Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Ok de springer inte just de blir dödade så ofta men de fylls på i ställningarna ryssarna beskjutit. Ryska artillerield är inte alltid så dålig och rysk artilleribekämpning är inte heller alltid så dålig. Det är ju även så att Ukraina en viss mängd gånger gjort motanfall i Bakmut särskilt för c:a någon månad sedan och dessa prassade aldrig ryssarna bakåt mer än temporärt och sådant brukar ge stora förluster. Ryssarna har ju även "kritiserats" i Bahkmut för att enbart göra fega små spaningsanfall och det visar i mina ögon att de undviker att gå mot ukrainska besatta ställningar vilket ju faktiskt skulle kunna ge stora förluster. De kritiseras som fega men jag tycker de i stället är klokt försiktiga.
du är rejält snett på det, anledningen till att ryssen inte kan ta bakmut är inte att det är "supernazinaotaliens" som håller staden, utan för att ryssarna inte har förmåga att göra det.
Citat:
Jag tycker det blir så förbannat svårt. Båda sidor har bara framgångar om man lyssnar på vad de själva säger - detta sammantaget kan bara inte vara sant.
det är för att ingen har segrat, det är ur militärstrategiskt perspektiv inte så svårt
Militärstrategiskt mål för ukraina är
-Hindra ryssland från att ockupera ukrainskt territorium
-Återta ockuperat teritroium från ryssland
Militärstrategiska mål för ryssland
-tämligen ointressanta tills de uppnåt något.
Citat:
Man är tvungen att sålla även om man tycker det känns som en sida ljuger oftare. Det är bara så. Var och en som enbart tror på sin sida är utan överord oklok. Den som personligen inte är inblandad i kriget är ännu mer oklok och man borde egentligen använda ordet dum. Det är ju faktiskt dumt att tro att bara ena sidan ljuger/förvränger sanningen.
krig avgörs inte genom att du ska känna starkt kring vem som ljuger...