2022-11-27, 11:00
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Uralnegern fryser ihjäl vid fronten. Lycka till med era sommaruniformer och halv taskiga gummistövlar av usel kvalité.

https://twitter.com/golub/status/1596758178838237184

Vackert saknade bara en drönarbomb.
Citera
2022-11-27, 11:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Med 5 miljoner på ett bräde behövs inte så mycket utrustning - det räcker med att 5 dör mot en ukrainsk soldat - dödar ryssarna sen massa civlia bådar det ju gott för rysk seger.

Problemet blir ju att när mer än 1 miljon av dessa ryssar dött blir det jättekritik mot Putin o
hans militära anhang

Behöv det inte så mycket utrustning? utveckla det gärna är du snäll? är det vapen som inte behövs? Mat? Kläder?

Eller vilken utrustning är det du menar?
Citera
2022-11-27, 11:06
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Uralnegern fryser ihjäl vid fronten. Lycka till med era sommaruniformer och halv taskiga gummistövlar av usel kvalité.

https://twitter.com/golub/status/1596758178838237184
Ser ut som han hittar en kamrat som fortfarande lever vid slutet.
Men vilken jävla misär, till och med Stalin såg till att soldaterna hade kläder på sig...
Gör en tysk insats och samla in civila vinterkläder, fan är ledningens problem?
Citera
2022-11-27, 11:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevinHipster
Sverige har redan kärnvapen riktade mot sig från Kaliningrad. Artikel från 2018:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/karnvapenkapabla-robotar-pa-plats-i-kaliningrad

Risken för krig i Baltikum ökar självfallet om Ryssland anser att krig lönar sig. Putin vill återupprätta sovjet. Därför måste han stoppas i ett så tidigt skede som möjligt.

Putin har hotat med kärnvapen för att få sin vilja igenom. Ser han att det fungerar så kommer han att fortsätta med det varje gång han vill invadera ett nytt land.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/han-ar-beredd-att-anvanda-karnvapen

Nej, vi har inte ökat hotet. Sverige och NATO har rustat ner sedan kalla kriget. Putin har underskattat NATO och sett organisationen som svag och splittrad.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/endast-8-nato-lander-nar-upp-till-2-procentsmalet

Tycker du själv att artikeln om kärnvapen från 2018 stödjer ditt påstående om att de är riktade mot Sverige?

Antag att gränserna fryses imorgon vid frontlinjen i Ukraina. Anser du då att det har "lönat sig" för Putin? Eller har det varit enormt dyrt för honom?

Jag har inte påstått att vi före kriget ökat hotet (förutom att hotet naturligtvis ökade mot Ryssland i och med östutvidgningen och militärbaser i centralasien). Jag sa, att beroende på hur mycket vi stöttar i Ukraina har möjliga negativa scenarier. Jag tror, efter att ha observerat kriget i några månader, inte att Putin invaderar Sverige som hämnd för att vi skickar vapen till Ukraina eller skickar missiler. Det är snarare så att ett utdraget, eskalerat krig gör regionen allmänt osäker. Tänk om vi har ett krig 2024 där 2 miljoner ryssar slåss mot 2 miljoner ukrainier. Så blir det fred. Men tänk om det blir krig igen 3 år senare i baltikum, och de 2 miljoner soldaterna aldrig helt nedrustat? Eller om det blir taktiskt kärnvapenkrig? Jag säger inte att det är ett troligt scenarie. Men det är svårt att veta vad som händer.

Att Putin vill återupprätta Sovjet är extremt oklart. Han har också sagt "den som inte saknar Sovjet har inget hjärta. Den som vill ha Sovjet tillbaka har ingen hjärna." Men låt oss anta att han vill det. Han är inte ens i närheten. Du tror inte att han låter bli när han ser att han inte har resurser för det? Allt kan hända. Men hur sannolikt är det? Ska vi acceptera de stora risker som finns för att minimera en redan minimal risk för "nya Sovjetunionen"? F ö var inte Sverige en del av Sovjetunionen så inte ens det behöver vara kritiskt för oss.
Citera
2022-11-27, 11:09
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tycker du själv att artikeln om kärnvapen från 2018 stödjer ditt påstående om att de är riktade mot Sverige?

Antag att gränserna fryses imorgon vid frontlinjen i Ukraina. Anser du då att det har "lönat sig" för Putin? Eller har det varit enormt dyrt för honom?

Jag har inte påstått att vi före kriget ökat hotet (förutom att hotet naturligtvis ökade mot Ryssland i och med östutvidgningen och militärbaser i centralasien). Jag sa, att beroende på hur mycket vi stöttar i Ukraina har möjliga negativa scenarier. Jag tror, efter att ha observerat kriget i några månader, inte att Putin invaderar Sverige som hämnd för att vi skickar vapen till Ukraina eller skickar missiler. Det är snarare så att ett utdraget, eskalerat krig gör regionen allmänt osäker. Tänk om vi har ett krig 2024 där 2 miljoner ryssar slåss mot 2 miljoner ukrainier. Så blir det fred. Men tänk om det blir krig igen 3 år senare i baltikum, och de 2 miljoner soldaterna aldrig helt nedrustat? Eller om det blir taktiskt kärnvapenkrig? Jag säger inte att det är ett troligt scenarie. Men det är svårt att veta vad som händer.

Att Putin vill återupprätta Sovjet är extremt oklart. Han har också sagt "den som inte saknar Sovjet har inget hjärta. Den som vill ha Sovjet tillbaka har ingen hjärna." Men låt oss anta att han vill det. Han är inte ens i närheten. Du tror inte att han låter bli när han ser att han inte har resurser för det? Allt kan hända. Men hur sannolikt är det? Ska vi acceptera de stora risker som finns för att minimera en redan minimal risk för "nya Sovjetunionen"? F ö var inte Sverige en del av Sovjetunionen så inte ens det behöver vara kritiskt för oss.

Kan du inte svara på frågan du fick?

Står du upp för ryssland lika hårt när du pratar med din familj? grannar? vänner? arbetskamrater?
Citera
2022-11-27, 11:10
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Kan du inte svara på frågan du fick?

Står du upp för ryssland lika hårt när du pratar med din familj? grannar? vänner? arbetskamrater?

Hitta ett citat från mig som du inte tror jag står för.
Citera
2022-11-27, 11:11
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ok, antar att du var lika glad när amerikaner dog i Vietnam, Irak, Libyen m.fl. länder.

Nu pratar vi Rysslands invasion. Förstår du verkligen inte att man är glad över ryska förluster.. på samma sätt som du menar att du kan vara glad för för amerikanska förluster i Vietnam.. om jag ändå ska spinna vidare på det du skriver?

Eller vad anser du om att ryska styrkor försvagas när de angriper Ukraina?
Vem fel är det?
Citera
2022-11-27, 11:11
Medlem
leachs avatar
Pissryssar som inte behöver frysa.

Military personnel of a separate reconnaissance battalion demonstrated what happens to the invaders after they are discovered by our drone
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1596807248223047681
Citera
2022-11-27, 11:16
Medlem
IRL finns det i princip noll ryssvänner. De som jag vet är just ryssar som växte upp innan muren föll. Varför de inte deporteras är en gåta.
Den jag vet under 60 som gillade Putin bytte sida i februari 2022. Dock från Donbas. Hade han varit ryss kanske det varit annorlunda.

Jag känner inte så många arbetslösa invandrare eller folk på gruppboende. Kan säkert finnas några i den gruppen.
Citera
2022-11-27, 11:18
Medlem
serbisknegers avatar
Den armeniska horan som styr RT, Simonyan, uppmanar alla moskoviter att slåss till döden. Hennes man som är en skitig armenier har vid flera tillfällen sagt and Europa måste utplånas med kärnvapen.
Citat:
Simonyan to mobilized men who complained about their conditions:
"It's war. You're men. Bear with it!"

Then she tells story about 🇷🇺 doctor in Arctic expedition who cut out his own appendicitis

🇷🇺 mobilized will soon not only fight but do surgery on battlefield for themselves?
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1596799742071214080
Citera
2022-11-27, 11:19
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ser ut som han hittar en kamrat som fortfarande lever vid slutet.
Men vilken jävla misär, till och med Stalin såg till att soldaterna hade kläder på sig...
Gör en tysk insats och samla in civila vinterkläder, fan är ledningens problem?
Ledningens problem är att de är ryssar och vill såklart lägga vantarna på och sedan sälja det som samlas in. Pengarna man tjänar på att detta går som allt annat som i kleptokratins högborg till sina egna barn som bor och studerar i väst. För vem i helvete vill bo i ett land utan högre utbildning, asfalterade gator eller vattenklosett?

Citat:
Russian volunteers are having another tragedy today: the Russian ministry of defence suddenly blocked the import of various military equipment and clothes into Russia with no explanation. Vatniks have no idea what's going on.
https://twitter.com/wartranslated/status/1596596035551649793
Citera
2022-11-27, 11:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Nu pratar vi Rysslands invasion. Förstår du verkligen inte att man är glad över ryska förluster.. på samma sätt som du menar att du kan vara glad för för amerikanska förluster i Vietnam.. om jag ändå ska spinna vidare på det du skriver?

Eller vad anser du om att ryska styrkor försvagas när de angriper Ukraina?
Vem fel är det?
Jag anser att om nu mot förmodan dessa Twitter kontons info stämmer så innebär det att förmodligen kommer lika många ukrainska liv att skördas. Totalt sett så försvagas ryska styrkor ja och juden sitter och gottar sig i bakgrunden och naiva människor fattar inte vad som sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in