2022-11-29, 14:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag tänker inte ta det där som en seriös källa, jag pratar inte ryska och jag antar inte du heller så jag vet inte om hon sa det du säger. Jag litar inte på vad ett twitterkonto säger att hon sa.

På riktigt. Du litar inte på den ryska översättningen????
https://twitter.com/VALMICHEL7/status/1565275415798743040

Är det ditt motargument så är du mer patetisk än vad jag trodde.
Citera
2022-11-29, 14:41
Bannlyst
Citat:
Varför är du så frustrerad? Är det inte illa om civila dödas?

Du kan verkligen inte släppa det, eller hur? Du är alltså helt sjukligt fixerad vid två personers död, samtidigt som det strukit med tiotusentals civila, samtidigt som hundratals barn blivit våldtagna, torterade och fått sina underliv söndersprättade.

Och du tjabbar på om två polacker? Bara det faktum att du själv inte fattar din sjukliga oförmåga att förstå proportioner vittnar om att du är nazze-ryzz. Eller Serb. Man kan bara inte vara så sjukligt fixerad vid en enstaka händelse som du är. Om du inte är piss-ryzz, förstås.
Citera
2022-11-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Inte kan det väl vara så att Ryssland håller på få slut på pengar? Spelar ju tydligen ingen roll att kriget hittills kostat Ryssland nästan 900 miljarder och att 25% av statsbudgeten numera går till militären, För alla sanktioner gör ju att Ryssland badar i pengar!

Läste en siffra om att det kostar Kreml 3 miljarder dollar/dag. Om de inte gör något. Om de avfyrar svindyra raketer och robotar och kanonkulor - så blir det dyrare
Citera
2022-11-29, 14:43
Medlem
tenebriss avatar
Tänk om det blir SAAB-designade SDB som slutligen sätter Krim-bron ur spel. Vatniktårarna kommer spruta.
Citera
2022-11-29, 14:48
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Jag tänker inte ta det där som en seriös källa, jag pratar inte ryska och jag antar inte du heller så jag vet inte om hon sa det du säger. Jag litar inte på vad ett twitterkonto säger att hon sa.

Det här är iaf textat https://twitter.com/i/status/1597578177798627328
Citera
2022-11-29, 14:48
Medlem
Då är vi alltså uppe i 50st Himars/M270 MLRS.
Med en front på 700km blir det en enhet var 14e km. Nu arbetar de i grupper om åtminstone 3-5 stycken(vad jag har sett) men man borde ha täckning längs hela fronten

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1597577794782904320
Citera
2022-11-29, 14:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag vill gärna tävla men det verkar som om debattörer blri arga här och drar mig i öronen. Även moderatorn har uttalas sig emot sådana tävlingar.

Förlusterna i morgon bör ligga över 450 anser jag.

Vi gör så här min vän. Jag vet inte om vi skall använde något sorts kodspråk men jag la mig lite lågt i mina uppskattningar tidigare när jag sa att det dagligen åtminstone 250 till 400 grisar behöver användas för att gödsla den europeiska kornboden

Nu har vi legat över den siffran dygn i sträck vilket naturligtvis är glädjande
Citera
2022-11-29, 14:52
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Conception

På riktigt. Du litar inte på den ryska översättningen????
https://twitter.com/VALMICHEL7/status/1565275415798743040

Är det ditt motargument så är du mer patetisk än vad jag trodde.

Har inte Youtube utmärkta översättningsfunktioner?

https://www.youtube.com/watch?v=bO0OHL-0FgA
Citera
2022-11-29, 14:52
Medlem
jonjonesHWs avatar
Poland will NOT give Polish "Patriot" air defense systems to Ukraine - Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki.

Jaha, så kan det gå. Tyvärr Ukraina, eran infrastruktur kommer bombas ännu mer.
Citera
2022-11-29, 14:54
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Inte kan det väl vara så att Ryssland håller på få slut på pengar? Spelar ju tydligen ingen roll att kriget hittills kostat Ryssland nästan 900 miljarder och att 25% av statsbudgeten numera går till militären, För alla sanktioner gör ju att Ryssland badar i pengar!

Jag gissar på att alla ryska föräldrar i provinserna är så rika, och har såna bekväma liv, att de skulle bli förolämpade om gåvan av fisk och grönsaker skulle överstiga 20% av pojkens vikt. 5kg fisk tydligen.

Men det är bara vi i Europa som lider av sanktionerna. Ryssland badar i pengar och vår industri går under.

Det har jag lärt mig här på Flashback 😂
Citera
2022-11-29, 14:54
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Poland will NOT give Polish "Patriot" air defense systems to Ukraine - Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki.

Jaha, så kan det gå. Tyvärr Ukraina, eran infrastruktur kommer bombas ännu mer.

Idag lyfte planen och landade utan att ha avlossat något. Wonder why.
Citera
2022-11-29, 14:55
Medlem
Historieböckerna kommer inte att vara nådig mot Putin, de ryska kommer inte att vara något undantag.

Så fort någon som inte tillhör Putins närmaste krets tar makten så kommer även han att framställa Putin som en galen tyrann och massmördare, då kommer även Ryssland att placera Putin på historiens sophög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in