2022-11-27, 12:28
Medlem
DoktorNos avatar
Vilken tråd
Nån försöker sig på ett försäkringsbedrägeri med hjälp av idiotfula begagnade byxor han bittert ångrar att han köpt från första början samtidigt som han försöker sälja det "stulna" på Blocket?

Ja, det var ju kriminellt fula byxor så det kanske kan gå att lura en blind men jag tvivlar starkt på att det finns nån annan kriminell loser som vill ha de där clownbrallorna. Inte ens Myrorna vill ha dom.
Citera
2022-11-27, 12:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Bra fråga. Hur värderar försäkringsbolag föremål som är sålda till extrema priser som en del av märkets marknadsföring? Balenciaga arbetar ju på det här sättet. Om du hade köpt en soppåse med hushållsavfall med deras logotyp på för 100 000 kr och sen blivit av med den, hade Trygg-Hansa betalat ut pengarna minus självrisk?

Det är en intressant fråga. Men jag kommer att gissa att om du på något sätt kan visa att du köpt just de här jeansen så behandlar försäkringsbolaget det precis som om det vore något annat du tappat bort.
Citera
2022-11-27, 12:53
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Det är dessa:
https://www.fashiola.se/balenciaga-b...176473630.html
Det finns ingen som skulle stjäla den skiten, inte ens en zigenare.
Ska du göra ett försäkringsbedrägeri så ta något mer trovärdigt, stulen gås jacka eller borttappad Ipad.
Kanske har elcykeln försvunnit?
Citera
2022-11-27, 12:55
Medlem
Juggernawts avatar
Vem fan snor byxor? Hur jävla långt ner i blatteträsket sitter man då?
Citera
2022-11-27, 13:34
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Och om jag låser in sakerna i skåpet?
I så fall måste tjuven ha brutit upp skåpet. Då är det inbrott, det blir polisanmälan osv. Då är det kanske lättare att få ut försäkringspengar.
Citera
2022-11-27, 14:15
Medlem
Min erfarenhet med försäkringsbolag är att vara ärlig (inte ens då får man det värde man anser att de stulna sakerna hade) har du någon bild på byxorna när du har dem på dig så bör det hjälpa dig. Som någon skrev affären har väl möjlighet att hjälpa dig med kvitto? Betalade du med kort? Isåfall kan banken hjälpa dig att påvisa transaktionen.
Citera
2022-11-27, 14:19
Bannlyst
Och hur betalade du?

En påse full med tjugor, enkronor och femkronor?
Citera
2022-11-27, 15:11
Medlem
DeDenAssos avatar
Enbart lågbegåvade människor med katastrofal ekonomi och utan självsäkerhet köper ett par jeans för 9000kr.
Citera
2022-11-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followed
Nu förstår jag varför inflationen har skjutit i höjden.

Tvärt om borde det vara. Om idioter köper jeans för 9000 så blir det mindre konkurrens och lägre priser på de varor man faktiskt inkluderar i inflationsberäkningen.

Någon i andra änden får förvisso 9000 också...
Citera
2022-11-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Tvärt om borde det vara. Om idioter köper jeans för 9000 så blir det mindre konkurrens och lägre priser på de varor man faktiskt inkluderar i inflationsberäkningen.

Ja såvida jeansen inte är med i inflationsberäkningen.
Citera
2022-11-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och hur betalade du?

En påse full med tjugor, enkronor och femkronor?

Har ju skrivit swish.
Citera
2022-11-27, 21:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Ni som undrar vad som hände med inläggen där annonsen länkades. Jag har skrivit ett inlägg som förklarar den saken.

(FB) Jeans värda 9000kr blev stulna, inget kvitto.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in