2022-11-27, 12:33
Avslutad
Utan smink och filter tror jag inte han ser så ung ut faktiskt.
Citera
2022-11-27, 12:44
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag förstår inte problemet att han tjänar pengar på det han gör menar ni att han ska göra det gratis?
Hans marknad är ju barn, alla har ju sin nisch.

Jag tycker att föräldrarna får lära barnet om rätt eller fel, att det kostar pengar när man smsar och man helt enkelt måste fråga först innan man gör något.

Det här är ju bara ett sätt för föräldrar att vilja avsäga sig allt ansvar. Barn förstår ju inte konsekvenserna om man inte lär dom rätt eller fel. Barn kommer också göra dumheter, vilket man inte kommer ifrån.

Jag hade låtit ungen får jobba av, den hade fått känna efter av sina konsekvenser.

Sen att han själv inte är original utan snor allt han gör är bara sorgligt men det verkar ju funka så varför inte.

Jag trodde han var typ 16år, shit han ser så ung ut. Beter sig otroligt omoget men jag antar att det är hans barnsliga approach som gör att barnet gillar det, dom känner igen sig.

Lite som när man själv var ung, 5 myror är mer än 4 elefanter, Trazan och banarne, björnes magasin.

Vuxna människor som pratar och beter sig som småbarn.

Låt han tjäna pengar hur han vill, lär er barn istället.
Eller också kan man lära Pontus vad som är rätt eller fel när det gäller vuxnas sexuella närmanden till barn.
Citera
2022-11-27, 12:56
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Jag håller inte med, jag är övertygad om att han har en helt skruvad uppfattning om vad som är ok sexuellt o inte, och det gäller hans föräldrar med. Han fattar helt enkelt inte var gränsen går och därmed tror jag också han har överträtt gränsen och begått brott. Men om han blir åtalad för något eller inte är inte så viktigt, det viktiga är att vi kanske har lärt oss något från jimmy savile: Att om nån ser ut, pratar och beter sig som ett sexfixerat freak så är det antagligen ett sexfixerat freak. Ge dem inget utrymme, håll dem borta från barn och unga. Man måste inte vänta på en fällande dom.

Tja, jag håller med dig om vissa grejer. Han har uppenbarligen ingen aning om vart gränsen går, men jag tror att det gäller gränsen för vad som är socialt acceptabelt, inte vad som är ok sexuellt.
Men jag håller med om att nåt är riktigt fel och man behöver inte ge honom utrymme, och jag är nog också hellre safe than sorry med den här killen.
Citera
2022-11-27, 13:12
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag förstår inte problemet att han tjänar pengar på det han gör menar ni att han ska göra det gratis?
Hans marknad är ju barn, alla har ju sin nisch.

Är det din approach till alla omoraliska sätt att tjäna pengar på? Exempelvis sälja droger till barn, driva sweatshop-fabriker, prospektera olja i krigszoner, vad är problemet? De kan ju inte göra det helt gratis!
Nä, vi har alla vår nisch och sen är det upp till konsumenten om de vill ta del av det eller inte. Sen kan nischen vara byggd på våld, orättvisa eller på att lura och sexualisera barn, det är whatever. 🥲
Citera
2022-11-27, 13:47
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tror inte jag heller. Men bra att de uppmärksammar. Men Pontus går nog inte att komma åt. Influences idag har så stor makt över människors liv. Alla som ser upp till Pontus har honom redan som en så stor del av deras liv att de nog väljer att ignorera allt negativt. För dem betyder han för mycket.

Inte bara det, utan bakom det där jävla fula leendet som han har är en narcissistisk person som är helt jävla bortskämd. Jag vill minnas när en mamma ringde och konfrontera honom angående om Rasmussons bluff fakturor och alla i den familjen tog bara på sig offer kortet att de fick hat och inget annat. Man kunde höra den lilla vesslans röst i bakgrunden som fick mig att vilja spy som fan. Ifall en tjej hade på något sätt fått Pontus att inse att han skulle kunna bli Cancel med det han ska ha skrivit hade han till 100% säkert hotat den här minderåriga tjejen att han är kapabel att fördärva hennes liv. Inte fysiskt tror jag, men han är väldigt manisk och impulsiv i sitt sätt att vara när kameran inte rullar har jag märkt. Det finns en äcklig människa bakom det fula fake smiliet.
Citera
2022-11-27, 13:49
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om ni hade en 8-årig son/dotter - hade ni vågat lämna dem ensamma i ett rum med Pontus?
Samma rum? Inte en chans.
Samma byggnad? Tveksamt.
Samma kvarter/stadsdel? Efter allvarligt samtal.
Citera
2022-11-27, 14:01
Medlem
Men jag förstår inte varför han inte kan stoppas. Dagens Nyheter hade ju kontaktat Tik-Tok angående detta, men de verkar inte bry sig eftersom de vägrar att kommentera.

Och en normal person skulle gömma sig i källaren av skam efter alla skriverier. Men det tycks inte ha påverkat honom, och han fortsätter att leva i sin egen narcissistiska bubbla. Och så länge barnen fortsätter att skriva uppmuntrande kommenterar om hur bra han är, och att han är deras idol, så lär han väl fortsätta. För inte bryr han sig om barnen, allting handlar om hans beroende av att vara i centrum och hyllad. Men det är lite skrämmande när barnen fortfarande skriver "daddy." Eller pojken som såg ut att vara 7 år, och med hans namn, skrev att Pontus är sexig.
Citera
2022-11-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han befinner sig i ingenmansland. Har inte begått brott?

Lagen för influencers drivs av en person Camilla Gervide ( Bloggbevakning)

Det går för fort i samhället. Och vuxna har inte koll

Bloggbevakning. Hörde henne i ett reportage tidigt i år. Men om jag minns rätt så är hon själv bara en influencer som lever på att göra content om andra influencers (har jag för mig hon sade själv).
Finns det inget konkret mot Pontus så har han väl inte begått något brott eller finns det? Känns mer som han går lite över en oskriven gräns mot vad vi tycker man ska utsätta barn för, men ändå inte gör något olagligt. Måste vara surt för föräldrarna i detta läget.
Sen alla som kontaktar barn på sociala medier och är riktiga pedofiler. Även i dessa fall har polisen svårt att väcka åtal och få till domar. Så fasen vad ska detta leda tänker jag.
Jag ska ha koll i tråden. Men tror de berättar på nyheterna om det händer något ang Pontus.

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Han och hans arbetslösa föräldrar bor tillsammans i ett hus utanför växjö och du tror snubben är 10x rikare än en vanlig svensson.

?
En av Sveriges största influenser rör det sig om.
Citera
2022-11-27, 15:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Men jag förstår inte varför han inte kan stoppas. Dagens Nyheter hade ju kontaktat Tik-Tok angående detta, men de verkar inte bry sig eftersom de vägrar att kommentera.

Och en normal person skulle gömma sig i källaren av skam efter alla skriverier. Men det tycks inte ha påverkat honom, och han fortsätter att leva i sin egen narcissistiska bubbla. Och så länge barnen fortsätter att skriva uppmuntrande kommenterar om hur bra han är, och att han är deras idol, så lär han väl fortsätta. För inte bryr han sig om barnen, allting handlar om hans beroende av att vara i centrum och hyllad. Men det är lite skrämmande när barnen fortfarande skriver "daddy." Eller pojken som såg ut att vara 7 år, och med hans namn, skrev att Pontus är sexig.

Borde gå. Det är inte hjärnkirurgi. Stryper man hans inkomster lär han inte finnas med mera. Så de emot får väla fortsatt sände rapport till Youtube etc vilka kanaler har är på. De verkar ju också på vår goda vilja och Pontus tillhör inte den.
Citera
2022-11-27, 16:03
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000

Han håller ett låg affektivt bemötande och är väldigt manipulativ i sina ord, när man tittar på hans videos så säger han inte rätt ut "Jag gillar barn" men som vuxen kan man läsa mellan raderna på vad han menar. Jag menar bara utav att kolla på hans intervju med Lilla Aktuellt så märker man att han inte vet hur man ska vara eller säga i sociala sammanhang. Han är en sån som skriver allt möjligt skit via Snapchat men när det väl kommer till kritan att ses eller träffas är han nog den mest tystlåtna personen som man kan skåda. Hans enda riktiga vänner har ju för fan bara varit hans IQ Befriade Föräldrar som har talat om för han att det han gör är inget fel och han är Jesusbarnet han själv. Han kommer att fortsätta och hans 10 åriga följarskara som följer honom kommer att fortsätta att supporta han tills han är 30.
Citera
2022-11-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Inte bara det, utan bakom det där jävla fula leendet som han har är en narcissistisk person som är helt jävla bortskämd. Jag vill minnas när en mamma ringde och konfrontera honom angående om Rasmussons bluff fakturor och alla i den familjen tog bara på sig offer kortet att de fick hat och inget annat. Man kunde höra den lilla vesslans röst i bakgrunden som fick mig att vilja spy som fan. Ifall en tjej hade på något sätt fått Pontus att inse att han skulle kunna bli Cancel med det han ska ha skrivit hade han till 100% säkert hotat den här minderåriga tjejen att han är kapabel att fördärva hennes liv. Inte fysiskt tror jag, men han är väldigt manisk och impulsiv i sitt sätt att vara när kameran inte rullar har jag märkt. Det finns en äcklig människa bakom det fula fake smiliet.

Hans sätt hur han pratade med den kvinnan var så jobbigt att höra. ”Ahh heheheh.. jag fått mycket skit tack vare dig hejeheh..” Usch fyfan. Tur för honom att han är jävligt söt dock.
Citera
2022-11-27, 16:36
Medlem
Undrar verkligen hur vibbarna är nu i Casa Rasmusson. Hur hanterar man att sitt barn har pedofil-anklagelser riktade mot sig? Dessutom av hela Sverige! Nu vet vi ju att hans cp-föräldrar backar honom i allt, det klargjordes när mamma Carina utbrast gång på gång att Pontus är EN FÖREBILD OCH EN KOMPIS TILL ALLA ENSAMMA BARN!1!1!1! under lura-barn-på-pengar-incidenten. Att försvara Pontus mot anklagelser om lurendrejeri är en grej, men pedofili? Ajaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in