2022-11-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag hoppas det, jag kan förstå varför man inte vill skicka dom nyaste vapnen till kriget ifall Ryssland får tag i dom men det är viktigare och se till att Ukraina inte blir en marionett stat.
Nej, omvärlden skickar kanske inte det allra allra senaste och varför skulle man det när det man skickat ändå är high tech tillräckligt för att delvis vända kriget till Ukrainas favör .
Ingen risk längre att ukrainarnas värsta mardröm skall besannas, att Ukraina åter blir en rysk marionettstat.
Citera
2022-11-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Aha, det har jag missat. Då tar jag tillbaka min tidigare gissning. Jag gissar INTE på 385 döda....

Vad har ni för fakta när ni räknar antalet döda?

Nån som springer runt vid fronten och mörker upp kroppar?
Citera
2022-11-29, 15:02
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej, omvärlden skickar kanske inte det allra allra senaste och varför skulle man det när det man skickat ändå är high tech tillräckligt för att delvis vända kriget till Ukrainas favör .
Ingen risk längre att ukrainarnas värsta mardröm skall besannas, att Ukraina åter blir en rysk marionettstat.
Risken är fortfarande stor, vänta tills Ukraina har vunnit tillbaks all mark inkl. Krim, då kan du säga så.
Citera
2022-11-29, 15:03
Medlem
Citat:
Poland will NOT give Polish "Patriot" air defense systems to Ukraine - Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki.

Jaha, så kan det gå. Tyvärr Ukraina, eran infrastruktur kommer bombas ännu mer.

Jovisst

Tyvärr Ryssland ni har snart bara Kim och assad kvar som vänner.
Citera
2022-11-29, 15:05
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jovisst

Tyvärr Ryssland ni har snart bara Kim och assad kvar som vänner.
Inte Iran? Kina? Indien? Du visar bara hur lite du förstår av geopolitik.
Citera
2022-11-29, 15:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Idag lyfte planen och landade utan att ha avlossat något. Wonder why.

USA borde ge Ukraina AIM-260 JATM så de kan plocka ner de där planen.

https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-260_JATM#:~:text=The%20AIM%2D260%20Joint%20Advance d,AMRAAM%20currently%20in%20US%20service.&text=In% 20development.,Expected%20end%20of%202022.
Citera
2022-11-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad har ni för fakta när ni räknar antalet döda?

Nån som springer runt vid fronten och mörker upp kroppar?

Det är statistiska sannolikheter - eftersom man vet storleken på styrkorna. Sannolikheter som har ändrats med tiden eftersom man inte visste att Ryssarna skulle vara så inkompetenta.

Redan på Napoleons tid kunde man i förväg räkna ut hur många som skulle "dö" om man attackerade med 1000 man mot 1000 försvarande man -
Citera
2022-11-29, 15:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Har inte Youtube utmärkta översättningsfunktioner?

https://www.youtube.com/watch?v=bO0OHL-0FgA
Det spelar ingen roll. Kommer jonjonesHW med argumentet att denna inte litar på översättningen så spelar det ingen roll om man så trycker upp det i nyllet.

Personen har inget avsikt att lita på fakta och kommer fortsättningsvis inte göra det heller.
Citera
2022-11-29, 15:13
Bannlyst
Citat:
Poland will NOT give Polish "Patriot" air defense systems to Ukraine - Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki.

Jaha, så kan det gå. Tyvärr Ukraina, eran infrastruktur kommer bombas ännu mer.

Du glömde nämna att Polen ensamma inte kan besluta om att skicka Patriot till Ukraina.

Men det var väl ett misstag? För inte är du väl förjävla intellektuellt ohederlig?
Citera
2022-11-29, 15:14
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Inte Iran? Kina? Indien? Du visar bara hur lite du förstår av geopolitik.

Iran och Kina har egna problem nu, har du snappat upp det Mr Geopolitics?
Citera
2022-11-29, 15:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Jag gissar på att alla ryska föräldrar i provinserna är så rika, och har såna bekväma liv, att de skulle bli förolämpade om gåvan av fisk och grönsaker skulle överstiga 20% av pojkens vikt. 5kg fisk tydligen.
Men det är bara vi i Europa som lider av sanktionerna. Ryssland badar i pengar och vår industri går under.
Det har jag lärt mig här på Flashback 😂

De får handdukar nu. Äkta kinesiska handduks-set.
Citera
2022-11-29, 15:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Första franska MLRS ammon snart i en pissryss vid fronten.

First French donated M270 MLRS has arrived in Ukraine and will be working on the frontlines soon.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1597577794782904320
Ja bra att det fortsätter i den här takten.

Det borde ju täppa till käften på de foliehattar som påstår att väst har slut på vapen att skänka Uktraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in