2022-11-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Jo, gäddorna minskar på en del ställen. Men de ökar på andra. Där det finns ungdomar dessutom.
Mycket möjligt att det ökar på andra ställen där det finns barn men tids nog kommer Dumpen att starta konton även för när de kontaktas av unga som blir kontaktad där.
Citera
2022-11-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Om man inte visste bättre skulle man ha kunnat tro, att du är aningens ironisk här...
Nu känner jag mig kränkt!!! ;-)
Citera
2022-11-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mycket möjligt att det ökar på andra ställen där det finns barn men tids nog kommer Dumpen att starta konton även för när de kontaktas av unga som blir kontaktad där.

Det är svårare, med den teknik Dumpen har idag så skulle det inte fungera. Om de inte använder sig av riktiga lockbeten förstås.
Citera
2022-11-29, 14:42
Medlem
Citat:
Det visar på sin höjd, att fler pedofiler har blivit medvetna om Dumpens aktiviteter. Men frågan var, hur många av Dumpens uthängda som har blivit dömda i rättsliga instanser för att ha utövat pedofili.

Helt ointressant fråga.

Dumpen exponerar män som söker efter barn i sexuellt syfte. Något de lyckas med.
Citera
2022-11-29, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eftersom det primära inte är att hitta pedofiler utan vuxna män som söker kontakt med barn som är i tidiga tonåren så lär man inte hitta särskilt många pedofiler

Något förvånande, då man blir anklagad för att vara "Peddo", så snart man visar något missnöje med Dumpens aktiviteter. Men ok, låt mig omformulera frågan: hur många av Dumpens uthängda har dömts i rättslig instans för utövande av något av det som de har hängts ut för?
Citera
2022-11-29, 14:56
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Napp #168..

https://dumpen.se/2022/11/29/jonkopingstomten-napp-168/

Så fort man såg reflexjackan förstod man den sociala fallhöjden skulle vara låg som satan. Och mycket riktigt så nämner han att han fått varning av sin gode man
Lundberg! Låter som hämtat ur en buskis. Ja, här var det VM i byfånighet igen. Och det är själva fan att de alltid kommer i reflexjacka. Märkligt mode i kretinsvängen ändå. Måste vara någon som köpt åt dem någon gång med omtanken att de inte ska bli påkörda när de går över vägen. Han hade dock ingen riktig gimmick som en tekaka i munnen eller en pipig röst.
Citera
2022-11-29, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Helt ointressant fråga.

Dumpen exponerar män som söker efter barn i sexuellt syfte. Något de lyckas med.

Här flyttas målstolpar efter behov, skall jag säga!

Även om du är nöjd med att utövare av olagliga aktiviteter skräms till att utöva dem mer i skymundan – efter det att du har fått åtnjuta uthängningarna, förstås – så finns det ju ett visst samhälleligt intresse av att sådana kommer inom lås och bom och/eller behandling.
Citera
2022-11-29, 15:25
Medlem
Citat:
Något förvånande, då man blir anklagad för att vara "Peddo", så snart man visar något missnöje med Dumpens aktiviteter. Men ok, låt mig omformulera frågan: hur många av Dumpens uthängda har dömts i rättslig instans för utövande av något av det som de har hängts ut för?
Några har dömts för att ha groomat minderåriga , några har dömts för sexuellt ofredande , några har dömts för övergrepp på barn och några har dömts för innehav av bp.
En av gäddorna hade släppts från fängelset bara några månader innan hamnade på Dumpen
Citera
2022-11-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Ja, fast vad tror du framkallar mest mobbing och hot? Att pappa är knarklangare eller att pappa är pedofil? Sen kan man prata om eget ansvar och allt det där in i oändligheten, men faktum kvarstår att fler riktiga barn tar skada än vad Dumpen hjälper. Att sedan kunna se sin pappa ligga ute för allmän beskådning för all framtid för att Dumpen har hittat på att det är "olaga tvång" att avpublicera är ju bara märkligt.

Varför kan man inte erbjuda hjälp åt dessa individer utan att hänga ut de för då? Varför kan man inte censurera deras ansikten om man nödvändigtvis känner sig tvingad till att publicera gäddorna? Hur många av gäddorna är dömda för liknande brott tidigare? Ska vi ha en nätdomstol där vi är de som beslutar personens öde eller ska vi låta svensk domstol sköta den biten?

Vilka är det som hindrat en svensk domstol att döma de som våldtar barn?
Citera
2022-11-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Jag har inte glömt att det rör sig om pedofiler, men pedofili är ju en sexuell läggning, så det borde finnas bättre och mer konstruktiva lösningar för att få bot på det. Jag är helt övertygad om att uthängning och public shaming inte är rätt väg att gå.

Som Dr Phil sa: man borde införa council culture och inte cancel culture. En person som ligger ute på en hemsida och är outad som pedofil har ingenting att förlora på att agera på sina sexuella begär. Men om man kan snappa upp honom och tipsa myndigheter eller någon annan instans som jobbar med sexuella avvikelser så tror jag att det i längden hade skyddat barn och ungdomar mycket bättre.

Nej det är en sexuell störning.

Det är väl exakt det som Sara och Patrik gör. Den sista tomtegäddan här får ju en uppmaning att gå till polisen för att kunna får vård och att kontakta prevenel också.

Att man blir outad är ju för att man sökt kontakt med barn för att våldta dem. Där ska man inte lägga några fingrar emellan.
Citera
2022-11-29, 15:57
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vilka är det som hindrat en svensk domstol att döma de som våldtar barn?
Dumpen.
Citera
2022-11-29, 15:58
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej det är en sexuell störning.

Det är väl exakt det som Sara och Patrik gör. Den sista tomtegäddan här får ju en uppmaning att gå till polisen för att kunna får vård och att kontakta prevenel också.

Att man blir outad är ju för att man sökt kontakt med barn för att våldta dem. Där ska man inte lägga några fingrar emellan.
Varför citerar du detta igen? Det var redan en kotte som gjorde det tidigare så läs mina tidigare svar istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in