2022-11-28, 14:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej det har dom inte men du får gärna försök hitta något om det innan 24e februari.
Tror du dom kommer arkebusera Vladimir Vladimirovitj Putin för den monumentala skada han åsamkat Ryssland ?
Som dom gjorde med Nicolae Ceaușescu för hans vanvård av Rumänien och dess folk?
Det finns väl ingen vettig människa som anser massmördaren Putin kommer ostraffad ur detta.
Senast redigerad av Taggad 2022-11-28 kl. 14:56.
Citera
2022-11-28, 14:49
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Ryssarna visste ju för fan inte om själva att de skulle anfalla Ukraina innan den 24:e februari.

Precis, fullständigt surrealistiskt och inte konstigt det gick åt pipan. De rullade över gränsen i sina fordon utan att veta att de anföll ett annat land, och många slogs ut innan de ens visste det. Hur ska man kunna agera korrekt då? Eller de som luftlandsattes på Hostomel, de fick reda på i planet/helikoptern att de skulle anfalla sitt grannland, hur väl förberedda tror ni de var?
Citera
2022-11-28, 14:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja Putin ljög, och? Zelensky ljög också när han bröt sitt vallöfte att sluta kriget i östra Ukraina och istället eskalerade den.

Ryssarna ska väl fullständigt skita i Zelenskys vallöften. Var ju inte precis Ryssland han riktade sig till.

Sen var det ju Ryssland som från början startat kriget i östra Ukraina. Och Ryssland som eskalerade det.
Citera
2022-11-28, 14:52
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har jag påstått det? Vart skrev jag det?

Alltså kan vi byta ut Ukraina och ukrainska soldater mot Ryssland och ryska soldater:

Citat:
"Detta är ödet för ryska trupper i frontlinjen, inte bara inför terrorn från ukrainska missiler och drönare
Ryska trupper var också tvungna att möta hårda slagfält, de ryska skyttegravarna, som var försvarsfästen, såg redan ut som en grispöl, försvaret i första världskrigets stil var långt ifrån bekvämt, till och med lera var synlig för droppen av en vuxen soldat.

Den hårda vintern plus de vattniga skyttegravarna, kanske inte får Ryssland att förlora omedelbart, men det kan åtminstone minska moralen hos de stridande trupperna."
Citera
2022-11-28, 14:52
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Har jag påstått det? Vart skrev jag det?

Vad är det du tror att jag sagt att du påstått?

Du förstår konceptet med att ställa en fråga? Man sätter ett frågetecken på slutet av meningen, har ni inte det i Ryssland? Det innebär att jag undrar vad du tror. Och jag var helt ärlig i min fråga och undrade vad du trodde, om det var någon skillnad.
Citera
2022-11-28, 14:53
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tror du dom kommer arkebusera Vladimir Vladimirovitj Putin för den monumentala skada han åsamkat Ryssland och dom många tusen döda ryssarna?
Som dom gjorde med Nicolae Ceaușescu för hans vanvård av Rumänien och dess folk?
Det finns väl ingen vettig människa som anser massmördaren Putin kommer ostraffad ur detta.
Jag vet inte vad det har och göra med det jag skrev men det är väldigt osannolikt att Putin kommer bli åtalad för krigsbrott. Det händer inte för ledare av länder. Biden är en krigsbrottsling även Trump och Obama men det är ingen som försöker åtala dom.
Citera
2022-11-28, 14:54
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ryssland leasade basen på krim enligt Kharkiv pakten inte Budapestavtalet.

Sug på den Ukrainatrollet.

Kharkiv överenskommelsen som var en förlängning av Black sea treaty från 1997 och signerad av Moskvas marionett Yankuovich och som sedemera ledde till hans avsättande då han i första hand gick ryzzlands ärenden och inte Ukrainas.

Wagnerbögarna klara bara att slå obeväpnade bantunegrar i afrika, möter de riktiga soldater flyr de med svansen mellan benen...
Citera
2022-11-28, 14:55
Medlem
serbisknegers avatar
Döda uralier i närheten av Bakhmut. Skabbet har i flera månader sagt att staden är intagen. Liken måste vara Wanger Nazister men det är svårt att avgöra.

https://twitter.com/worldonalert/status/1597218422106251265
Citera
2022-11-28, 14:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Jag vet inte vad det har och göra med det jag skrev men det är väldigt osannolikt att Putin kommer bli åtalad för krigsbrott. Det händer inte för ledare av länder. Biden är en krigsbrottsling även Trump och Obama men det är ingen som försöker åtala dom.

Slobodan Milošević vart ju åtalad för krigsbrott. Så möjligheten finns.
Citera
2022-11-28, 14:56
Medlem
Intressant samtal där de diskuterar kriget i Ukraina
https://www.youtube.com/watch?v=driTspTPPUc

En frivillig soldat från sverige som varit och krigat för ukraina och en ekonom som pratar om kriget från ett ekonomiskt perspektiv
Citera
2022-11-28, 14:57
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Gäller och ha dom separata dom lär bög knulla varandra hela dagarna annars som alla ryssar. 🤮 Vidrigt folk. Antar att alla ryss runkare i tråden är bögar med och hejar på dom.
Håller med. Man måste kontrollera farsoten ingående, annars sprider sig skiten utan kontroll.
Citera
2022-11-28, 14:58
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Slobodan Milošević vart ju åtalad för krigsbrott. Så möjligheten finns.
Chansen för att Putin blir åtalad är nog lika stor som om alla levande f.d presidenter av Usa åtalas för krigsbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in