2022-11-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
USA har bränt iväg över 500 miljarder SEK sedan jan 2022 på "bistånd" till den judiska svinstian i Ukraina. Det är inte kattskit, särskilt inte med tanke på att USA har stora problem med egen fattigdom, opiatepidemi, tältläger runt de större städerna, okontrollerad massinvandring söderifrån och tilltagande polarisering i samhället. Redan nu finns en hel del amerikanska politiker som ifrågasätter detta vansinniga stöd till Ukraina samtidigt som USA inte klarar av lösa sina enorma problem på hemmaplan.

Det torde bli allt svårare att motivera pengaregnet över den judiska svinstian Ukraina utanför USA elitkrets av korrumperade politiker och maktspelare.
Ett mycket billigt pris för att ödelägga sin största fiendes militära kapacitet för en lång tid framöver.
Citera
2022-11-29, 14:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ingen ryss sa någonsin att kriget skulle ta 3 dagar eller en vecka. Det var enbart västerländska analytiker som sa det.
Varsågod. Det tog en stund att hitta.

Här har du en jävla ryss som säger att kriget skulle vara över på 2 dagar om Ryssland "tog i".
https://twitter.com/positivoukraino/status/1568183974622552065
Citera
2022-11-29, 14:34
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och du fortsätter att tramsa, fixerad vid två dödade polacker, samtidigt som det strukit med tiotusentals ukrainare? Du är ju sjuk, för fan! Sjuk på riktigt! Sök hjälp och logga ut!
Varför är du så frustrerad? Är det inte illa om civila dödas?
Citera
2022-11-29, 14:34
Medlem
Men Olaf Scholtz behandlar detta med vapen och stöd betydligt bättre än vad Merkel hade gjort. Det menar jag.

Han kanske går till historien som "Panzer-Scholtz" som får fart på den tyska rustningindustrin. För det dröjer länge till Ryssland tillnyktrar.

Ett eventuellt nederlag för Ryssland i september 2023 innebär inte någon tillnyktring, det behövs helt andra goda ledare.
Citera
2022-11-29, 14:35
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De har också "problem" med en militär budget på 8000 miljarder SEK per år.

EDIT: Jag ska också tillägga att de vanligtvis har ett bistånd till andra länder per år på 500 miljarder SEK. Den största mottagaren har tidigare varit Afghanistan. Dit går inga pengar mer.

Ja året är inte slut än och det kommer säkert bli mer pengar innan nyår. Samtidigt dör amerikaner som flugor av överdoser medan hemlösheten, våldet och eländet breder ut sig över USA. Det gäller att prioritera vad slantarna ska läggas på.
Citera
2022-11-29, 14:35
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varsågod. Det tog en stund att hitta.

Här har du en jävla ryss som säger att kriget skulle vara över på 2 dagar om Ryssland "tog i".
https://twitter.com/positivoukraino/status/1568183974622552065
Jag tänker inte ta det där som en seriös källa, jag pratar inte ryska och jag antar inte du heller så jag vet inte om hon sa det du säger. Jag litar inte på vad ett twitterkonto säger att hon sa.
Citera
2022-11-29, 14:38
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kenneth Gregg påstår att Ukrainska styrkor tryckt tallbaka Ryssland vid Soledar och Krasna Hora i ett rejält område, större än vad Ryssland avancerat vid Adviika och söder om Bakhmut.

Jag får titta mer på kartan för att förstå.

Ryssland är inte i några bra positioner när dom försöker följa vägen upp mot Bakhmut eller övergången vid floden, dom förlorar massvis med soldater vilket kan synas i statistiken i morgon.

Hur välinformerad är Kenneth Gregg?

Ryssen kommer ju tugga grus i vilken än riktning han får för sig att avancera. En del klagar på Gregg. Jag har ingen direkt uppfattning om Gregg, känner honom inte, men en sak förstår jag.
Vad han säger och vad som kommer hända är två helt skilda saker.

På min tid fick jag lära mig, faktiskt i Storbritannien att försök hålla käften i tre dygn även om de slår ut alla tänder på dig och tvingar dig att äta upp dem blandat med bajs. Stå bara ut i tre dygn

Du kommer rädda livet på flera av dina stridskamrater
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja året är inte slut än och det kommer säkert bli mer pengar innan nyår. Samtidigt dör amerikaner som flugor av överdoser medan hemlösheten, våldet och eländet breder ut sig över USA. Det gäller att prioritera vad slantarna ska läggas på.
Och det bestämmer såklart du.

USA satsar redan 500 miljarder per år på hemlöshet i USA. Dock består mycket av problem av psykisk sjuka och illegala invandrare som själva inte söker hjälp. Men jag tänker inte undervisa dig om om amerikansk inrikespolitik. Du får läsa om den själv.
https://my.neighbor.org/what-is-the-cost-of-homelessness/
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Det blev ingen Lada!

Men fisk och grönsaker är ju typ samma sak. De kanske tycker det är ett likvärdigt utbyte då deras son förmodligen var homosexuell eftersom han sökte sig till den ryska armén. Och homosexuell ska man ju inte vara i det ryska civilsamhället.

https://mobile.twitter.com/SanhoTree/status/1582032499739238401

Inte kan det väl vara så att Ryssland håller på få slut på pengar? Spelar ju tydligen ingen roll att kriget hittills kostat Ryssland nästan 900 miljarder och att 25% av statsbudgeten numera går till militären, För alla sanktioner gör ju att Ryssland badar i pengar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den där missil-incidenten är uppförstorad. Sånt händer i krig. Det ska mer till innan något händer. USA råkade kötta in en kryssningsrobot i Bulgariens huvudstad under kosovokriget, som av ett under träffade den som tur var ett tomt hus. (notera: inte ens ett grannland till kriget!) Där hände inget då heller.

USA råkade också bomba Kinesiska Ambassaden i samma krig - flera döda kinadiplomater, som man ordnade med lite dollar
Citera
2022-11-29, 14:39
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ett mycket billigt pris för att ödelägga sin största fiendes militära kapacitet för en lång tid framöver.

Ja att USAs judiska elit som de facto styr landet inte bryr sig om den vanliga amerikanen är sen gammalt.

Det finns ju dock faror på sikt med att så flagrant strunta i sina egna medborgare. Vi såg det bl.a med Trumps vinst 2016. Den vanliga amerikanen har ingenting att vinna på att USAs elit via proxy krigar mot ryssen - tvärtom.
Citera
2022-11-29, 14:39
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Så är polacker mindre värda som en folkgrupp eller vad antyder du? Eller kan det inte vara att två saker kan vara sant samtidigt, civila polacker som oskyldigt dödas och civila som dödas i Ukraina är lika illa.
Att exploatera dom 2 polackernas olyckliga död för att urskulda massmördaren Vladimir Vladimirovitj Putins som med vett och vilja mördat 10 000-tals - ska du skämmas ordentligt för - jubelidiot.
Senast redigerad av Taggad 2022-11-29 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in