2022-11-28, 16:18
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Problemet är väl att om man är samvetslös så förtärs man inte av att man har många liv på sitt samvete. Det är ju det som är grejen med att vara samvetslös, man förtärs inte av samvetet då man inte har något samvete.
Det är så sant. Det ska nog snarare ses som en from förhoppning om att samvetet skulle hinna ikapp fanskapet.
Den djävulska Vladimir Putin må brinna i h-et.🤬
Citera
2022-11-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Förlora och förlora. De lämnade men det är ju inte som att de förlorade. Nu skjuter de på ukrainska trupper från andra sidan floden istället. De sista civila lämnar Kherson.
Jag stalkar dig lite eftersom du verkar vettig att prata med. Vill lägga till om Kherson att det gick rykten om att det fanns trupper på den ukrainska sidan som vägrade utföra order och gå på offensiven, efter att ha bevittnat stora förluster hos de egna. Vad jag dock inte kommer ihåg är huruvida det var polacknazis eller ukronazis som det handlade om. Den ukrainska sidan hade en del misslyckade offensiver där. Detta var innan Ryssland retirerade, så för några veckor sedan.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-28 kl. 16:22.
Citera
2022-11-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Absolut, jag motsäger inte men ifall putin 'försvinner' så kanske de andra hoppas få tillbaka åtminstone en del av det som beslagtagits. Fast jag vet inte, gissar bara..

Han försvinner inte. Sluta hitta på.

Vart skulle han försvinna då, Nordkorea ?
Citera
2022-11-28, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Förlora och förlora. De lämnade men det är ju inte som att de förlorade. Nu skjuter de på ukrainska trupper från andra sidan floden istället. De sista civila lämnar Kherson.

Nähä? Dom "vann" alltså? För varje förlorad kvadratmeter som piss-ryzzarna drar sig tillbaka så "vinner dom"?

Då kanske piss-ryzzarna ska lämna Ukraina helt och hållet, så får dom en riktigt stor seger!
Citera
2022-11-28, 16:24
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Hur vet du att nästa person kommer vara värre än Putin? Eftersom du vet det bör du då också veta vem det är?
Det hade kunnat vara Sergei Naryshkin som tar makten efter Putin isåfall (Direktör för SVR).
Jag kan tänka mig att nästa person kommer bli värre eftersom det inte bara är Putins krig i Ukraina och dom med mest makt i Ryska regimen är exakt som Putin, Anti-väst, nationalistiska och psykopater. Om Putin blir avsatt pga sin inre cirkel så kommer nästa person som tar makten se till att det blir helt omöjligt att det händer igen.
Citera
2022-11-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag stalkar dig lite eftersom du verkar vettig att prata med. Vill lägga till om Kherson att det gick rykten om att det fanns trupper på den ukrainska sidan som vägrade utföra order och gå på offensiven, efter att ha bevittnat stora förluster hos de egna. Vad jag dock inte kommer ihåg är huruvida det var polacknazis eller ukronazis som det handlade om. Den ukrainska sidan hade en del misslyckade offensiver där. Detta var innan Ryssland retirerade, så för några veckor sedan.

verkar ha varit en rysstrollning du gick på bara. för du vet. ryssland är ju på den andra sidan av floden,
inte ens "ryskt territorium" klarar de av att försvara....
Citera
2022-11-28, 16:29
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Uralapan är helt förfrusen. De klarar inte av det mer med deras dåliga utrustning.

https://twitter.com/i/status/1596995352720461824
Fy fan för att ligga så där i en grop nedkyld och bara vänta på döden...
Citera
2022-11-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det hade kunnat vara Sergei Naryshkin som tar makten efter Putin isåfall (Direktör för SVR).
Jag kan tänka mig att nästa person kommer bli värre eftersom det inte bara är Putins krig i Ukraina och dom med mest makt i Ryska regimen är exakt som Putin, Anti-väst, nationalistiska och psykopater. Om Putin blir avsatt pga sin inre cirkel så kommer nästa person som tar makten se till att det blir helt omöjligt att det händer igen.

Även om Naryshkin skulle ta över efter Putin, vilket vi inte ens vet, så finns det noll anledning för Naryshkin att fortsätta kriget. Enda anledningen Putin fortsätter kriget är att han skulle avslöjas som den nolla han är för hela Ryssland om han gav upp vilket skulle hota hans ställning fatalt , finns ingen annan anledning. Det räcker att nästa person vem det än är har ens en liten uns pragmatiskt tänk i huvudet och därmed avslutar kriget och skyller allt misslyckande på dåren Putin. Så även om nästa person att ta över inte är någon Moder Teresa eller kandidat till Nobels fredspris så räcker som sagt en uns sunt förnuft för att läget i Ukraina ska bli bättre och på sikt även bättre i Ryssland.
Citera
2022-11-28, 16:32
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Över 110 000 ryska män har flytt till Georgien i år, enligt Georgiens regering.
Nu uppger dessa män att dom har inte bråttom att återvända till Ryssland.
Va konstigt...alla älskar väl stormakten Ryssland😁

A month after Russia announced it had ended a recruitment drive for its war in Ukraine, men who fled to neighbouring Georgia to avoid the draft claim they are in no rush to return home.*

Russia announced the call-up on 21 September after suffering setbacks on the ground, prompting hundreds of thousands of draft-age men to head for the likes of Georgia, Armenia and Kazakhstan to avoid being sent to the front.*

More than 110,000 Russians have fled to Georgia this year, statistics from the Georgian government show - an influx that has fuelled both an economic boom and resentment in a country where anti-Russian feelings are rife.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-putin-backs-down-on-key-aim-russia-burned-bodies-of-own-soldiers-at-landfill-site -in-kherson-12541713
Ja de förstår nog att den avslutade mobiliseringen knappas var den sista!

Har de följ med så vet de nog att de flesta av dessa som skickats till fronten med obefintlig träning och dålig utrustning nu är döda...
Citera
2022-11-28, 16:33
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Så kan man se på det.
Jag skiter dock fullständigt i ukraina.
Därför vill jag inte betal en krona.
Låt det jävla ulandet falla sönder.
Fungerade bra när de tillhörde sovjet.

Javisst. När de svältmördades i miljoner av moskoviterna i Ryska SSR (Holodomor).

Inga av "Sovjetrepublikerna" förutom möjligtvis Ryska SSR hade det bättre när de tillhörde Sovjetunionen.
Finns en mycket stark anledning till att när armenerna, balterna och ukrainarna etc hade möjlighet att bestämma sin framtid själv så valde de frihet från Moskvas ok av förtryck.

Putins orsak är till 99% att han inte kunnat visa att under dennes 20 år som diktator så har inte ryssen fått det bättre (förutom de kleptokratiska maffiakompisarna till Putin) och när de sett att välståndet ökat för medelukrainaren på helt annan nivå än medelryssen så riskerar Putin ett folkligt uppror. Han blev mycket skrämd av Euromaidan-demonstrationerna och Putins knähund Janukovytjs legala avsättande av ukrainska parlamentet.
Senast redigerad av BlackKnightDuncan 2022-11-28 kl. 16:38.
Citera
2022-11-28, 16:36
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det eviga ältande att Ryssarna inte har någon utrustning.. ukrainarna verkar ju inte ha det så mycket bättre heller.
https://vm.tiktok.com/ZMFQNhfDU/
Ha ha vad det där det bästa du kunde hitta?

Ni ryssar har det inte lätt......
Citera
2022-11-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vet inte så mycket om Taiwan, men det måste finnas. Vet inte var.

Du kan kolla lite efter på Kinmen island på youtube , där är det lokala (typ som komun i sverige) styret "kinavänliga" partiet i dagsläget (eller om det var häromåret.)

ligger bara någon mil från kinesiska fastland och ett populärt turistmål för kineser.

det är mycket "inrikespolitiskt" skrammel (typiskt komunister..) om taiwan. det är därför i princip oförsvarad taiwanisk ö , inom synhåll från kinas fastland, inte behöver oroa sig för kinas poserande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in