många timmar i den riktiga vardagen.
Om du inte kan presentera dina "nyheter" från källor från civiliserade länder, så väntar du helt enkelt tills dessa kommer ut där också, eller inser att om de inte gör så, så var det ingen sann nyhet.
Detta förstår såklart alla, men har man lite felblandad genbank så är det lätt hänt att man fortfarande tror att Azerbadjan eller Iran (valfri diktatur) sprider sanningen som ingen annan ser. Detta kallas för att vara Serb eller helt enkelt att vara tappad bakom en vagn utanför Mogadishu