2022-11-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Ryssland och kina har de bästa flygen, är du född i en farstu usa har erkännt att deras senaste stridsflyg var ett fiasko, usa har en krigsmakt som inte ens vinner mot kamelryttare på 20 år 20år, de flydde afghanistan fastklamrad på utsidan av flygplan och lämnade kvar utrustning för biljoner dollar Eller så glömde senil biden vapnen

Ryssland kanske har några 100 000 superzoniska missiler, de har väll bara testskjutit några i ukraina och missilskyddet fick fnatt (video finns) usa har erkännt att inget försvar finns mot dessa avancerade missiler.
De ryska flygen har visat sig vara fantastiska. 6000 plan på papperet och efter 9 månaders krig har man fortfarande inte lyckats få kontroll över luftrummet. Men det ligger några hundra ryska plan och pyntar på ukrainska åkrar, de verkar vara väldesignade för att bli vrak om inte annat.
Citera
2022-11-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Svensk media är verkligen värdelös på att rapportera från Kriget. Ukraina bombar ganska frenetiskt Belgorod som ligger inne i Ryssland så det är redan ett fullskaligt krig. Därför är det bara en tidsfråga innan ryssarna sätter in ultimata vapen. Det konstiga är väl att de har väntat så länge, men om jag skulle bestämma i Ryssland skulle det vare nog med uppoffringar och så är det nog många som tänker i Ryssland.
De kanske vill leva lite längre, de som bestämmer alltså. För allmogen spelar det nog ingen roll, från ett helvete till ett annat liksom
Citera
2022-11-30, 09:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Får vi 100 000 till årsskiftet? Död åt Ryzzhelvetet!
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Mycket stora personalförluster senaste dygnet för ögfederationen, 500 eliminerade ger totalt 319 avlivade per dag enligt modell:88.880 : 279 dagar =318,56 fascistiska förbrytare. Om vi räknar försiktigt med ett snitt i förluster på försiktiga 410 homoförbrytare per dygn så räknar jag med att vi når 100.000 den 28 december. Det får gärna gå fortare men jag kalkylerar med realistiska siffror och seriösa tankebanor.

Det kan nog bli så, 100 000 döda moskoviter innan nyår. Nu tror jag också det mest är folk från Ryska Federationen då de från utbrytarrepublikerna i Donbas har tagit slut. Så det kommer allt mer märkas inrikespolitiskt i Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ryssland mobiliserar igen, en ny svärm av ovilliga ska tvingas in i elden. Ofattbart att inte kreml fått större motstånd men det kanske kommer protester på allvar när vi passerat 100 tusen avlivade orcher.Rapport: Flera tecken på ny rysk mobiliseringsvåg
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rapport-flera-tecken-p%C3%A5-ny-rysk-mobiliseringsv%C3%A5g/ar-AA14IH1m?ocid=msedgntp&cvid=b1ec507532c74447a56e2a 6ffd098c5b
Till exempel har ett värvningskontor i staden Kirov skickat ut en begäran till anställda på ett lokalt företag att senast till årsskiftet ”klargöra sina militära meriter”.Dessutom uppges män, som av militära registrerings- och värvningskontor har beordrats att uppdatera sina uppgifter, nu ha förbjudits att lämna landet.

Detta tyder på att Ryssland har väldigt dålig folkbokföring. De måste reda ut vem som gjort värnplikt eller arbetat i försvaret. I Sverige skulle man veta exakt vilken militär utbildning och anställning alla män haft. I Ryssland måste man kalla dem till intervju för att reda ut det på en individuell nivå.
Citera
2022-11-30, 09:46
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs morgonuppdatering.

Enligt honom är det ingen fara för att ryssarna ska kunna inta Bakhmut.

Citat:
Uppdateringen 30.11.2022. Mellan Andriivka och Kurdiumivka har ryzzen rätat ut frontlinjen, dvs inbuktningen som vi senaste månad pressade ryzzarna ut ur har de nu lyckats återta över en sträcka på 3 km. Detta är nu det nya stället som Wagner försöker komma igenom försvarslinjen och gå mot Bakhmut. Deras framgång är inte någon panik för oss för fortfarande har de inte tillräckligt med resurser för att inta staden. Ja, det pågår väldigt hårda strider i området men orcerna är de som lider de högsta förlusterna. De första vadarbyxorna har redan anlänt, från våra polska FB vänner. De 5 första paren är redan i Bakhmut och mottagandet var som om en tidig julafton kommit. När vi meddelade att vi har mer på kommande och att det troligtvis räcker ett par till alla i skyttegraven blev det jubel. Kaminerna som de fick har uppskattats väldeliga och vadarbyxorna är som pricken över i:et. Man frågade om mina FB vänner även kan sända ett par Archer, ingenting syns vara omöjligt för er. Många frågade sig också varför inskaffningsavdelningen på försvarsdepartementet inte kommit på det där med vadarbyxor. Jag sade att det beror troligen på att de inte till fullo vet hur de egentliga förhållandena är i skyttegraven. Iallafall så ser man fram emot leveransen och modet steg tiotals punkter när man nu vet att man får utrustning som kan hålla dem torra.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2022-11-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det är ett reportage från rysk TV. De vill visa att soldaternas familjer minsann får hjälp med att klara de vardagliga ryska hushållssysslorna när gubben som brukade såga isen är borta.

Såga is låter inte som mycket hjälp.

Men soldaterna är ju värdelösa så nu får de soppa snö framför skyttegravarna istället.
Citera
2022-11-30, 09:48
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Såtillvida att Rysslands krig nu kommer gå till historien håller jag absolut med om. Det finns en oerhörd nationell medvetenhet i ryska ledningen som kan kullkasta västerlandets hegemoni. Den medveternheten tar sig i två för alla tydliga uttryck i krigföringen.

1 Ryssland har medvetet gått runt bland de värsta förbrytarna och särskilt grova våldsbrottslingar och gett dem erbjudande att åka till fronten mot Ukraina för att visa sin kompetens som de tidigare visat mot ofta oskyldiga ryska medmänniskor och rikta denna mot anfallande Nato-trupper. När de väl gjort det kan de återvända till sin hembygd som och starta ett nytt bra liv. Ryssland och Wagner ägarna säger detta öppet: Vi riskerar våra sämsta människor och vill att de dödar fiendens bästa människor. Cyniskt kan det påstås men jag tycket tänket är klokt.

2 Vid fronten uppträder stora förband från nationella minoriteter i Ryssland. Vem har inte observerat Kadyrovs Tjetjener eller "mongolerna" från Touva? Inte minst västerlandet har gjort det för deras påstått grymma krigföring. Ryska ledningen är mycket väl medveten om att det lever ganska stora nationella minoriteter i deras land och att även de är en del av den ryska nationen. Dessa minoriteter har ofta en mycket våldsam och krigisk historia och vaför inte använda denna kompetens i kriget mot Nato? De är också en del av Ryssland och det värmer faktiskt mitt hjärta när dessa gått segrande ur en strid och utropar: ROSSIA! ROSSIA! Allah u Akbar!

Putin och Ryssland håller på att ta nationalism på en bättre nivå! Därför kommer förhoppningsvis Nato och USA/EU så småningom besegras!

(Vladimir Putin har tagit till sig det kloka i Marxismens och Kommunismens irrläror och förkastat de dåliga vilka är många och vilka inte minst rysslands folk fått lida av och man kan även jag gjort detsamma som Putin)

Du är så verklighetsfrånvänd så klockorna stannar.
NATO skickar vapen, inte trupper. Är det verkligen så svårt att inse? Sen att det finns frivilliga volontärer på plats från andra länder betyder inte att det är NATO. Du ger låg begåvning ett nytt ansikte verkligen..
Citera
2022-11-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Haha, ja kul tanke.

Men jag blir lite nyfiken, och är inte så insatt, finns det ingen risk att de ryska bögarna tillslut får komma in i värmen hos de västliga sojabögarna? Eller är det helt okompatibla bögsorter vi pratar om?

Våra västliga bögar skulle välkomna de ryska hårdhomofilerna med öppna armar, kan jag lova. Glöm inte att våra bögar här i väst också är offer för åsiktskorridorer och woke. Ryssarna skulle kunna erbjuda helt nya spännande rollspel på bögscenen. ”Våldtäkt i skyttegrav” tex. Ryska hårdhomos kanske tillslut skulle få en egen bokstav…HBTQIRH (rysk hårdhomofil)
Citera
2022-11-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Manlig homosexualitet - och veneriska sjukdomar, som Syfilis, Gonorré och könsherpes. 28% av alla ryska ungdomar (under 18 år) är smittade med veneriska sjukdomar.

Så blir det när man tillåter våldtäkter inom familjen. Den ryzka bögfarsan smittar ner hela familen.

Fyfan. Om siffrorna stämmer så är de i paritet med hur det såg ut för prostituerade i Londons hamnkvarter på 1800-talet…
Citera
2022-11-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
De ryska flygen har visat sig vara fantastiska. 6000 plan på papperet och efter 9 månaders krig har man fortfarande inte lyckats få kontroll över luftrummet. Men det ligger några hundra ryska plan och pyntar på ukrainska åkrar, de verkar vara väldesignade för att bli vrak om inte annat.

Kontroll över luftrummet har man nog lite. För Ukraina har inte lyckas få upp mycket flyg.
Citera
2022-11-30, 09:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ännu fler. De har även Hongkong Dollar i Hongkong och Patacas i Macau

Du ser, putinisterna på FB tror att Kina skall göra valutaunion med u-lands-Ryssland när de inte ens har en gemensam valuta inom landet.
Citera
2022-11-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kan nog bli så, 100 000 döda moskoviter innan nyår. Nu tror jag också det mest är folk från Ryska Federationen då de från utbrytarrepublikerna i Donbas har tagit slut. Så det kommer allt mer märkas inrikespolitiskt i Ryssland.

Detta tyder på att Ryssland har väldigt dålig folkbokföring. De måste reda ut vem som gjort värnplikt eller arbetat i försvaret. I Sverige skulle man veta exakt vilken militär utbildning och anställning alla män haft. I Ryssland måste man kalla dem till intervju för att reda ut det på en individuell nivå.

Ja där verkar man inte he någon större ordning precis. Dessutom tror jag det finns oordning som är avsiktlig och som kanske lagts lite pengar under bordet för. Det är ju så att man verkligen upptäcker hur bra felaktiga uppgifter kan vara när man studerar Sverige. I Sverige har man å sin sida lagt in dessa felaktiga uppgifter gratis (tex vad gäller ålder/härkomst) för att ge gräddfil åt snyltare.

Det finns ju också ytterligare en sak som är fördel med Sveriges noggranna registrerande av till exempel de uppgifter du nämner: Ryssland har full insyn i dessa och kan enkelt få fram uppgifter angående centrala och viktiga personer för vårt Nato-försvar.

Finns ingen fördel utan nackdelar sas. :-) Fördel Ryssland i Sverige och nackdel hemma.

Det slutgiltigt absurda i ditt rasistiska "tänkande" är att i Sverige har inte olika myndigheter insyn i varandras uttryckligen för att skydda kriminella och fuskare.
Citera
2022-11-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Såtillvida att Rysslands krig nu kommer gå till historien håller jag absolut med om. Det finns en oerhörd nationell medvetenhet i ryska ledningen som kan kullkasta västerlandets hegemoni. Den medveternheten tar sig i två för alla tydliga uttryck i krigföringen.

1 Ryssland har medvetet gått runt bland de värsta förbrytarna och särskilt grova våldsbrottslingar och gett dem erbjudande att åka till fronten mot Ukraina för att visa sin kompetens som de tidigare visat mot ofta oskyldiga ryska medmänniskor och rikta denna mot anfallande Nato-trupper. När de väl gjort det kan de återvända till sin hembygd som och starta ett nytt bra liv. Ryssland och Wagner ägarna säger detta öppet: Vi riskerar våra sämsta människor och vill att de dödar fiendens bästa människor. Cyniskt kan det påstås men jag tycket tänket är klokt.

2 Vid fronten uppträder stora förband från nationella minoriteter i Ryssland. Vem har inte observerat Kadyrovs Tjetjener eller "mongolerna" från Touva? Inte minst västerlandet har gjort det för deras påstått grymma krigföring. Ryska ledningen är mycket väl medveten om att det lever ganska stora nationella minoriteter i deras land och att även de är en del av den ryska nationen. Dessa minoriteter har ofta en mycket våldsam och krigisk historia och vaför inte använda denna kompetens i kriget mot Nato? De är också en del av Ryssland och det värmer faktiskt mitt hjärta när dessa gått segrande ur en strid och utropar: ROSSIA! ROSSIA! Allah u Akbar!

Putin och Ryssland håller på att ta nationalism på en bättre nivå! Därför kommer förhoppningsvis Nato och USA/EU så småningom besegras!

(Vladimir Putin har tagit till sig det kloka i Marxismens och Kommunismens irrläror och förkastat de dåliga vilka är många och vilka inte minst rysslands folk fått lida av och man kan även jag gjort detsamma som Putin)

så du menar att rysk nationalism är sämre och förnedras och slaktas skoningslöst av ”väst hbtqi” nationalism på slagfälten i ukraina…

det skulle iför förklara det intensivt bögandet i fält bland ryssarna. de tror likt rysstrollen att det, inte kompetens, frihet och överlägsen moral är nyckeln till framgång….

ja, ryssar är i sannigen ”undermänniskor” om de nu kan utvecklas till det epitetet ens…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in