2022-11-29, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vet inte vad du länkar till för degenererad skit, men om du är lagd åt nekrofilhållet kan du kolla indonesiska Tribun Timur, där vimlar det av klipp där ukrainare blir sprängda i bitar:
https://www.youtube.com/@tribuntimur

Du är förstås en sån där som hellre tittar på bilder och klipp på tjejen som blir våldtagen än när våldtäktsmannen åker på stryk av polis som kommer till platsen?

På samma sätt som du nu sitter och gottar dig åt ukrainare vars enda "fel" är att de försvarar sig mot sexualsadistiska nazister i wagner-gruppen.

Hur i helvete kan man bli så genomvidrig?!
Citera
2022-11-29, 19:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Ryssland har otroligt små förluster, det du rabblar är propaganda. dvs psykologisk krigsföring där man vill framställa att även Ryssland har förluster.
”Även Ryssland har förluster”. Stämmer bra det.

Du tycks följa ElBab, Solbrillorna m.fl. i spåren, men du kanske kan göra lite bättre ifrån dig. Vilka av de 1500 visuellt bekräftade förlorade ryska stridsvagnarna är ”propaganda”? Om det du skriver är sant borde du kunna plocka vilken som helst av de >1500 bilderna och bevisa det. Jag föreslår dock att du tar någon av de allra modernaste, de 26 T-90A som listas här:
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1
Kom igen, vilken av dem är ”propaganda”? Kan du ge oss en (1)?

<<”svensk”90 kollar förbrilt sina Telegram-kanaler>>
<< vi väntar >>
<< ”svensk”90 kollar vidare >>
<< vi väntar… >>
<< ”svensk”90 skriver ett inlägg om något annat, och upprepar att allt är propaganda >>
<< jag frågar igen vad som är fejk eller propaganda >>
<< ”svensk”90 … >>
Ja, ni fattar.

Hur var det med din källa till att förhållandet är 1:20 mellan ryska och ukrainska förluster, är det något du kan styrka eller är det kaffesumpen som gäller?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-29 kl. 19:48.
Citera
2022-11-29, 19:37
Medlem
SwizzerNöts avatar
Ryssland intog nya områden igen strax söder om Bakhmut. Finns inga tecken på att de ger sig i Donbass.
Citera
2022-11-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag är osäker kring kutym och vad som är brukligt men jag har en tanke om att räfst- och rättarting hålls efter det att kriget kommit till ett slut- vid den tid ansvar utkrävs och nationer med befolkningar skall finna ett förhållningssätt till varandra och sin samtid. Det är sedan länge oacceptabelt att låta förbrytelser obemärkt passera, världssamfundet är tvunget agera för att stävja framtida barbari och folkrättsbrott.

Alla krig tar någon gång slut och hur detta kommer sluta har de flesta förstått om man nu har lyssnat till- och varit förmögen ta till sig det som Nato- och övriga västledare nu många gånger förklarat och fastställt... 'Ryssland kommer inte tillåtas vinna' och när nu detta så tydligt har förklarats är det också vad som framledes gäller.

Det finns organisationer som nu och sedan länge undersöker, säkrar och utreder begångna brott mot folkrätt, krigets lagar, internationella regler, FN-konvention och traktat, brott mot mänskligheten och vidare missdåd. Naturligtvis ligger ansvar hos den enskilde soldaten men också hos dennes överordnade- och dennes överordnade osv. till dess vi kommer fram till den ryska ledningen- de kommer ställas till svar om det råder inga tvivel.

Du frågar om när efterlysning kommer ske och det vet jag alls inget om men någon gång efter att kriget upphört... måhända att delar av den juridiska biten kommer skötas på det israeliska sättet?

Nato kan inte påverka det fullt ut om Ryssland kommer vinna eller inte.

Så du tror på allvar att lille Putin kommer att dömas till livstid för krigsbrott, folkmord? Eller vad benämningen är.

Det är väl bara dumt att vänta med att ingripa till kriget är slut. Då kommer ju många flera människor dö, som att låta en massmördare gå lös utan att ingripa.

Vad är ett israeliskt sätt?
Citera
2022-11-29, 19:39
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Putin kommer bara åka till något bunker-komplex i östra Ryssland och sen beordra kärnvapensattacker i Ukraina. Sen kommer det eskalera...

Som hans generaler kommer vägra genomföra.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Jösses! Stoltenberg verkar ha tappat det - han knappt prata i någon form av ett upplösningstillstånd och säger att NATO aldrig ger upp - "We will not "back down" = WW3 is coming. Den gubben håller inte länge till ... !

https://twitter.com/AZgeopolitics/status/1597614828751032322

Billigast för rySSen är att dra tillbaka alla sina trupper från Ukraina. På ett eller annat sätt kommer rySSland att få betala den fulla uppbyggnaden av Ukraina. Desto mer som ni förstör desto mer måste ni betala. Det är viktigt att se till att rySSland aldrig mer kommer att kunna attackera något annat land. Detta krig kommer att bli en läropenning för rySSnaZZarna som ni aldrig kommer att glömma.
Kom ihåg, blir det ett 3:dje världskrig så är det rySSland som startade det genom sin krigföring i annat land. Har rySSnaZZarna hållit sig inom sin gräns har detta aldrig inträffat. Tror putler på ett liv efter nyår? Det stryker med en hel del svin runt jul
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är uppenbart nu i efterhand att Ryssland agerade alldeles för försiktigt i början. Att man trodde att det skulle bli en förhandlingslösning utan alldeles för många offer mellan broderfolk.

Sedan hamnade man i limbo, där man hade försatt sig i en svår situation då Nato gick all in.

Nu agerar man mer resolut, och väntar på att marken ska frysa så att man kan förflytta trupper. Inte omöjligt att man då avgör. Trots att man gjort en väldigt begränsad mobilisering av de som genomgått värnplikt och tidigare agerat i stridsområden.

Många ryssar kritiserar fortfarande Putin att man inte går in hårdare med fler män. Något jag kan hålla med om. Men kanske räcker det för att besegra Nato i vinterkyla?
Nu är jag egentligen inte särskilt intresserad av diskussioner som ”min pappa är mycket starkare än din”
Men hur skulle mobiliseringen gå till?
Alla elitryssarnas villor, båtar, utbildningar, fondinsättningar, och övrig smuggling av likvida medel och har ju fakturerats som militär utrustning.

Alla vinteruniformer som enligt böckerna fanns tillgängliga visade sig inte finnas.
Var ska uniformer, kängor, skyddsvästar, hjälmar, handeldvapen etcetera till soldaterna komma ifrån?
De är ju i själva verket lyxtillgångar i västländer.

Jag vet att frågorna är retoriska, så min fråga till dig är:
Vad får dig att tro på lögnerna? Vad får dig att tro att det är möjligt att mobilisera miljontals soldater i stridbart skick utan utrustning?
Citera
2022-11-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Nej de står de ej.

Helt otroligt att man får sprida vilken dynga som helst här.

Vad är det artikeln handlar om då?
Du kan väl inte bara säga att det handlar om något annat utan att berätta vad.
Citera
2022-11-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nej, det beskriver artikeln inte.

Och om du hade ansträngt dig lite grand mer än när du torkar dig i arslet efter att du varit på toaletten så hade du förstått att oljan inte ska till Europa.

https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1141721/Russia-and-China-behind-high-risk-mid-Atlantic-tanker-transfer-hub

Din värdelösa, ointelligenta dumfitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad är det artikeln handlar om då?
Du kan väl inte bara säga att det handlar om något annat utan att berätta vad.

Citat:
The ships are now in the area off Portugal as they transfer cargoes from tankers that loaded at Russian ports in the Baltic and Black Sea, which are then being taken on to China.

https://www.asiafinancial.com/russian-crude-heads-to-china-via-risky-ship-to-ship-transfers

Citat:
These VLCCs and suezmaxes are then tracked sailing for destinations including China, although possible STS transfers may be likely in waters off Singapore or Malaysia.

https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1141721/Russia-and-China-behind-high-risk-mid-Atlantic-tanker-transfer-hub

Ditt pantade piss-huvud.
Citera
2022-11-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är uppenbart nu i efterhand att Ryssland agerade alldeles för försiktigt i början. Att man trodde att det skulle bli en förhandlingslösning utan alldeles för många offer mellan broderfolk.

Sedan hamnade man i limbo, där man hade försatt sig i en svår situation då Nato gick all in.

Nu agerar man mer resolut, och väntar på att marken ska frysa så att man kan förflytta trupper. Inte omöjligt att man då avgör. Trots att man gjort en väldigt begränsad mobilisering av de som genomgått värnplikt och tidigare agerat i stridsområden.

Många ryssar kritiserar fortfarande Putin att man inte går in hårdare med fler män. Något jag kan hålla med om. Men kanske räcker det för att besegra Nato i vinterkyla?

Jag har aktiv letat efter filmklipp på adekvat träning av och kunskapsnivå på dessa mobiliserade sen mobiliseringen annonserades. Jag har ännu inte sett något.
Skulle du kunna hänvisa mig till något som påvisar att dessa har någon sorts färsk utbildning i bagaget?
Inte ens soldater med skjutinstruktörer intill hanterar vapen rätt på filmat material.
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja den fegisen är nog redan där men det kommer inte rädda hans land
Så kan det va men det finns ingenting som stoppar att ett land exakt som Ryssland föds upp igen efter allt..
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du är förstås en sån där som hellre tittar på bilder och klipp på tjejen som blir våldtagen än när våldtäktsmannen åker på stryk av polis som kommer till platsen?

På samma sätt som du nu sitter och gottar dig åt ukrainare vars enda "fel" är att de försvarar sig mot sexualsadistiska nazister i wagner-gruppen.

Hur i helvete kan man bli så genomvidrig?!

Jag gottar mig verkligen inte åt klipp där UAF-soldater dör, jag tycker bara det är tragiskt. Tråden är däremot fylld av klipp på ryska soldater som dör, delade av de hånjublande hjonen i Zelenskyj-klacken. Det visar klart och tydligt hur blodtörstiga obildade fån kan bli efter långvarig propaganda. Vi har sett det för, i NS-tyskland, i Rwanda, i Jugoslavien, i Kambodja....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in