Citat:
Ursprungligen postat av
HULKEN-STHLM
Alltså vad är det som håller på att hända inom TRT vården i sverige.
Varit på årligt besök på kliniken (ej privat). Fick träffa en ung, gissar på helt nyutbildad läkare.
Haft gel behandling sedan 2014. 75mg. Fungerat bra. Har behövt tappat blod 2-3 gånger per år.
Kom dit idag med mina värden han beställt. För det första togs bara total testo, pga, hb, evf och några till vanliga blodvärden. Total testo 18. Jag tog provet vid 10 tiden (hade ej tagit testo innan) Men delar upp min dos så hade tagit sent på kvällen innan. Han ville diskutera en sänkning av min dos för att tyckte det låg åt det höga hållet......... Han tog inte ens SHBG utan tittade blint på total testo värdet.
Vad ska man säga...... Är det bara privatläkare som är alternativ om man vill han en bra trt behandling inom svensk vård?
Vad säger ni andra som gått på trt behandling under många år?
"
delar upp min dos så hade tagit sent på kvällen innan"
Har du ordinerats detta av din läkare, finns det dokumenterat i journalen?
Talade du om för läkaren att du hade använt gel
sent kvällen innan?
Tanken med att ta prover på morgonen innan nästa påstrykning är att proverna skall visa dalvärdet eftersom det är meningen att du skall stryka på gelen en gång per dygn på morgonen.
När du vet att du skall ta prover så kan det vara klokt att använda gelen som det är ordinerat några dagar innan proverna.