2022-11-29, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Några har dömts för att ha groomat minderåriga , några har dömts för sexuellt ofredande , några har dömts för övergrepp på barn och några har dömts för innehav av bp.
En av gäddorna hade släppts från fängelset bara några månader innan hamnade på Dumpen

Tack – men fortfarande diffust svar...
Citera
2022-11-29, 16:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Ja, fast vad tror du framkallar mest mobbing och hot? Att pappa är knarklangare eller att pappa är pedofil? Sen kan man prata om eget ansvar och allt det där in i oändligheten, men faktum kvarstår att fler riktiga barn tar skada än vad Dumpen hjälper. Att sedan kunna se sin pappa ligga ute för allmän beskådning för all framtid för att Dumpen har hittat på att det är "olaga tvång" att avpublicera är ju bara märkligt.

Varför kan man inte erbjuda hjälp åt dessa individer utan att hänga ut de för då? Varför kan man inte censurera deras ansikten om man nödvändigtvis känner sig tvingad till att publicera gäddorna? Hur många av gäddorna är dömda för liknande brott tidigare? Ska vi ha en nätdomstol där vi är de som beslutar personens öde eller ska vi låta svensk domstol sköta den biten?

Utan publiceringarna och uthängningarna så skulle majoriteten av anhängarna inte tycka det var spännande att följa. Och i princip all Swish och uppmärksamhet skulle utebli. Det kan man tycka vad man vill om, men verksamheten kostar pengar och pengar måste strömma till i jämn takt.

Egentligen är det ingen skillnad på Dumpens uthängningar och på Rädda Barnens reklamfilmer där de filmar magra afrikanska barn med flugor i ögonen. Det har samma syfte. Det behövs för att få in donationer, väcka känslor och skapa debatt.

Jag har själv ingenting emot hur Dumpen arbetar. Jag är en del av skaran som känner sig underhållen av all tragik varvat med lyteskomik. Jag kan bara tycka Dumpen skulle kunna vara mer ärliga bara med vad det är som triggar donationer och erkänna de behöver knäcka några ägg för att göra en omelett.
Citera
2022-11-29, 16:07
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Napp #168..

https://dumpen.se/2022/11/29/jonkopingstomten-napp-168/

Så fort man såg reflexjackan förstod man den sociala fallhöjden skulle vara låg som satan. Och mycket riktigt så nämner han att han fått varning av sin gode man

Ja tragisk jävel. Inte mindre farlig för det.

Vem ska mata papegojorna om han blir häktad? Gode mannen? 🤔😄
Citera
2022-11-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Jag hoppas att han verkligen kontaktar Preventell, men vad ska polisen göra hade Sara tänkt? Ska de upprätta en polisanmälan för att x har chattat med fiktiva barn eller?

Han hade groomat riktiga barn också. Som Sara tyckte han skulle erkänna och få vård inom kriminalvården.
Citera
2022-11-29, 17:46
Medlem
mr.demons avatar
Shuno ser ju ut som ett vandrande gruppboende i relflexväst. Dom är så tråkiga dessa personer. Dom som är roligast är dom som är vanliga svenssons.

Dom som det märks på av bara klädsel, att det inte är helt okej, är inte så underhållande
Citera
2022-11-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han hade groomat riktiga barn också. Som Sara tyckte han skulle erkänna och få vård inom kriminalvården.

Du har som vanligt fel... Sara menar att chatta med barn och försöka träffa dem är ett brott. Ingen aning om det är sant.

Han går på dejt iklädd mysbyxor, gummistövlar och reflexväst. Uppenbart efterbliven. Små medel att röra sig någonstans. Har en god man. Det är ju inte direkt så att han kan resa iväg hur som helst.

Han ska ju inte bara hitta någon som accepterar alla de där bristerna. Vilket ingen gör. De ska även bo i Jönköping. Fast hittar han någon så efterbliven så är det inte helt osannolikt att hon faktiskt gör det.
Citera
2022-11-29, 18:18
Medlem
jontepsgs avatar
När tror ni den första medvetet felaktiga uthägningen kommer? Jag tror sommaren 2023.
Citera
2022-11-29, 18:45
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Utan publiceringarna och uthängningarna så skulle majoriteten av anhängarna inte tycka det var spännande att följa. Och i princip all Swish och uppmärksamhet skulle utebli. Det kan man tycka vad man vill om, men verksamheten kostar pengar och pengar måste strömma till i jämn takt.

Egentligen är det ingen skillnad på Dumpens uthängningar och på Rädda Barnens reklamfilmer där de filmar magra afrikanska barn med flugor i ögonen. Det har samma syfte. Det behövs för att få in donationer, väcka känslor och skapa debatt.

Jag har själv ingenting emot hur Dumpen arbetar. Jag är en del av skaran som känner sig underhållen av all tragik varvat med lyteskomik. Jag kan bara tycka Dumpen skulle kunna vara mer ärliga bara med vad det är som triggar donationer och erkänna de behöver knäcka några ägg för att göra en omelett.
Fast varför ska Dumpen behöva avslöja sina (uppenbara) knep för att trigga donationer? Rädda Barnen har väl inte direkt gått ut och erkänt att barnen med flugor i ögonen ger mest donationer per krona reklam?

Hursomhelst. Det är såklart rimligt som du säger att eftersom Dumpen lever på donationer måste uthängningarna fortsätta. Sen gissar jag väl att Robinsongäddan var mer lukrativ marknadsföring än den senaste lyskretinen.
Citera
2022-11-29, 18:47
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Du har som vanligt fel... Sara menar att chatta med barn och försöka träffa dem är ett brott. Ingen aning om det är sant.

Han går på dejt iklädd mysbyxor, gummistövlar och reflexväst. Uppenbart efterbliven. Små medel att röra sig någonstans. Har en god man. Det är ju inte direkt så att han kan resa iväg hur som helst.

Han ska ju inte bara hitta någon som accepterar alla de där bristerna. Vilket ingen gör. De ska även bo i Jönköping. Fast hittar han någon så efterbliven så är det inte helt osannolikt att hon faktiskt gör det.
Varför ljuger du? David är inte efterbliven. Han sköter både ett arbete och sitt hem själv och vet vet väldigt väldigt mycket hur fel han gör när han försöker ragga barn. Det är inte första gången och lyssnar du på filmen på Dumpen så ser du också att han är mycket medveten om att det han gör är förbjudet.
David ljuger däremot när han säger att han sökt hjälp förut för det har han inte gjort.
Sluta sitta och kalla folk för efterblivna när du inte vet någonting om dem.
Citera
2022-11-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Varför ljuger du? David är inte efterbliven. Han sköter både ett arbete och sitt hem själv och vet vet väldigt väldigt mycket hur fel han gör när han försöker ragga barn. Det är inte första gången och lyssnar du på filmen på Dumpen så ser du också att han är mycket medveten om att det han gör är förbjudet.
David ljuger däremot när han säger att han sökt hjälp förut för det har han inte gjort.

Jag märker när folk är efterblivna. Så jag ska försöka förklara detta tydligt så att du förstår.

Vad vi vet:
-Att har går på dejt klädd som ett mongo.
-Att han pratar som ett mongo.
-Han tänker som ett mongo.
-Förutom klädseln så ser han ut som ett mongo.
-Att han har god man.

Jag kan absolut tänka mig att han ljuger en hel del, lika trovärdigt som ett barn. Den där anställningen, du tror inte att det är skattebetalarna betalar hela/delar av lönen?

Eller du kanske menar att han representerar en normal Jönköpingsbo?
Citera
2022-11-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Här flyttas målstolpar efter behov, skall jag säga!

Även om du är nöjd med att utövare av olagliga aktiviteter skräms till att utöva dem mer i skymundan – efter det att du har fått åtnjuta uthängningarna, förstås – så finns det ju ett visst samhälleligt intresse av att sådana kommer inom lås och bom och/eller behandling.

Ja, ingen hindrar dig från att försöka lagföra brottslingar. Det står dig fritt att starta en sådan verksamhet. Det skulle säkert få bra gehör också!

Däremot tycker jag att alla uthängningar där det finns anhöriga minderåriga barn med i bilden ska upphöra.
Senast redigerad av klaustrofobin 2022-11-29 kl. 19:08.
Citera
2022-11-29, 19:08
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nu ska vi inte märka ord här, sirgsitatop. Killen kan med gott samvete betraktas som efterbliven. Inte gravt utvecklingsstörd men klart lågbegåvad. Smygkretin är ett annat förslag, eller lyskretin då han kör med reflexjacka.

En normalbegåvad person som har två undulater som husdjur vet hur fågelnamnet stavas. En normalbegåvad person vet också att karlsonger stavas utan r. Nej, det är ingen felstavning. Bokstäverna ligger långt ifrån varandra på tangentbordet. Och innan någon gapar om att dyslektiker visst kan vara normalbegåvade kan vi konstatera att normalbegåvade inte klär sig som han gör, inte pratar som han gör och framför allt inte har god man.

Hade vi nu inte varit på Flashback forum hade man kunnat ifrågasätta det nedsättande ordvalet. Då hade man uttryckt sig som att killen har någon funktionsvariation. Men nu befinner vi oss just här, och då är det snarast en skyldighet att kretinen benämns som sådan.
Senast redigerad av Lysturken 2022-11-29 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in