Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Det är uppenbart nu i efterhand att Ryssland agerade alldeles för försiktigt i början. Att man trodde att det skulle bli en förhandlingslösning utan alldeles för många offer mellan broderfolk.
Sedan hamnade man i limbo, där man hade försatt sig i en svår situation då Nato gick all in.
Nu agerar man mer resolut, och väntar på att marken ska frysa så att man kan förflytta trupper. Inte omöjligt att man då avgör. Trots att man gjort en väldigt begränsad mobilisering av de som genomgått värnplikt och tidigare agerat i stridsområden.
Många ryssar kritiserar fortfarande Putin att man inte går in hårdare med fler män. Något jag kan hålla med om. Men kanske räcker det för att besegra Nato i vinterkyla?
Nu är jag egentligen inte särskilt intresserad av diskussioner som ”min pappa är mycket starkare än din”
Men hur skulle mobiliseringen gå till?
Alla elitryssarnas villor, båtar, utbildningar, fondinsättningar, och övrig smuggling av likvida medel och har ju fakturerats som militär utrustning.
Alla vinteruniformer som enligt böckerna fanns tillgängliga visade sig inte finnas.
Var ska uniformer, kängor, skyddsvästar, hjälmar, handeldvapen etcetera till soldaterna komma ifrån?
De är ju i själva verket lyxtillgångar i västländer.
Jag vet att frågorna är retoriska, så min fråga till dig är:
Vad får dig att tro på lögnerna? Vad får dig att tro att det är möjligt att mobilisera miljontals soldater i stridbart skick utan utrustning?