2022-11-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
> "värre för ryssar" ??

Fattar du inte, det vi betalar går till ryssarna, de badar i pengar just nu

Du är helt förvirrad. Ta och lugna ner dig lite
Citera
2022-11-27, 16:01
Bannlyst
IN VIDEO: RUSSIAN CREW AMBUSHED UKRAINIAN TANK
Kupyansk area in the Ukrainian Kharkiv region. Ytterligare 1 Ukrainsk tank skrotad https://southfront.org/in-video-russian-crew-ambushed-ukrainian-tank/

Ytterligare en Tank duell där Ryssar skrotar ukrainsk Tankhttps://southfront.org/in-video-russian-crew-won-tank-duel-on-ukrainian-front-line/ Samarbete drönare stridsvagnsbesättning.
Citera
2022-11-27, 16:03
Medlem
Citat:
Vad vill du säga med den och hur förklarar du att rubeln är starkare än någonsin?
Ryssland säljer massor, ofta via indien som sedan säljer olja och gas vidare till oss. Det där med att sanktionera rysk olja och gas är bara för att lura sådana som dig

Det fetade är uppenbar lögn och det vet du.
Sen bör du också känna till begrepp som valutamanipulation. Vad skulle du säga om Uffe först förbjöd all handel på svenska börsen och sedan förbjöd försäljning av svenska aktier?
Citera
2022-11-27, 16:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Har du noterat att oljepriset ökat en del, ryssland säljer mest olja i världen. Gas har också ökat
Hur kan man missa det här?
Och i den verkliga världen:

Brent oljan ner på 84$ fatet, 12% lägre än innan krigsstarten

Ryssarna tvingas dessutom sälja med rejäl rabatt, 23% just nu. Dom säljer sin olja för 65$ fatet då dom borde få över 100$ för att ha råd att kriga
Du kan se att rabatten innan kriget var 2-3%, nu är den tio gånger så stor.

https://www.marketwatch.com/investing/future/brn00?countrycode=uk
https://www.statista.com/statistics/1298092/urals-brent-price-difference-daily/
Citera
2022-11-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det fetade är uppenbar lögn och det vet du.
Sen bör du också känna till begrepp som valutamanipulation. Vad skulle du säga om Uffe först förbjöd all handel på svenska börsen och sedan förbjöd försäljning av svenska aktier?
Vad är det som är en lögn, gå in på google och sök på rubeln så ser du. tar 10 sekunder
Citera
2022-11-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast just nu, i dagens läge vid vissa frontavsnitt, med vattenfyllda skyttegravar, så skulle jag föredra fodrade höga gummi-kängor, eller avancerad höga fodrade och vattensäkra kängor, typ cor-tex.

Fotlappar använder vissa svenska soldater privat, just för att de torkar så snabbt.

Men sant är att den rySSka övergripande logistiska situationen är förfärlig! Det finns olika teorier varför vissa rySSka soldater verkar regaera så sömngångaraktigt när de bombas av ukrainska drönare:

1.De har ett IQ under 80. Den ryska armén kan t.o.m rekrytera soldater med ett IQ under 70!

2.De är sårade soldater som lämnats att dö i sin grunda grav.

3.De håller på att frysa ihjäl och har en alldeles för låg kroppstemperstur.

Jag gissar på alternativ 1 och 3. Detta förklarar varför många rySSka soldater samlas i samna grop. De försöker att hjälpa varandra att hålla kroppsvärmen. Men de är inte kloka nog för att maskera ovansidan av gropen.

Slava Ukraini!
Åldern på dom mobiliserade spelar väl in också kan jag tänka mig? Är man runt typ fyrtio-femtio så har ju i regel inte kroppen samma motståndskraft eller rörlighet som i yngre dagar.
Citera
2022-11-27, 16:09
Medlem
Citat:
Vad är det som är en lögn, gå in på google och sök på rubeln så ser du. tar 10 sekunder

Testa att växla lite rubel och se vad du får.
Citera
2022-11-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Och i den verkliga världen:

Brent oljan ner på 84$ fatet, 12% lägre än innan krigsstarten

Ryssarna tvingas dessutom sälja med rejäl rabatt, 23% just nu. Dom säljer sin olja för 65$ fatet då dom borde få över 100$ för att ha råd att kriga
Du kan se att rabatten innan kriget var 2-3%, nu är den tio gånger så stor.

https://www.marketwatch.com/investing/future/brn00?countrycode=uk
https://www.statista.com/statistics/1298092/urals-brent-price-difference-daily/

Tummen upp till dig som orkar försöka förklara verkligheten till alla här som inte ville eller kan ta in verkligheten på egen hand 👍
Citera
2022-11-27, 16:11
Medlem
Citat:
Och vem tror du betalar dessa pengar, hur fattiga skall medborgare i EU (även du och jag) bli på det meningslösa kriget i Ukraina

Vi får såklart mer inflation ju mer vi pumpar in i kriget. Frågan är var politiker anser att smärtgränsen är.

Kan ju vara så att de som styr inte ser någon smärtgräns. De har sitt på de torra oavsett och kör på bara. Och vapenproducenter i USA har kriget som en fantastisk reklamgrej. Så beställer politiker här Himars etcetera.

Vad kommer ett smörpaket kosta om några månader? 100 kr? Inte alls omöjligt.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Det går inte att prissätta något som det inte handlas med. Jag kan säga att jag har kapsyler som valuta och köper en kapsyl för 1000 kr. Är då alla kapsyler värda 1000 kr?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vi rika västerlänningar tar det hela på kaffekontot. Det blir värre för er ryssar.

Fast kriget börjar gräva hål i min plånbok och det gillar jag inte.

Rysskräcken kan alltid söka stöd från Asien och övriga världen.

Kolla indonesia bjöd ju in lille Putte.

Inga hard feeling där.
Citera
2022-11-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Det går inte att prissätta något som det inte handlas med. Jag kan säga att jag har kapsyler som valuta och köper en kapsyl för 1000 kr. Är då alla kapsyler värda 1000 kr?

Menar du att ryssarna inte bedriver handel med sin olja och gas? Hur står det till, tror du på allt du läser i "vår" media. Ryssarna exporterar mer än någonsin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in