Citat:
Svenskar går och stoppar in snus prillor överallt och hela tiden och slänger sedan ut dessa i miljön, på gator och torg överallt, det är ett konstant brukande dygnets alla 24H. Ja fransmän, tyskar etc dricker vin och öl men dom intager inte vin och öl dygnets alla 24H utan dom tar en eller ett par öl/ glas vin till maten och i andra sammanhang när det är lämpligt. Dom kan fortfarande köra bil på sin konsumtion och i övrigt även göra andra saker. Svensken är dock extremt beroende av massa substanser och kan typ ej gå ut och ta ett par glas vin utan skall sänka en hel bag-in-box när den börjar att dricka.
Jag generaliserar men är inte helt fel ute, för det är så det ser ut. Svenskar har problem med alkohol och substanser överlag, oavsett om det är snus, cigaretter, alkohol eller andra droger. Det går alltid till överdrift.
Jag är inte ett fan av EU faktiskt men alkohol till skillnad mot snus exempelvis, ger ju ett rus iaf. När man är van snusare vilket jag själv har varit så blir det ju bara en ren rutin att man drar in snus på snus i käften utan att ens tänka efter. Ren rutin och rent bedrägeri. Du kan lägga ner snuset det är inget problem för du får ingen effekt av det. Det kostar bara onödiga pengar, sen är det säkert många som nu lever på marginalen i dessa tider och som prioriterar snus och sen gnäller på att dom inte har tillräckligt föra att klara vardagen. Lägg ner snuset bara, det behövs inte.
Vin och öl, precis som fransmän och tyskar är ju något jag konsumerar till och från, inte varje dag och hela tiden som när jag använde snus förut, utan att få ut någonting av det egentligen. Det är fullkomligt värdelöst med snus, det tar bort en form av inbillad stress som ni har byggt upp just av själva substansen själv ifråga.