2022-11-27, 07:54
Avslutad
Har länkat till denna artikeln ett par gånger tidigare men är värd att påminnas om..

https://nyheter24.se/noje/kronika/1059416-10-ganger-pontus-rasmusson-anspelar-pa-sex-och-gar-for-langt

"7. "Du har precis skickat..."
I en bild på sin Instagramstory skriver Pontus "Point of view: Du har precis skickat till mig på Snapchat". Vad följaren precis skickat specificerar han inte, men hans svar gör att man får känslan att det ska ha handlat om något slags explicit innehåll.

"Nice", svarar Pontus sig själv på bilden i det fiktiva scenariot, följt av en pussmun-emoji. I hörnet lägger han sedan in namnet på sin Snapchat."
Citera
2022-11-27, 08:11
Avslutad
Dumpen.se har nu på sin Instagram skrivit om Pontus!

"Vi pingas till höger och vänster rörande en mycket obehaglig individ med rosa hår som uttryckt att det är lagen som hindrar honom från att rikta sin sexualitet mot barn.", "Det är alltså väldigt bra att man till slut reagerat mot Rasmusson som under lång tid sexualiserat barn. Chansen för att han skulle låta sig fiskas upp mitt under brinnande drev är dock minimal."
Citera
2022-11-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Jag misstänker att Dumpen inte kommer att få tag på honom i och med att de håller på med "Kik" endast verkar det som men vad vet jag. Ifall någon skulle skapa en fake profil på Snapchat som Verz gjorde mot Elias och sedan försöka locka honom till en träff så hade de kunnat göra det kanske. Jag misstänker att Pontus inte har några problem att skicka olämpliga bilder till Minderåriga ifall de flörtar tillbaka och faller han i smak.

Tror inte jag heller. Men bra att de uppmärksammar. Men Pontus går nog inte att komma åt. Influences idag har så stor makt över människors liv. Alla som ser upp till Pontus har honom redan som en så stor del av deras liv att de nog väljer att ignorera allt negativt. För dem betyder han för mycket.
Citera
2022-11-27, 08:35
Medlem
Jag tror inte Pontus själv är mogen nog att förstå hur han framstår. En idiot helt enkelt. Hans föräldrar borde skämmas
Citera
2022-11-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag tror inte Pontus själv är mogen nog att förstå hur han framstår. En idiot helt enkelt. Hans föräldrar borde skämmas

Tänkte lite som dig först med då jag trodde han är 16 år eller så först men han är ju 24 så man kan inte lägga ansvar på hans föräldrar.
Citera
2022-11-27, 08:39
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tror inte jag heller. Men bra att de uppmärksammar. Men Pontus går nog inte att komma åt. Influences idag har så stor makt över människors liv. Alla som ser upp till Pontus har honom redan som en så stor del av deras liv att de nog väljer att ignorera allt negativt. För dem betyder han för mycket.

Klart att det går att komma åt honom!

De flesta är mindre synliga!

Här har vi en som groomar tusentals och inte två personer i ett omklädningsrum
Citera
2022-11-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
En tönt som satsat på en karriär där han lurar barn. Känns (lyckligtvis) som att både karriären i sig och han som person lär bli relativt kortlivad.
Hade jag haft en unge som donerat pengar till den där pajasen så hade han fått problem. Vilken parasit.

Okey. Men han är redan kändis och miljonär. Hjälper inte dig att vara bitter och att spela tuff för han kommer fortsätta vara känd och dra in pengar livet ut nu när han lyckats. Så vad ska vi göra på riktigt?
Även om han bara skulle ha kvar 10% av sina följare så lär han tjäna mer än dig och jag tillsammans i månaden livet ut. När man lyckats inom denna värld är man en vinnare då omvärlden inte kommer åt personen bakom ett konto.
Vi kan snacka skit om denna kille men inget kommer hända då det är kontot människor följer och inte privatpersonen Pontus. Man får försöka hålla isär personen bakom kontot och innehållet på kontot.
Envägskommunikation gäller på konton och därför kan influencers ignorera allt. Gäller alla influencers. Redan sett detta hur många gånger som helst.
Citera
2022-11-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Klart att det går att komma åt honom!

De flesta är mindre synliga!

Här har vi en som groomar tusentals och inte två personer i ett omklädningsrum

Jag hoppas att han får ett straff om han är skyldig till något olagligt. Men det gäller ju att rätt personer som kan påverka engagerar sig. Där är jag lite skeptisk då hela världen kring influencers är ett stort hål av människor som skor sig på följare. Känns som lagen kring det som händer på nätet inte hänger med och är för lätt att runda för att bli fälld. Även kändisar som Bianca osv leker ju rövare och alla ser ju bara på och tillslut vill typ alla vara med i "succén" och själva sko sig på framgångarna.

Borde inte Pontus redan vara åtalad? Det var ju längesedan han hamnade i rampljuset nu. Eftersom det gått så lång tid känns det som han klarat sig. Vad finns det att lägga fram mot honom nu som inte fanns för 6 månader sedan liksom?
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-27 kl. 08:53.
Citera
2022-11-27, 08:54
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Jag hoppas att han får ett straff om han är skyldig till något olagligt. Men det gäller ju att rätt personer som kan påverka engagerar sig. Där är jag lite skeptisk då hela världen kring influencers är ett stort hål av människor som skor sig på följare. Känns som lagen kring det som händer på nätet inte hänger med och är för lätt att runda för att bli fälld. Även kändisar som Bianca osv leker ju rövare och alla ser ju bara på och tillslut vill typ alla vara med i "succén" och själva sko sig på framgångarna.

Lite OT men du har rätt! I många år har de skaffat sig en egen verksamhet och verklighet.

Här har vi lagen eller just nu allmänheten

Ta bort!
Citera
2022-11-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Lite OT men du har rätt! I många år har de skaffat sig en egen verksamhet och verklighet.

Här har vi lagen eller just nu allmänheten

Ta bort!

Det är min bild iaf. Jag lade till en text i det du citerade där jag funderar på varför ingen åtalat honom. Om jag får gissa så finns det inte tillräckligt för att döma honom. Eller så jobbar de på ett åtal, men det känns som det inte kan ta såhär lång tid. I sådana här fall känns det som att man har bevis eller så har man inte det. Bevis som kan tolkas åt olika håll lär väl inte få honom fälld?
Citera
2022-11-27, 09:04
Medlem
Citat:
Okey. Men han är redan kändis och miljonär. Hjälper inte dig att vara bitter och att spela tuff för han kommer fortsätta vara känd och dra in pengar livet ut nu när han lyckats. Så vad ska vi göra på riktigt?
Även om han bara skulle ha kvar 10% av sina följare så lär han tjäna mer än dig och jag tillsammans i månaden livet ut. När man lyckats inom denna värld är man en vinnare då omvärlden inte kommer åt personen bakom ett konto.
Vi kan snacka skit om denna kille men inget kommer hända då det är kontot människor följer och inte privatpersonen Pontus. Man får försöka hålla isär personen bakom kontot och innehållet på kontot.
Envägskommunikation gäller på konton och därför kan influencers ignorera allt. Gäller alla influencers. Redan sett detta hur många gånger som helst.
Han och hans arbetslösa föräldrar bor tillsammans i ett hus utanför växjö och du tror snubben är 10x rikare än en vanlig svensson.
Citera
2022-11-27, 09:29
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Det är min bild iaf. Jag lade till en text i det du citerade där jag funderar på varför ingen åtalat honom. Om jag får gissa så finns det inte tillräckligt för att döma honom. Eller så jobbar de på ett åtal, men det känns som det inte kan ta såhär lång tid. I sådana här fall känns det som att man har bevis eller så har man inte det. Bevis som kan tolkas åt olika håll lär väl inte få honom fälld?

Han befinner sig i ingenmansland. Har inte begått brott?

Lagen för influencers drivs av en person Camilla Gervide ( Bloggbevakning)

Det går för fort i samhället. Och vuxna har inte koll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in