2022-11-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Att killen är pedo råder det inga tvivel om. Tog inte många minuter att inse detta genom att skrolla på hans Instagram.

https://ibb.co/0BKdJ5J

https://ibb.co/PFcSxSq
Hans blick när han kollar in i kameran, fyfan vilka dåliga vibbar man får av killen. Något är helt fel på människan. Varför strular han med en leksaksdocka? Det är sådan docka för barn runt 5-6 års åldern där man kan fixa håret i olika frisyrer och ”sminka” dockan. Vad gör creepet med sådan barnleksak ens, och sedan strular han till och med , med leksaken som är för små barn?? Bara en tidsfråga innan creepet ger sig på ett barn, om inte han redan har gjort det.
Hans dröm är väl en 11 årig oskuld. Någon måste förfan kolla upp honom och hans familj noga för något står inte rätt till hos dem.
Citera
2022-11-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staywith
På tal om toppen av isberget. Det är väl inte jättevanligt med killar som sjunger i så ung ålder utan att föräldrarna släpat dit honom. Http://lillasongcontest.blogspot.com/2009/07/presentation-av-vara-finalister.html

Lowkey fri-/kyrklig familj? Utbrytare?
De kan ju ha lite udda syn på var man ska bo och leva sitt liv även som vuxen. Kan det förklara varför han bor hemma?
Mer regel än undantag att heliga har minst sagt tvivelaktig syn på sex och barn. Kan Rasmus lika mycket vara ett offer? Äpplet faller sällan långt från trädet…
Jag är inne på samma. Det måste ha hänt något mot honom också eller att hans åsikter om barn härstammar någonstans ifrån. Mycket möjligt det är något skumt i familjen. Jag reagerade starkt på att han inte verkade visa någon känsla överhuvudtaget när han blev ifrågasatt av SVT. Han verkade inte ens skämmas det minsta när han i princip blev tillfrågad om han tycker det är okej med sexuellt anförande mot barn. Han ryckte ju inte ens på en min när han satt där och sa han tycker det är okej hans fans som blir äldre kan bli tillsammans med honom. Och smilade lite medan han sa det. Känns som att han är uppvuxen med att det är fullt normalt? Och kanske bara har fått höra ”dock ska man ju inte prata för öppet om sådant till allmänheten för då kan polisen lägga sig i”.
Senast redigerad av Allasmeknamn 2022-11-28 kl. 01:34.
Citera
2022-11-28, 07:22
Avslutad
I Pontus senaste inlägg på Instagtam försöker han förklara hur han tänkte när han sa det där om att barnen växer ju upp och då kanske vill dejta honom..

Hans scenario är tydligen att dom i framtiden möts på ex. en bar. Tjejen säger då så här till Pontus:

"Hej Pontus, när jag var mindre brukade jag titta på dina videor och tyckte du var bäst. Trodde aldrig att jag nu när jag är 23 år skulle träffa dig här i baren."

https://ibb.co/5L7qy6p
Senast redigerad av Himawari 2022-11-28 kl. 07:24.
Citera
2022-11-28, 07:51
Medlem
GreenBatterys avatar
…och då är han 35-40 och driver fortfarande sin kanal? Inget konstigt alls!

Citat:
Ursprungligen postat av Himawari
I Pontus senaste inlägg på Instagtam försöker han förklara hur han tänkte när han sa det där om att barnen växer ju upp och då kanske vill dejta honom..

Hans scenario är tydligen att dom i framtiden möts på ex. en bar. Tjejen säger då så här till Pontus:

"Hej Pontus, när jag var mindre brukade jag titta på dina videor och tyckte du var bäst. Trodde aldrig att jag nu när jag är 23 år skulle träffa dig här i baren."

Citera
2022-11-28, 08:35
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:

Alla bra ursäkter går ut på att man är ledsen OM någon tagit illa upp av ens egentligen helt korrekta beteende...
Citera
2022-11-28, 08:41
Medlem
Bidragsgivarens avatar
Citat:

Vilket skämt. Han använder semantik och tar det ur sitt sammanhang. Problemet för såna som Pontus är att de tror sig vara smartare än de faktiskt är och det ska vi vara glada för då de avslöjar sig själva.

Hela tiden försöker han normalisera stora åldersskillnader. Problemet är att han gör det med barn i den lägre skalan som fyller 15 och motparten Pontus som designar trosor till småtjejer som de kanske kan få visa upp för honom en dag(hans egna ord).

Han tar sig rätten att lära ut sex till småbarn.

Han återkommer ständigt till att åldersskillnader är normalt. 15 år med en 24+ är milsvid skillnad mot 20-29+.

Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän 24 års ålder men han tycker att 15 åringar som vill ligga med sin idol är helt normalt.

Han säger själv att han kan tänka sig bli ihop med sina fans när de blir större. 15 år är gränsen för Pontus för det är där lagen säger.
Han är ju inte kriminell

Vad som är moraliskt och etiskt rätt spelar ingen roll.

Jävla äckel är vad han är
Citera
2022-11-28, 08:42
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staywith
På tal om toppen av isberget. Det är väl inte jättevanligt med killar som sjunger i så ung ålder utan att föräldrarna släpat dit honom. Http://lillasongcontest.blogspot.com/2009/07/presentation-av-vara-finalister.html

Lowkey fri-/kyrklig familj? Utbrytare?
De kan ju ha lite udda syn på var man ska bo och leva sitt liv även som vuxen. Kan det förklara varför han bor hemma?
Mer regel än undantag att heliga har minst sagt tvivelaktig syn på sex och barn. Kan Rasmus lika mycket vara ett offer? Äpplet faller sällan långt från trädet…

Ja jag har också haft tankar åt det hållet. Det känns som hans föräldrar av något skäl inte vill att han ska flytta. De vill ha kontrollen över honom(?), kanske rädda att han ska bryta sig loss och kanske yttra hemligheter när han väl känner sig säker? Tror det kan vara något åt det håll du skriver om en sektliknande situation. Definitivt intellektuella funktionshinder hos dem alla tre enligt mig iallafall. Möjligen också övergrepp i huset. Eller utifrån. Något gör att Pontus saknar de naturliga ramar man borde. Han behöver liksom anstränga sig för att inte säga något olämpligt. Svaren hade flutit på annars i intervjun häromdagen. Han skyller på nervositet och missförstånd. Men jag ser en vuxen man som försöker ljuga och låta bra. För han har hört att hans läggning är olaglig. Han ser inte felen själv. Och inte hans föräldrar heller.

Han har under sin smilande yta nog en hel del frustration uppbyggd, tror han kan bli farlig faktiskt.
Citera
2022-11-28, 08:44
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag är inne på samma. Det måste ha hänt något mot honom också eller att hans åsikter om barn härstammar någonstans ifrån. Mycket möjligt det är något skumt i familjen. Jag reagerade starkt på att han inte verkade visa någon känsla överhuvudtaget när han blev ifrågasatt av SVT. Han verkade inte ens skämmas det minsta när han i princip blev tillfrågad om han tycker det är okej med sexuellt anförande mot barn. Han ryckte ju inte ens på en min när han satt där och sa han tycker det är okej hans fans som blir äldre kan bli tillsammans med honom. Och smilade lite medan han sa det. Känns som att han är uppvuxen med att det är fullt normalt? Och kanske bara har fått höra ”dock ska man ju inte prata för öppet om sådant till allmänheten för då kan polisen lägga sig i”.

Spelar lite djävulens advokat nu, men en möjlig anledning till att han inte skäms för sig eller bryr sig om vad han säger/antyder om barn, kan va att han "bara" blåser dom. Eftersom han då inte har nån dragning till barn så kan han säga vad som helst utan att för det bete sig som ett skamset, påkommet äckel.

Vilket jävla äckel oavsett
Citera
2022-11-28, 08:47
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Typ exempel på grooming i så fall. Hade inte Pontus stringtrosor till försäljning i sin webbshop?

Jo han hade stringtrosor med sitt ansikte tryckt på tror jag, och även någon uppmaning om att han ville se bild när folk hade dem på sig om jag minns rätt? Vem kommer ens på tanken att ha string i sin merch när du har barn som fans? Bara Pontus..
Citera
2022-11-28, 08:51
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlamWirdemo
Bilder cirkulerar på dem med texten, som jag här parafraserar, ”bär dem så kanske ni får ser mannen bakom trosorna” typ.

Precis, och jag minns att han syftat på att han vill se när folk har på sig trosorna. Kommer ej ihåg exakt ordvalen, men jag kommer ihåg min chock och äckelkänsla. Det var något åt hållet "vem vet, du kanske kan visa mig när du har dem på någon gång"..
Citera
2022-11-28, 09:15
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jo han hade stringtrosor med sitt ansikte tryckt på tror jag, och även någon uppmaning om att han ville se bild när folk hade dem på sig om jag minns rätt? Vem kommer ens på tanken att ha string i sin merch när du har barn som fans? Bara Pontus..

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Precis, och jag minns att han syftat på att han vill se när folk har på sig trosorna. Kommer ej ihåg exakt ordvalen, men jag kommer ihåg min chock och äckelkänsla. Det var något åt hållet "vem vet, du kanske kan visa mig när du har dem på någon gång"..

Nu har jag luskat lite och hittat info om det. Mindes ganska rätt. Men det stod Team Pontus på stringen. Hittade bild på hemsidan där han sålde stringtrosorna. Texten intill löd: "visa vilket lag man tillhör och kanske någon dag - få chans att visa dem i verkligheten för mannen bakom designen"

Ni kan se det här:

https://nyheter24.se/noje/kronika/1059416-10-ganger-pontus-rasmusson-anspelar-pa-sex-och-gar-for-langt
Citera
2022-11-28, 11:55
Medlem
Han ville dessutom att man skulle skicka bilder på Snap när trosorna satt på. Det roligaste var att någon späd tjej skulle testa dessa trosor och de var extremt små, barnstorlek deluxe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in