2022-11-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Bara jag som spänt väntar på stundande offensiv från Ryssland? Många, bl.a stollen Macgregor har pratat om en offensiv så stor att den knäcker hela ukrainska nationen. "Slutet November, början december och 500 000 man" sades det. Är det 10e gången gillt nu? (:

De kommer säkerligen gå all in på någon grusväg utanför Bahkmut. Sedan när de förlorat 42.000 man som råkade snubbla och drunkna i vattenfyllda diken, och inte kunde simma eftersom att det inte ingår i tvåveckors militärkursen de fick, samt sisådär 18.000 till som frös ihjäl pågrund utav att de inte fattade att man inte behöver hoppa i vattnet för räddnings skull om man har ett rep eller två (reguljär sold utrustning), då......DÅ kommer den ssssssssstora offensiven. Resterande grabbar kommer attackera ställverk och daghem ända tills ryska MOD säger att de har vunnit. Betalningen för lyckad operation kommer bli ett tre-pack badlakan som är extra varma om man använder dem som sockar i sina gummistövlar gjorda av bakelit
Citera
2022-11-28, 21:10
Medlem
Citat:
Bara jag som spänt väntar på stundande offensiv från Ryssland? Många, bl.a stollen Macgregor har pratat om en offensiv så stor att den knäcker hela ukrainska nationen. "Slutet November, början december och 500 000 man" sades det. Är det 10e gången gillt nu? (:

Alla är på helspänn nu när alkoholistarmén snart visar upp sin övermänskliga styrka samt sina supervapen som tas ut ur uralbergens gömmor (ingen, utom trådens ryssälskare, vet varör man förvarar sin militära materiel just där)
Citera
2022-11-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Spelar väl ingen roll? Det är fortfarande Natovapen.

Känns det orättvist att Ukraina fått vapen?

När vi nu får anse det bevisat att nazistiska nato-legosoldater gått in i Ukraina och dödar ryska pojkar i volym, varför går inte Putin in med de 560 000 man han har beredskap?
Citera
2022-11-28, 21:11
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Och idag passerar vi 5000 förstörda ryska fordon(dokumenterade), totalt mer än 8000 förlorade fordon:

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

När kommer vi få se den första T34:an i Ukraina tror du?
Citera
2022-11-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

När kommer vi få se den första T34:an i Ukraina tror du?

Räknas krigsmonument?
Kan väl hända att något riktar en artilleripjäs några grader fel och vips försvann ett till krigsmonument
Citera
2022-11-28, 21:16
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Boja och föra dom till Haag, ska det vara. Putin kommer inte gripas och föras till Haag. Vem skulle gripa honom? Det kommer inte ske någon statskupp i Ryssland min vän. Putin sitter säkert. Tyvärr.
Att vara internationellt efterlyst är nog ingen sak som skänker själen ro- jag kan tänka mig att de ryska lite högre ämbetsmännen kan vara vana att dra omkring på Londons gator, torgen i Paris och Roms tavernor, att ge avkall på allt de sett som livets lilla guldkant kan säkert kännas besvärande. Jag läser mig till att dessa herrar dessutom synes mycket nojjiga där de ser konspirationer och ränkspel lite överallt. Antagligen kommer de inte finna ro var de än styr sin kos, alltid orolig, alltid rädd, alltid misstänksam... ständigt anfäktas av hemsökelser och Maran som kommer smygande om natten.
Citera
2022-11-28, 21:18
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Finns det nån ledare i världshistorien som har lyckats göra ett sånt debacle som bunkerdvärgen?

Mexikos president Antonio Lopez de Santa Ana som förlorade halva landet (Texas och Kalifornien bland annat) till USA efter Texas-revolutionen och Mexikansk-amerikanska kriget. Putin är ju inte där ännu men på god väg om detta fortsätter.
Citera
2022-11-28, 21:21
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
För många människor i både Ryssland och Ukraina finns faktiskt verkliga skäl i nutiden att vara nostalgisk gällande en del av det som fanns under sovjettiden. Faktiskt finns det även unga som har dessa känslor och både i Ryssland och Ukraina.

Du vet liksom jag att Putin vänlighet i Ukrainsk i sig är starkare i landets arbetarklass.

Du vet liksom jag att Putin vänlighet är helt dominerande i rysslands arbetarklass men vänligheten inte är lika stark i medelklassen.

Du vet allt detta och du är med/nära bunden till SD som tidigare ville återuprätta folkhemmet, ej gå med i Nato, gå ur EU och föra rättvisepolitik. Allt denna politik har ledningen med tablettmissbrukaren Åkesson i spetsen för att få ett regeringssamarbete med Moderaterna. Åkesson är Sveriges värste landsförrädare och all omsvängning har gått ut på att ge honom maktposition. Mycket mer utpräglad missbrukartyp än Zelenski i mina ögon och en mer tragisk människa.

(Jag har haft kontaker med människor som haft fullständig insyn i SD´s partitopp. Därför vet jag så pass mycket för det är personer som deltagit i alla möten även inofficiella i ledningen. Åkessons relation med Ukraina vet jag inget om dock.)

Åkesson kunde inte välja mellan Biden eller Putin. Erik Almqvist (Järnrörsögontjänaren som flyttade till Ungern för att Sverige inte var tillräckligt fascistiskt) var av Ryssland inbjuden valobservatör till folkomröstningen på Krim där han beskrev valet som en demokratisk förebild. Plus diverse lokala och nationella partiföreträdare med proryska värderingar...

I rest my case...
Citera
2022-11-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
För många människor i både Ryssland och Ukraina finns faktiskt verkliga skäl i nutiden att vara nostalgisk gällande en del av det som fanns under sovjettiden. Faktiskt finns det även unga som har dessa känslor och både i Ryssland och Ukraina.

Du vet liksom jag att Putin vänlighet i Ukrainsk i sig är starkare i landets arbetarklass.

Du vet liksom jag att Putin vänlighet är helt dominerande i rysslands arbetarklass men vänligheten inte är lika stark i medelklassen.

Du vet allt detta och du är med/nära bunden till SD som tidigare ville återuprätta folkhemmet, ej gå med i Nato, gå ur EU och föra rättvisepolitik. Allt denna politik har ledningen med tablettmissbrukaren Åkesson i spetsen för att få ett regeringssamarbete med Moderaterna. Åkesson är Sveriges värste landsförrädare och all omsvängning har gått ut på att ge honom maktposition. Mycket mer utpräglad missbrukartyp än Zelenski i mina ögon och en mer tragisk människa.

(Jag har haft kontaker med människor som haft fullständig insyn i SD´s partitopp. Därför vet jag så pass mycket för det är personer som deltagit i alla möten även inofficiella i ledningen. Åkessons relation med Ukraina vet jag inget om dock.)

Det är i alla fall ett positivt tecken att Putinapor som du inte ens längre verkar ha några lögner kvar om kriget utan istället måste tramsa en massa OT om SD, Kina och Taiwan. Pajas!

Börjar du kanske också inse att oavsett hur mycket du ljuger, så kommer dina ryska bög-kompisar att sluta som gödsel på de Ukrainska åkrarna så länge de inte lägger benen på ryggen och ger sig av hem till det skitland de kom ifrån.
Citera
2022-11-28, 21:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Känns det orättvist att Ukraina fått vapen?

När vi nu får anse det bevisat att nazistiska nato-legosoldater gått in i Ukraina och dödar ryska pojkar i volym, varför går inte Putin in med de 560 000 man han har beredskap?

Det skriker proxykrig så man får ont i öronen. Denna dokumentär gjordee för 6 år sedan.. kusligt hur rätt dom hade om framtiden.

https://www.youtube.com/watch?v=e7D4r8OTgTw&t=9s
Senast redigerad av Menea 2022-11-28 kl. 21:28.
Citera
2022-11-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
De kommer säkerligen gå all in på någon grusväg utanför Bahkmut. Sedan när de förlorat 42.000 man som råkade snubbla och drunkna i vattenfyllda diken, och inte kunde simma eftersom att det inte ingår i tvåveckors militärkursen de fick, samt sisådär 18.000 till som frös ihjäl pågrund utav att de inte fattade att man inte behöver hoppa i vattnet för räddnings skull om man har ett rep eller två (reguljär sold utrustning), då......DÅ kommer den ssssssssstora offensiven. Resterande grabbar kommer attackera ställverk och daghem ända tills ryska MOD säger att de har vunnit. Betalningen för lyckad operation kommer bli ett tre-pack badlakan som är extra varma om man använder dem som sockar i sina gummistövlar gjorda av bakelit
Detta skulle Polens regering vetat om.
Dom sa idag att polen ska öka sin försvarsbudget med 70 procent till 97 miljarder zloty.
Det är ca 200 miljarder kr.
Stämmer det du säger så kan polackerna lägga dom pengarna på annat.
Citera
2022-11-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Spelar väl ingen roll? Det är fortfarande Natovapen.

NATOvapen? Vad är det för något mr Menea? Vet du överhuvudtaget vad du svammlar om själv? Sedan så är det ju lite underligt att du benämner vapen som har UNI-code WS samt funktion som just "NATOvapen". Kan du inte åtminstone försöka vara lite mer undersökande och seriös innan
du postar dynga här som om att vi alla vore lika efterblivna moskoviter som du själv?
Det är mycket respektlöst utav dig att behandla oss civiliserade och upplysta som om att vi vore utav samma misslyckade skapelse som dig själv. Förnärmande respektlöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in