2022-11-28, 20:07
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ryssland sträcker ut en hand och har erbjudit vapenvila nu inför vintern med en månad kvar till julafton. Det skulle innebära att Ukraina kan reparera elnätet innan kylan slår till och att civila får en lugn vinter i fred. Men Ukraina avböjer. Varför offrar Zelensky den egna befolkningen? Även USA uppmuntrar till fredsförhandlingar. Kommer vi att se ett stigande missnöje mot Zelensky från den egna befolkningen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o3KGe/zelenskyj-avfardar-vapenvila-med-ryssland

Därför att Ryssland illegalt har stulit delar av Ukrainas territorium och gör anspråk på herravälde över hela landet. De vill att Ukraina ska bli en del av Ryska federationen. Därför finns det ingen anledning att förlänga kriget för att Ryssen ska hinna återhämta sig. Den enda gången en vapenvila kan bli aktuellt är när angriparna är ute ur Ukraina. Ryssland har ingenting där att göra.
Citera
2022-11-28, 20:10
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssland hade en plan som kunde varit några hundratusen människors liv billigare. Nu blev den omöjliggjord. Hurra.
några hundratusen människors liv billigare

Vad vacker Rysslands plan låter helt plötsligt. Sniff, måste torka en tår ur ögat.
Citera
2022-11-28, 20:18
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ryssland hade en plan som kunde varit några hundratusen människors liv billigare. Nu blev den omöjliggjord. Hurra.
Du är en sjuk psykopat som försvarar aggressorn.
Citera
2022-11-28, 20:19
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Av samma anledning som Israel ”bombat civila”. Den fega ukrainska militären gömmer sig och sina vapen bland civila.

Ryssland tjänar noll och inget på att ha ihjäl civila.
Då borde låta bli att starta krig och bomba städer.
Indoktrinerade idiot!
Citera
2022-11-28, 20:21
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Omtanke, det blir ju kallt snart.
Erkänn, du tror på tomten också, halvtänkare.
Citera
2022-11-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Då borde låta bli att starta krig och bomba städer.
Indoktrinerade idiot!

För att Ryssland vaknade bara upp en dag och bestämde sig av en slump att börja kriga. Det var liksom absolut ingenting annat innan det som ledde till kriget.

Undrar vem som är indoktrinerad.
Citera
2022-11-28, 20:26
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
För att Ryssland vaknade bara upp en dag och bestämde sig av en slump att börja kriga. Det var liksom absolut ingenting annat innan det som ledde till kriget.

Undrar vem som är indoktrinerad.
Visst, tokrunka du till en fascistisk diktator som startat ett krig om det gör dig lycklig, halvmänniska.
Men du får nog acceptera att i den fria världen uppfattas din hjälte som ett äckel, liksom de som försvarar honom.
Citera
2022-11-28, 20:34
Medlem
Citat:
Visst, tokrunka du till en fascistisk diktator som startat ett krig om det gör dig lycklig, halvmänniska.
Men du får nog acceptera att i den fria världen uppfattas din hjälte som ett äckel, liksom de som försvarar honom.

Är det såhär du argumenterar med folk IRL?

Skärp dig förfan.
Citera
2022-11-28, 20:38
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Är det såhär du argumenterar med folk IRL?

Skärp dig förfan.
Du får tycka vad du vill. Att försvara någon som bombar sönder oskyldiga civila är den som borde skärpa sig.
Putin har makt att avsluta denna terror när han vill. Han väljer dock att fortsätta. Du står upp för honom vilket gör dig till ett äckel. Om jag träffar dig IRL kommer jag att säga exakt samma sak. Äckel!
Citera
2022-11-28, 20:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Du är en sjuk psykopat som försvarar aggressorn.

Tänk nu lite. Jag säger bara att det hade varit bättre på många sätt om Ryssland lyckats pressa fram en fred i mars-april. Där de t ex fått några områden i Krim & Donbass och neutralitetsförsäkring. Västra Ukraina hade kunnat blomstra. Det hade varit billigare för Europa. Osämjan mellan Ryssland och Europa hade blivit lättare att överbrygga. Det betyder inte att Putin har gjort rätt. Han kan ändå ha valt en dålig väg. Det är bara det att vi också valt en dålig väg, och gjort hans redan dåliga väg ännu sämre.

Fundera nu på vad du säger. Kan det vara du som är blodtörstig och vill ha hämnd och rätt, och ignorerar hundratusentals människors död? Ibland känner jag att världen blivit vansinnig. Jag funderar på hur det var att vara anti-nazist 1937 i Tyskland, där alla ropade om krig.
Citera
2022-11-28, 20:44
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Tänk nu lite. Jag säger bara att det hade varit bättre på många sätt om Ryssland lyckats pressa fram en fred i mars-april. Där de t ex fått några områden i Krim & Donbass och neutralitetsförsäkring. Västra Ukraina hade kunnat blomstra. Det hade varit billigare för Europa. Osämjan mellan Ryssland och Europa hade blivit lättare att överbrygga. Det betyder inte att Putin har gjort rätt. Han kan ändå ha valt en dålig väg. Det är bara det att vi också valt en dålig väg, och gjort hans redan dåliga väg ännu sämre.

Fundera nu på vad du säger. Kan det vara du som är blodtörstig och vill ha hämnd och rätt, och ignorerar hundratusentals människors död? Ibland känner jag att världen blivit vansinnig. Jag funderar på hur det var att vara anti-nazist 1937 i Tyskland, där alla ropade om krig.
Du har uppenbarligen missat vad Putin gjort före och efter den olagliga annekteringen av Krim.
Om du tror att Putin skulle lägga ner för att man stryker honom medhårs är du lika naiv som Europa var på 30-talet.
Den enda som ignorerar hundratusentals människoliv är de som försvarar en fascistisk diktator som startat ett krig och bombar ihjäl oskyldiga. Den enda som kan avsluta det är densamme.
Citera
2022-11-28, 20:50
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Du har uppenbarligen missat vad Putin gjort före och efter den olagliga annekteringen av Krim.
Om du tror att Putin skulle lägga ner för att man stryker honom medhårs är du lika naiv som Europa var på 30-talet.
Den enda som ignorerar hundratusentals människoliv är de som försvarar en fascistisk diktator som startat ett krig och bombar ihjäl oskyldiga. Den enda som kan avsluta det är densamme.

Min stance är att du kan ha rätt. Men du vet inte det. Låt oss säga att det är 50% chans att du har rätt och 50% att jag har rätt. (jag tror jag har större procentchans. Men vi får kanske aldrig veta).

Om jag har fel, så har vi "given peace a chance". Naturligtvis ska det kombineras med att där inte är några provokationer från baltiska stater eller liknande.

Kombinerat med det, så rustar vi. Putin hade aldrig vågat ge sig på ett upprustat Europa. Och om han hade det, så hade han förlorat. Du ser själv vilka problem han har i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in