Citat:
Ursprungligen postat av
Himawari
I Pontus senaste inlägg på Instagtam försöker han förklara hur han tänkte när han sa det där om att barnen växer ju upp och då kanske vill dejta honom..
Hans scenario är tydligen att dom i framtiden möts på ex. en bar. Tjejen säger då så här till Pontus:
"Hej Pontus, när jag var mindre brukade jag titta på dina videor och tyckte du var bäst. Trodde aldrig att jag nu när jag är 23 år skulle träffa dig här i baren."
https://ibb.co/5L7qy6p
Vilket skämt. Han använder semantik och tar det ur sitt sammanhang. Problemet för såna som Pontus är att de tror sig vara smartare än de faktiskt är och det ska vi vara glada för då de avslöjar sig själva.
Hela tiden försöker han normalisera stora åldersskillnader. Problemet är att han gör det med barn i den lägre skalan som fyller 15 och motparten Pontus som designar trosor till småtjejer som de kanske kan få visa upp för honom en dag(hans egna ord).
Han tar sig rätten att lära ut sex till småbarn.
Han återkommer ständigt till att åldersskillnader är normalt. 15 år med en 24+ är milsvid skillnad mot 20-29+.
Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän 24 års ålder men han tycker att 15 åringar som vill ligga med sin idol är helt normalt.
Han säger själv att han kan tänka sig bli ihop med sina fans när de blir större. 15 år är gränsen för Pontus för det är där lagen säger.
Han är ju inte kriminell
Vad som är moraliskt och etiskt rätt spelar ingen roll.
Jävla äckel är vad han är