Ja, som rubriken lyder. Ska kanske inte outa mig..., men har i närområdet upplevt BETYDLIGT sämre täckning på Tre´s nät på sista tiden. Började med att det inte gick att hitta nätet öht i ett hus där jag tidigare haft mer eller mindre full täckning? Undrade redan då hur f-n Tre kunde ha så bra täckning ute i skogen (eller ja, by på landet ivf...) det brukar de inte ha, och fick då serverat en teori från en bekant att de råkade ha en mast på ett berg inte långt därifrån.
Har nu märkt en klar försämring även i den lägenhet jag bor i en annan by och ÄVEN inne på själva centralorten. Stod och hade problem med att hitta nätet även inne på Konsum mitt i "sta´n"!
Det hör till historien att detta gäller för BÅDE telefon med ett Wifog-kort i och en modemsticka med Hallonkort. Och även Wifogkortet i modemstickan.
Funderade på om det helt enkelt handlade om gamla slitna prylar (vilket det onekligen är). Men tog tummen ur röven och stoppade in kortet i en annan telefon där jag har full täckning på Telia- och Comviq-kort. Och fick SAMMA resultat med att den inte hittar nätet!
Så, vafan liksom...

HAR Tre verkligen gjort om något och nedprioriterat sitt nät i min del av landet? Dalarna runt Siljan, kan jag väl avslöja utan att säga för mycket.