2022-11-29, 21:15
Medlem
yustris avatar
Känns väldigt lockande att köpa mig in i detta bolag, delvis på grund av rådande fotbolls-VM men även för att bolaget befinner sig på en lämplig position att gå in nu historiskt sett. Läget känns dock väldigt instabilt nu med tanke på att bolaget nyligen blivit stämt av ett polskt bettingbolag med bl.a varning och hög sanktionsavgift från Spelinspektionen.

Vad tror ni? Vore intressant att läsa och få råd angående hur jag ska gå tillväga!
2022-11-29, 21:40
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yustri
Känns väldigt lockande att köpa mig in i detta bolag, delvis på grund av rådande fotbolls-VM men även för att bolaget befinner sig på en lämplig position att gå in nu historiskt sett. Läget känns dock väldigt instabilt nu med tanke på att bolaget nyligen blivit stämt av ett polskt bettingbolag med bl.a varning och hög sanktionsavgift från Spelinspektionen.

Vad tror ni? Vore intressant att läsa och få råd angående hur jag ska gå tillväga!

Jag gillar spelbolagen. Det är lågt värderat och affärsmodellen är ocyklisk (verkar det som).
Det är alltid massa problem med regleringar och böter och allt möjligt men det är reflekterat i kurserna och är varför aktierna är så billiga. Jag köper Kindred och Bettsson men jag har små positioner så att man inte förlorar för mycket om något negativt skulle hända. Typ de blir utsparkade från någon nyckelmarknad eller dylikt.
2022-11-29, 22:08
Medlem
yustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag gillar spelbolagen. Det är lågt värderat och affärsmodellen är ocyklisk (verkar det som).
Det är alltid massa problem med regleringar och böter och allt möjligt men det är reflekterat i kurserna och är varför aktierna är så billiga. Jag köper Kindred och Bettsson men jag har små positioner så att man inte förlorar för mycket om något negativt skulle hända. Typ de blir utsparkade från någon nyckelmarknad eller dylikt.

Ja, alltså spelbolag tycker jag alltid har varit attraktivt i min åsikt just för hur relativt lågt värderat de brukar vara och som du skriver är de inte heller så konjunkturkänsliga. Med VM just nu känns det även som ett bra tillfälle för potentiell tillväxt. Föredrar Betsson som är mer stabil, men Kindred har nog mer potential tror jag. Är ju dock väldigt troligt att de båda kommer bli uppköpta inom snar framtid iallafall. Återstår att se!
2022-11-29, 22:21
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ja, alltså spelbolag tycker jag alltid har varit attraktivt i min åsikt just för hur relativt lågt värderat de brukar vara och som du skriver är de inte heller så konjunkturkänsliga. Med VM just nu känns det även som ett bra tillfälle för potentiell tillväxt. Föredrar Betsson som är mer stabil, men Kindred har nog mer potential tror jag. Är ju dock väldigt troligt att de båda kommer bli uppköpta inom snar framtid iallafall. Återstår att se!

Om inte VM är okänt för marknaden är det redan inprisat.
2022-11-29, 23:48
Medlem
yustris avatar
Hur menar du?

Mvh
2022-11-29, 23:58
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Hur menar du?

Mvh

Att det pågår ett VM ger inte dig något informationsövertag kring bolagets förutsättningar då det är känt av marknaden. Lite komiskt att varje återkommande världsmästerskap, OS, etc ska lyftas upp som ett fantastiskt läge att köpa bettingaktier.
2022-11-30, 00:20
Medlem
yustris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Att det pågår ett VM ger inte dig något informationsövertag kring bolagets förutsättningar då det är känt av marknaden. Lite komiskt att varje återkommande världsmästerskap, OS, etc ska lyftas upp som ett fantastiskt läge att köpa bettingaktier.

Ja, alltså det var lite den uppfattningen jag bildat efter att ha lyssnat på diverse poddar. Det du skriver låter vettigt och bör ses som uppenbart egentligen. Man kan ju tänka att bolagets intäkter går upp under denna tidsperiod men som du påpekar så är det känt av marknaden. Tack för upplysningen!

mvh
2022-11-30, 04:21
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ja, alltså det var lite den uppfattningen jag bildat efter att ha lyssnat på diverse poddar. Det du skriver låter vettigt och bör ses som uppenbart egentligen. Man kan ju tänka att bolagets intäkter går upp under denna tidsperiod men som du påpekar så är det känt av marknaden. Tack för upplysningen!

mvh

Det man kan fråga sig är vilken fördel man som småsparare har gentemot instiutionella investare. Informationsövertag hör sällan dit. Däremot kan man köpa små bolag och man köpa riskabla bolag som andra gärna undviker. Risk och förväntad avkastning hör ihop så kan man ta prissatt risk som andra inte vill ha så kan man tjäna pengar. Kindred och Betsson passar bra in på dessa teman. Billiga bolag är typiskt riskabla så där kan det finnas pengar att tjäna.
2023-01-12, 22:19
Medlem
Bunnys avatar
Tvärtemot vad många väntade sig av fotbolls-VM.
https://www.placera.se/placera/telegram/2023/01/12/kindred-lagre-intakter-an-vantat-4-kv-vidtar-atgarder-ny2.html
2023-01-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
https://www.placera.se/placera/telegram/2023/01/12/kindred-lagre-intakter-an-vantat-4-kv-vidtar-atgarder-ny2.html

Många har tidigare blivit kunder hos Unibet och liknande företag i samband med fotbolls VM, OS m.m.
Intäkterna kommer senare. Champions League, högsta serierna i England, Italien, Spanien m.m. Det är då folk spelar efter ha bilvit kunder i samband med VM.
2023-01-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny

Köper inte argumentet som nån kom med på finanstwitter "VM blev en besvikelse för spelbolagen för det var bara topptippade lag som vann". Visst att finalen bestod av två av de tre mest förhandstippade lagen (Argentina, Frankrike, Brasilien), men i övrigt var det ju massa skrällar. Att Marocko tog sig hela vägen till bronsmatch, Tyskland och Spanien tog sig inte vidare från gruppen, Argentina blev spöade av Saudiarabien i öppningsmatchen osv.
2023-04-26, 10:53
Medlem
Rapport idag som inte var så mycket att jubla över. Dock uppger Kindred att man "inleder översyn av strategiska alternativ" inkl. försäljning av bolaget vilket får aktien att rusa närmare +15 %. https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/04/26/kindred-group-kindred-inleder-oversyn-av-strategiska-alternativ.html

Jag minskade lite på mitt innehav på den uppgången. Mynnar det ut i något konkret så lär det ändå knappast hända i nästa vecka. Tippar att jag får chans att köpa tillbaka dem lite billigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in