2022-11-28, 21:25
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Känns det orättvist att Ukraina fått vapen?

När vi nu får anse det bevisat att nazistiska nato-legosoldater gått in i Ukraina och dödar ryska pojkar i volym, varför går inte Putin in med de 560 000 man han har beredskap?

Ryssland har inte logistiken a ombesörja 100,000 man och än värre 500,000 man. Går Putin in med 500,000 man så kommer 100,000 dö inom 2 månader av svält.
Citera
2022-11-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Du verkar inte förstå skillnaden i de länder du nämner gentemot Ukraina. Rätt eller fel, så måste du ju förstå att det självklart inte finns en själ som skulle bry sig om vad som händer i Tjetjenien. Sålänge stackarna håller sig inom sin moske så är det fullständigt ointressant för en värld att ägna kraft åt sådant. Sedan vad det gäller Afrika, vilket "Afrika", var? Angola? Sudan? eller var? Och det kan jag säga dig, att där brydde jävligt många av oss....vilket dessutom det ryska styret fick jävligt klart för sig. Resultatet blev att de som vanligt lämnade platsen som de fega as de är, samt att deras ledare höll sig undan på samma jävla fega vis på hemmaplan. Precis som mr Putina gör idag.
Georgien, well...shit happends, but not more. Du måste skilja på nödvändighet/funktion kontra resultatgivande. Tjetjenien och Georgien kunde visat sig vara tillhörande civilisationen, så hade de fått samma hjälp som Ukraina. Nu visade de sig endast vara något som ingen i den verkliga världen har någon större anledning att ödsla energi på, så...it goes as it goes.
Men vad det gäller Putin och grabbarna grus runt omkring honom, så kommer de givetvis leva med lysningar för resten utav deras liv och därav som de fega slaver de är, gömma sig bakom lite ryck på axlarna och säga - det var inte jag....samtidigt som de kommer skylla på någon annan. Men, nog skall du förstå varför inte Putin reser på möten längre. DVS riktiga möten i den civiliserade världen ja. Det kommer inte bli fler sådana resor så att säga

Men hans vapenbroder och högra hand lavrov kan åka härs och tvärs Washington t.ex.

Perfekt läge att boja lavrov och föra honom till Haag.

Du ser, det kommer inte Ske.
Inse det nu.

Varför kommer det inte ske?

Ingen vågar, för Ryssland har massförstörelsevapen.
Citera
2022-11-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Att vara internationellt efterlyst är nog ingen sak som skänker själen ro- jag kan tänka mig att de ryska lite högre ämbetsmännen kan vara vana att dra omkring på Londons gator, torgen i Paris och Roms tavernor, att ge avkall på allt de sett som livets lilla guldkant kan säkert kännas besvärande. Jag läser mig till att dessa herrar dessutom synes mycket nojjiga där de ser konspirationer och ränkspel lite överallt. Antagligen kommer de inte finna ro var de än styr sin kos, alltid orolig, alltid rädd, alltid misstänksam... ständigt anfäktas av hemsökelser och Maran som kommer smygande om natten.

Du har nog helt rätt i det. Står ju dessutom rätt klart att de som skapat sig en förmögenhet på att stjäla från det ryska folket inte vill vare sig bo eller ens vara i det skitland som de själva förvandlat det till.
Verkar som att det är devisen ”man ska inte skita där man äter” som gäller för dem.
Citera
2022-11-28, 21:27
Medlem
Såna här grejer är svåra att ta in, i alla fall för mig. Som mest brukar man öva inom FM med 1-2 utslagna fordon per pluton. Vad gör man när 12 fordon slås ut?

12 utslagna fordon i nära anslutning:
https://twitter.com/naalsio26/status/1597146621623476225
Citera
2022-11-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Detta skulle Polens regering vetat om.
Dom sa idag att polen ska öka sin försvarsbudget med 70 procent till 97 miljarder zloty.
Det är ca 200 miljarder kr.
Stämmer det du säger så kan polackerna lägga dom pengarna på annat.
Nej nej. Det är underbart att Polen äntligen förstått att de behöver anstränga sig lite själva istället för att bara luta sig på oss här i väst. Det samma gäller hela Europa. En mycket bra utveckling att var land drar sitt strå till stacken för att på det ödmjukaste av vis visa ryssen hur efter den är i allt från medel till kratrar på fält. Polen agerar helt imponerande när det gäller att resa sig från förtrycket ryss-aset bringade dem an. Det förtrycket som gjorde att hela Europa såg dem som någon sorts sekundär slav under årtionden. Polacken är en genuint fin människa med förståelse för både sitt eget som andras väl och det visar de nu när de äntligen fått lov att blomma ut till det självständiga rike de är
Citera
2022-11-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Men hans vapenbroder och högra hand lavrov kan åka härs och tvärs Washington t.ex.

Perfekt läge att boja lavrov och föra honom till Haag.

Du ser, det kommer inte Ske.
Inse det nu.

Varför kommer det inte ske?

Ingen vågar, för Ryssland har massförstörelsevapen.

Lavrov är inte intressant ur det perspektivet vi pratar om nu. Som jag sade - du måste förstå relativiteten och resultatet utav handling innan du undrar för mycket om varför ingen drar i trådarna. Lavrov är en clown som endast skulle förstöra fokus och planering om han institutionerades. Värdet på sådan trofe är negativ basis kontra det riktiga syftet. Detta vet herr Lavrov också.....Men en herre vet att det raka motsatta råder för honom, och den fega fan kan du hitta undangömd som Saddam självt. Men det är ju klart att vi finner vad vi söker. Till skillnaden från ryssen så planerar vi på riktigt istället för att sitta och dagdrömma ut förnekelser för att hålla folket på mattan
Citera
2022-11-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det skriker proxykrig så man får ont i öronen.

Kalla det vad du vill. Rysspacket åker ut ur Ukraina trots din förtvivlan...
Citera
2022-11-28, 21:35
Medlem
eternussermos avatar
Solovyev 2008, innan han blev bat shit crazy

https://twitter.com/francis_scarr/status/1580066665353519104?t=8L9Ya3WcpU4zYcYROn1IjQ&s=19
Citera
2022-11-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Såna här grejer är svåra att ta in, i alla fall för mig. Som mest brukar man öva inom FM med 1-2 utslagna fordon per pluton. Vad gör man när 12 fordon slås ut?

12 utslagna fordon i nära anslutning:
https://twitter.com/naalsio26/status/1597146621623476225
Då springer man.......åt det håll man kom från. Samtidigt lyssnar man extra noga på vingslagen man hör i horisonten........sedan springer man inte mer
Citera
2022-11-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Så här står det på deras sida, jag kan översätta den till dig om du vill? jag ser att du skriver jättekonstig svenska.

SouthFront: Analysis & Intelligence is a public analytical umbrella organization created and maintained by a team of experts and volunteers from the four corners of the Earth. SouthFront focuses on issues of international relations, armed conflicts and crises. The organization provides military operations analysis, military posture of major world powers, and other important data influencing the growth of tensions between countries and nations.

We try to dig out the truth on issues which are barely covered by the states concerned and the mainstream media.

The SouthFront Team believes that not only well-paid “professional journalists”, but common people with inquisitive minds are able to produce balanced content in a modern information-oriented society.

Our goals:

Highlighting alternative points of view;
Providing independent analysis and intelligence of international events;
Promoting human justice and peaceful dialogue between warring nations;
Preventing the escalation of conflicts that can lead to wars with the threat of the use of nuclear weapons;
Reducing the flow of media disinformation;
Building a community of constructive and progressive authors freely sharing their views and analysis with people all over the world.

Är du en av dom som tycker Ukraina ska lägga ner vapnen för att rädda sina soldater?
Citera
2022-11-28, 21:47
Medlem
raskenss avatar
Ukrainare använder en amerikans 40mm granatspruta och lobbar granater med eldledning från en drönare. En handfull ryssar får smaka på granater, Ukraina verkligen dominerar slagfältet nu:

https://twitter.com/NOELreports/status/1597216431002640384?s=20&t=Pa5XHxwnfjDCfy1ogvP79Q
Citera
2022-11-28, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Boja och föra dom till Haag, ska det vara.

Putin kommer inte gripas och föras till Haag.
Vem skulle gripa honom?

Det kommer inte ske någon statskupp i Ryssland min vän.
Putin sitter säkert.
Tyvärr.

Ännu en tjomme som tror sig veta hur framtiden blir.

Min vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in