2022-11-28, 17:59
Medlem
X3treams avatar
Snart kan man utpressa Kina ordentligt med att ta avstånd från Putin, bara använda medicin

"Pressad diktator

Protesterna är de största som diktaturen har upplevt sedan massakern på Himmelska fridens torg 1989.

Det skriver Financial Times Yuan Yuang i en analys.

Hon framhåller att Kinas diktator Xi Jinping kan tvingas att vända sig till väst för att få ett slut på protesterna.

Vaccinationsgraden i Kina är relativt låg och miljoner riskerar att dö om Peking släpper på alla restriktioner.

Enligt Yuan Yuang måste Xi Jinping troligtvis annonsera en ny vaccinationskampanj och vända sig till väst för att i stor utsträckning få tillgång till så kallade mRNA-vaccin. Genom att tillåta mRNA-doser kan regimen få ner smittspridningen och därmed få ett slut på de mest omfattande protesterna, betonar Yuang.

– Då skulle kommunistpartiet kunna deklarera en vinst över covid-19, fastslår skribenten i sin analys."
Citera
2022-11-28, 18:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Förra gången dom räddade världen från Nazismen dog 26,6 miljoner Ryssar, Ryssland skyddar världen även om de får lite förluster. Tror inte Ryska förlusterna är över 10 000 , kanske närmare 5000 st.

Jätteroligt gissat. 👏🏽👏🏽 5000, fyndigt.

Världen behöver inte bli räddat av Ryssland. Tvärtom, hotet nu är ju just Ryssland. Och det har vi har insett och hjälper Ukraina mot hotet Ryssland.
Citera
Bannlyst
En ukrainsk krigsfånge berättar hur ukrainska befäl systematiskt våldtar sina egna soldater, vilka svin

https://southfront.org/ukrainian-soldiers-rapped-by-their-commanders-ukrainian-pow/
Citera
Bannlyst
Citat:
Förra gången dom räddade världen från Nazismen dog 26,6 miljoner Ryssar, Ryssland skyddar världen även om de får lite förluster. Tror inte Ryska förlusterna är över 10 000 , kanske närmare 5000 st.

För det första så kan inte världens sämsta clown-armé skydda sig själva ens. De dör som pestsmittade flugor just nu.

För det andra så skyddar piss-ryzzen inga andra än sig själva - knappt. Det enda de räknar på är vad de kan tjäna på dig. Om du inga pengar har så blir du kanonmat!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag har förstått att 560 000 man och 15000 tanks står redo att rulla in så fort Putin ger signal.
Jag tycker själv det låter konstigt men jag har läst det på flashback....

De sitter och kurar i Uralbergen har jag hört. Det är det bästa de har, man sätter ju inte in det bästa först!
Citera
2022-11-28, 18:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
En ukrainsk krigsfånge berättar hur ukrainska befäl systematiskt våldtar sina egna soldater, vilka svin

https://southfront.org/ukrainian-soldiers-rapped-by-their-commanders-ukrainian-pow/
En "intervjuad" krigsfånge i rysk fångenskap. Det blir inte mer sanningsenligt än så!
Citera
2022-11-28, 18:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag har förstått att 560 000 man och 15000 tanks står redo att rulla in så fort Putin ger signal.

Jag tycker själv det låter konstigt men jag har läst det på flashback....

Du har förstått? Varför syns inte denna jättearmé då? När Ryssland mobiliserade för att attackera Ukraina så syntes det tydligt. Hela världen såg.

Men denna dubbelt så stora armé är alltså helt osynlig. Men du har förstått… Informerad direkt från Kreml? Drömt en dröm? Är det taget ifrån Sagan om ringen? Det skulle ju vara passande med tanke på orcherna iof

Edit: aha det var du. Sorry
Senast redigerad av Clay Allison 2022-11-28 kl. 18:06.
Citera
2022-11-28, 18:10
Medlem
Går bra för putler nu.

Uppgifter: "Putins kock" har startat en maktkamp i Moskva

https://f7td5.app.goo.gl/6uw8Jc
Citera
2022-11-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De sitter och kurar i Uralbergen har jag hört. Det är det bästa de har, man sätter ju inte in det bästa först!

Nä, tydligen skickar man en konvoj kravallpolis till Kiev först.
Självklart en skenmanöver som heter duga
Citera
2022-11-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du har förstått? Varför syns inte denna jättearmé då? När Ryssland mobiliserade för att attackera Ukraina så syntes det tydligt. Hela världen såg.

Men denna dubbelt så stora armé är alltså helt osynlig. Men du har förstått… Informerad direkt från Kreml? Drömt en dröm? Är det taget ifrån Sagan om ringen? Det skulle ju vara passande med tanke på orcherna iof

Edit: aha det var du. Sorry

Hahahahaha. Som tur var är det lätt att skilja på de bägge "Kallarna" här. Då denna Kalle som du kommenterade lindar in vansinnet i vacker ironi och sarkasm medans den andra (81:an) fortfarande sitter och postar pojkdrömmar om T-90's fenomenala konstruktion samt de osinbara lagren utav materiel i Ural. Den Kallen (81:an) är antingen det skickligaste trollet i tråden eller så är det helt enkelt så tragiskt som det framställs. Moderskänslor lyckas han iallafall framkalla....hos mig hahahaha
Citera
2022-11-28, 18:12
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag brukar hålla mig borta från gissandet om ryska och ukrainska förluster, eftersom det dels är just gissande, dels har mycket liten betydelse för krigets utgång. Mer intressant är hur och vilka som dödats, dvs vilka förband handlar det om.

Dina fantasisiffror på 5’-10’ döda ryssar är dock så befängda att de kräver en kommentar. Vi har visuell bekräftelse på drygt 8000 förlorade ryska fordon, varav 5000 förstörda (https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1). Även om man skulle anta att det bara omkommit i snitt 2 ryssar i varje förstört fordon (det sitter 3 i en strv) så hamnar man på 10 000 döda bara där. Till detta kommer alla som fått en drönare på beök, träffats av artilleri eller stupat på annat sätt.

Vi kommer inte att exakt veta förlusterna förrän många år efter kriget. Det betyder inte att du skall sitta och fabulera fritt.

—————
Edit: jag glömde att matte inte var ditt ämne i skolan. Du talade ju tidigare om hur Ryssland skulle skicka ”47 milljoner stridsvagnar” till Kiev, men korrigerade sedan dig själv och menade att man bara kunde skicka 10 miljoner soldater…
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Hälsa det till killarna som sover under en pressening i skogen efter mobiliseringen av 300’.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-28 kl. 18:27.
Citera
2022-11-28, 18:13
Medlem
Citat:

nej det var väl "sovjeter" och det var ukrainare och övriga som fick ta de tyngsta lassen medan ryssarna som vanligt höll sej undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in