Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Att skor och ringar hittats där är sant, men till vilket problem är det lösningen att bära Helena genom Kohagen. Varför inte slänga henne i bagageluckan på Ekuddenvägen och köra iväg. Vad vann man enligt dig på att bära henne genom Kohagen om hon blev påkörd på Ekuddenvägen?
Nu är jag inte jättefan av påkörningsteorin, även om jag inte håller den för utesluten. MEN om det sker i hög hastighet, och HA hade sannolikt inga reflexer på sig och syntes inte så lätt då, så var kroppen iväg en ganska lång sträcka. Jag har själv sett en påkörningsolycka i en stad då personen for upp i luften och iväg 15-20 meter. Alltså kan den påkörde ha farit in en bit i Kohagen.
Om man inte vill synas när nästa bil kommer på Ekuddenvägen, kan det vara rimligt att köra runt till lekplatsen och sedan via stigen springa och hämta kroppen. Lasta in i bilen, jävlar, var fan är skorna, springa tillbaka, hitta dem och kasta dem så långt man kan in i skogen.
Detta är en möjlighet, men inget jag egentligen tror på. Just nu i alla fall.
Om en påkörning sker i hög hastighet är det mera sannolikt att det blir en smitningsolycka.