2022-11-27, 14:59
Medlem
Dukanva85s avatar
Han är en märklig liten man… och mediahora förstås!
Citera
2022-11-27, 15:06
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Varför är man "galen" för man klagade på massinvasionen av flyktingar 2015, bygger en pool och punkterar en grannes däck någon gång i sitt liv? Låter ganska harmlöst. Det kan ju ligga mer bakom ytan ang grannfejden.

Helt rätt!

Själv så har jag köpt en sladdlös borrmaskin med en 26mm borr med hårdmetallskär.
Superbra när man vill vandalisera grannarnas egendom utan att riskera handledskador.
Dessutom så är en borrmaskin bättre att bära med sig när man är totalt stångad av en blandning av sömntabletter och Kopparbärs Cider.

Christer är ju uppenbart riktig kastrull-full och därför så skulle jag rekommendera honom att sluta med egg-vapen till förmån för batteridrivna redskap.

Först med en rejäl borrmaskin kan man göra lite skillnad till skillnad från nån gammal trött kökskniv
Citera
2022-11-27, 15:17
Medlem
CockWitchs avatar
E de han som punkterade ett däck? Vem vare? Såg ut som nån hårdrockare.
Citera
2022-11-27, 15:47
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Inte alls, men tycker de låter som en höna av en fjäder, är ju inte speciellt allvarligt brott och kan ligga mer bakom fejden, jag tror anmälaren inte är någon dununge.

Bägge lika goda kålsupare tror jag med. Men två fel blir ju inte ett rätt för det.
Citera
2022-11-27, 16:43
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Först med en rejäl borrmaskin kan man göra lite skillnad till skillnad från nån gammal trött kökskniv

Ska man ge sig på glassbilen så är det också borrmaskin som gäller. Percy Nilsson vet.
https://www.expressen.se/kvallsposten/percy-nilsson-gick-till-attack-mot-glassbil/
Citat:
Enligt anmälan borrade han sönder vänster framdäck, samtidigt som han ropade "Jag har ju sagt till er flera gånger!"
Citera
2022-11-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Han är en märklig liten man… och mediahora förstås!
Gillar inte bli kallad föredetting enligt säkra källor
Citera
2022-11-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det beror på vilken kommun man bor i.
Generellt så måste man alltid söka bygglov ifall bygget är innanför 4.5m till tomtgränsen. I detta fallet så kan det alltså röra sig om svartbygge. Han kommer behöva riva poolen isåfall och söka.

Nej poolbygge kräver absolut inget bygglov på precis samma regler som när man bygger ett "altandäck" mm!
Citera
2022-11-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016

Det förstår jag. Egentligen är han ju dum som tar åt sig.
Citera
2022-11-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Det förstår jag. Egentligen är han ju dum som tar åt sig.

Men är man i ett töcken av benzoider så är man. Been there
Citera
2022-11-28, 16:00
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Sa föredettingen det?
Citera
2022-11-28, 16:45
Medlem
Newkies avatar
Mycket snack om vad som krävs för att bygga pool. Det kan skilja lite beroende på detaljplanen och vilken kommun. Men generellt verkar det vara fritt fram enligt boverket.

Kan det vara så att grannen har barn och CS inte har byggd tillräckliga skyddsanordningar?

https://www.boverket.se/sv/byggande/bygga-nytt-om-eller-till/bygga-utan-bygglov/pool/
Citera
2022-11-28, 16:49
Medlem
Visst skär han sig när han trycker in kniven i däcket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in