2022-11-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Du har rätt att det är Zelenskys jobb att få vapen till sitt land men han gör det så jävla dåligt. Som när Biden tappade tålamodet med Zelensky och skrek på honom under ett samtal om vapenleveranser. Biden gav ett långt tal om historian av konflikten och varför usa skickar massvis med vapen och direkt efter Biden var klar utan och ens säga tack eller något så röck Zelensky till med alla vapen han ville ha till Ukraina. Han är först och främst en diplomat, men han beter sig inte som det.

Skrek = "Raised his voice"
Källa på det långa talet om historian tack
"Administration officials said Biden and Zelenskyy’s relationship has only improved since the June phone call, after which Zelenskyy made a statement praising the U.S. for its generous assistance."
Verkar ganska lugnt, bråk i viss mängd är en naturlig del av kommunikationen mellan människor

Håll dig till vad källorna säger

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna54592
Citera
2022-11-29, 12:34
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Skrek = "Raised his voice"
Källa på det långa talet om historian tack
"Administration officials said Biden and Zelenskyy’s relationship has only improved since the June phone call, after which Zelenskyy made a statement praising the U.S. for its generous assistance."
Verkar ganska lugnt, bråk i viss mängd är en naturlig del av kommunikationen mellan människor

Håll dig till vad källorna säger

https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna54592
Zelensky borde vara tacksam, den enda anledningen till att Ukraina fortfarande existerar är pga Nato. Don't bite the hand that feeds you.
Citera
2022-11-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
barnamördare v.puttin däremot hamnar på historiens skräphög tillsammans med de misslyckade tyrannerna Idi Amin och Mugabe

Mugabe? Han är väl fortfarande hjälte för Socialdemokraterna?
Citera
2022-11-29, 12:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Runt 88,000 döda ryssar - hur många skadade som haltar omkring hemma i ryssland.

Vad tycker deras anhöriga - utom de som fått 700,000 + en fabriksny Lada???

Man brukar väl räkna två sårade på varje död har jag för mig, någon med mer koll vet säkert.

Hur många av dessa som hoppar omkring på ett ben eller kommer hem till fru och barn med bortsprängd penis och ett halvt ansikte vet jag inte men det är nog en stor del.

Tänker på det ibland när jag ser videos på de här små drönarbomberna som exploderar i skyttegravarna. Ofta ser man soldaterna krypa iväg och tänker först att bomben inte gjorde vad den skulle. Men sanningen är snarare att de kryper iväg med svåra splitterskador. Ett tiotal splitter i kroppen lär inte vara någon höjdare ute i fält, i synnerhet när sjukvården garanterat är svårt bristfällig.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom BÖGLIGA studierna fortsätter men låt oss säga dödliga. Vi har idag totalt 88380 eliminerade ryska fascister vilket innebar ett tillskott av 480 senaste dygnet. Det innebär att snittet ökar till 318 per dygn, det har tydligen funnits perioder då dom ryska bögförlusterna var små.

Kan vi dom flesta dygn pressa upp siffran till över 318 så blir utfallet gott.

I övrigt sticker det ut att Ukraina lyckades skjuta ned 2 stridsflygplan. I övrigt inte så på fallande stora materiella förluster för HBTQ-federationen, vi har 3 eliminerade tanks, 5 bepansrade fordon, 2 artillerisystem och 7 lastbilar/tankbilar.

Kylan kommer att knäcka Bögfederationens styrkor.

Kan du inte få inte ordet bög lite mer? T ex ’bögstridsflygplan’, ’bögmateriella bögförluster’ och ’bögtanks’? Osv. Jag tänker att alla kanske inte fattar annars.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Ser ut som att Bakhmut är omringad av Ryska elitsoldater

Källa? VDV är utraderade av Ukjraina sen lång tid tillbaka.
Citera
2022-11-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Och det har du räknat ut alldeles själv förstår jag.😂😂😂

Kenneth Gregg samlar ju in kaminer för fulla muggar i Sverige och någonstans måste ju dessa säljas.

Bedömningen av läget i Bahkmut är något som jag fått från ukrainaska och ryska bedömare. Det har ju pågått stora strider i och kring den staden länge och jag vet inte hur många rapporter som kommit och att ryssarna sakta men säkert gjort ukrainarnas läge svårt genom halv inringning behöver man inte varit särskilt klipsk att förstå. I går sviktade ukrainska linjerna bakåt både söder och norr om staden och det är en slags slutstrid vi nu ser. Om nu inte ukrainarna lyckas tränga ryssarna tillbaka snabbt. Det är ingen kittel men halvt och ju mer den sluts ju svårare att sedan dra sig tillbaka.

Får ryssarna någon slags luftherravälde under en reträtt kan det bli ett riktigt blodbad och det är verkligen farligt att vänta för länge.
Citera
2022-11-29, 12:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Zelensky borde vara tacksam, den enda anledningen till att Ukraina fortfarande existerar är pga Nato. Don't bite the hand that feeds you.
Fast tänker du efter lite så kan du säkert förstå hans frustration också. Hans land blir bombat dagligen. Hans medmänniskor dör dagligen. Han kan dö när som helst.

För du kan förstå andras känslor väl?
Citera
2022-11-29, 12:39
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fast tänker du efter lite så kan du säkert förstå hans frustration också. Hans land blir bombat dagligen. Hans medmänniskor dör dagligen. Han kan dö när som helst.

För du kan förstå andras känslor väl?
Ja men den ilskan borde han väl rikta mot Ryssland, det är inte Nato som har invaderat Ukraina.
Citera
2022-11-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kan du inte få inte ordet bög lite mer? T ex ’bögstridsflygplan’, ’bögmateriella bögförluster’ och ’bögtanks’? Osv. Jag tänker att alla kanske inte fattar annars.

Det var inte så bögigt idag, jag behöver variation i verklighetsbeksrivningen och svenska språket är magert.
Citera
2022-11-29, 12:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja men den ilskan borde han väl rikta mot Ryssland, det är inte Nato som har invaderat Ukraina.
Det är skillnad på frustration och ilska. Googla gärna.
Citera
2022-11-29, 12:41
Medlem
Citat:
Du är ju en sån smart kille så du tar allt han säger som den ultimata sanningen och han har ingen inhemsk propaganda och ta hand om eller hur?

Handlingar talar sitt tydliga språk. Alla utförda på Putins strikta order.

Att fortsätta och öka stödet till Ukraina både militärt, tekniskt samt humitärt är det enda rimliga svaret. Givet Ukraina så önskar.

Slava Ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in