Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Ditt andra exempel tänker jag inte ens kommentera eftersom det var helt O.T.
Men det första exemplet. En person som du beskriver som partner, som du haft sex med upprepade gånger. Om du tänker utanför hur du fungerar. Tycker du att det hade varit så konstigt om ngn i samma situation, tillsammans med någon som man anser som sin partner hade börjat smeka direkt på könet eller brösten t.ex.? Skulle det vara så konstigt? Om du då har otur och den andre tar illa vid sig och kommer med en anmälan skulle du då tycka att det vore försvarbarbart med rättegång?
Det var väl ändå inte off topic? Det är väl allra högst on topic. Har man sex med en person som är redlöst full och varken kan samtycka/inte samtycka, så kan man åka dit för oaktsam våldtäkt eller rentav våldtäkt. Ytterst topic!
Brösten kan man ju smeka nästan direkt på en person man ofta har sex med, men det blir heller ingen våldtäkt av att bara smeka bröst på sin partner.
Men könet. Det börjar man
inte med, även fast man är tillsammans med personen, om man redan märker att intresset är svalt. Då försöker man ju få igång intresset genom att smeka på andra ställen först, tex. magen, nära brösten, närma sig brösten, smeka lätt vid brösten, sedan ner vid magen igen och på låren, insida lår, sakta uppåt, utan att nudda. Kollar av responsen. Sedan en lätt smekning utanpå trosor/kallsingar och ser om där finns respons. Om personen under hela tiden legat som en död sill och det verkar snustorrt/slakt utanpå trosorna/kallingarna. Så låter man bli. Och frågar istället "vill du inte?".
Att direkt gå på könet, även om man är tillsammans, när ens partner inte verkar sugen, är ju rätt klumpigt. Och ja: om jag i mitt första exempel hade gått på könet i den situationen, så anser jag faktiskt att en polisanmälan hade varit försvarbar. Absolut.