2022-11-27, 10:27
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hur många ggr har ni ältat om detta egentligen.. .samma visa om och om igen. Första mobiliseringen var det samma tjat.
Så länge det behövs eller mobiliseras gång på gång, tråkigt för Adidas som blivit ett signum för loosers, läs:ryssar...
Citera
Medlem
leachs avatar
600 avlivade pissryssar igår

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1596797401612025856/photo/1
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja och det stämde

Ja det därför dom springer runt utan kläder ....?
Citera
2022-11-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Där är något som inte står rätt till. Om de hade kunnat allokera helt rationellt, borde de ha gjort det i maj.

Men kolla siffran på 5 miljoner. Den är helt irrelevant, det är från ukrainska MoD.

Siffran är från ISW och det är vad ryssarna skulle behöva för att vinna. Jag tror själv att de behöver 3-5 miljoner för vinna. Då definieras "vinna" att erövra hela Ukraina.

"Samtidigt uppger den ukrainska generalstaben att "det militär-politiska ledarskapet" i Ryssland räknar med att fem miljoner soldater måste mobiliseras för att landet ska vinna kriget, enligt amerikanska Institute for the Study of War." Från länken ovan AB.

Att ryssarna kanske mobiliserar fler i Dec kan ju vara möjligt. Hur många de klarar att mobilisera är ju frågan. Jag tror deras gräns är mycket lägre än någon miljon. Dessutom så talar deras budget emot det.
Citera
2022-11-27, 10:28
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
600 avlivade pissryssar igår

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1596797401612025856/photo/1
Utmärkt, fast fler nollor kunde det varit!
Citera
2022-11-27, 10:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Där är något som inte står rätt till. Om de hade kunnat allokera helt rationellt, borde de ha gjort det i maj.

Men kolla siffran på 5 miljoner. Den är helt irrelevant, det är från ukrainska MoD.

Det skulle vara vettigt om man använde de mobiliserade som någon form av arbetstrupper, men som stridande enheter det är direkt hål i huvudet.
En annan fråga är att Ryssland vid det här laget borde vara dammsugit på såväl modern som obsolet utrustning. Jag har ibland frågat mig vad de där sista miljonerna har att kriga med.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, men du tycker att de är välutrustade så klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Herregud..18 miljoner lever i nöd nu i ukraina.
Strömlöst och vintern har bara börjat.
Arma ukrainare.
De kommer nog lösa det ska du se Vatnik. Jag tror dessutom att de ryska soldaterna har det betydligt värre då de saknar utrustning och motivation. Det finns fortfarande ingen som helst anledning att kapitulera för Ukraina eftersom det är Ryssland som förlorar.

Du vet innerst inne att det är så här men du har ett manus du måste följa. Det är jobbigt, jag förstår det Vatnik, men du har ett val här. Du kan gå i täten för att rädda Ryssland från den säkra undergången ni nu är på väg emot. Protestera mot Vladimir Putin. Stå upp för din framtid. Agera. Var inte den klena ryggradslösa amöban som sitter här dagarna i ända och skriver inlägg som du vet inte är sanningen. Vägskälet är här och nu.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Du ser ingen oro för de ryska trupperna inför vintern?
Citera
2022-11-27, 10:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är därför de springer omkring med dåliga kläder, dåliga kroppsskydd, dåliga hjälmar och dåliga vapen. Det är därför de sover under uppspänd byggplats i skogen utan möjlighet till värme och ordentlig förplägnad.
Citera
2022-11-27, 10:36
Medlem
leachs avatar
Slaget om Kinburnudden beskrivs som avgörande
Den ukrainska försvarsmakten uppges ha landstigit Kinburnudden vid Dneprbuktens södra strand.
Området är sedan flera månader i Rysslands händer och beskrivs som särskilt viktig för kontrollen av Svarta havet.
Men också som en bakdörr rakt in i hjärtat av de ryska stridslinjerna.
https://www.expressen.se/nyheter/slaget-om-kinburnudden-beskrivs-som-avgorande/
Citera
2022-11-27, 10:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Siffran är från ISW och det är vad ryssarna skulle behöva för att vinna. Jag tror själv att de behöver 3-5 miljoner för vinna. Då definieras "vinna" att erövra hela Ukraina.

"Samtidigt uppger den ukrainska generalstaben att "det militär-politiska ledarskapet" i Ryssland räknar med att fem miljoner soldater måste mobiliseras för att landet ska vinna kriget, enligt amerikanska Institute for the Study of War." Från länken ovan AB.

Att ryssarna kanske mobiliserar fler i Dec kan ju vara möjligt. Hur många de klarar att mobilisera är ju frågan. Jag tror deras gräns är mycket lägre än någon miljon. Dessutom så talar deras budget emot det.

Det är ju det som ukrainska MoD vill att folk ska tro, även de som vill ha ett jätte-NATO. Att Ryssland tänker erövra hela Ukraina. Jag håller med dig att om de skulle ta hela Ukraina behöver de 3-5 miljoner man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in