2022-11-27, 08:14
Medlem
qwerty-66s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 27.11 were approximately:
of personnel / personnel ‒ about 87310 (+600) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2905 (+4) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5856 (+8) units,
artillery systems – 1,897 (+1) units,
RSZV / MLRS – 395 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 209 (+0) units,
aircraft – 278 (+0) units,
helicopters – 261 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1555 (+1),
cruise missiles ‒ 531 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 4412 (+6) units,
special equipment / special equipment ‒ 163 (+0).

The enemy suffered the greatest losses in the Bakhmut, Lyman and Avdiiv directions.
Citera
2022-11-27, 08:16
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns väl ingen onödig fiendskap med Ryssland? Det landet har visat sig blodtörstigt och svekfullt. Allt vänskapligt samröre med Ryssland idag skulle vara bisarrt och placerar en i sällskap med Nordkorea, Iran och Syrien.

Igen, vi handlar med många suspekta regimer idag (USA, Saudi, Indonesien, Israel, Turkiet, Ukraina, massor med afrikanska länder). Vi behöver inte älska dem, vi kan även kritisera och tycka illa om en del av vad de gör. Jag skrev onödigt djup. Jag tror vi är så ovana vid krig i vår del av världen att vi har glömt vad det innebär att ha dåliga relationer med grannländer. Det är dyrt och tråkigt, och kräver lite fingertoppskänsla också.
Citera
2022-11-27, 08:17
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När jag gjorde lumpen (pansar) så var cirka 10% av vår materiel oftast ur funktion vid en given tidpunkt. Ofta var det små grejer som sensorer och liknande som strulade. Om artilleri är likadant, så är siffrorna inte så konstiga. Jag antar att de ryska siffrorna är likadana - eller så är det inte så? Kalashnikov är ju berömda för att aldrig jamma.

Givetvis går saker sönder. Bara det för Rysslands del så har de några gånger mer material att tillgå än Ukraina så det märks inte på samma sätt om det skjuts av 55.950 granater en dag och 60.000 nästa.

UAF däremot så gör det stor skillnad om de bara får iväg 4000 istället för 6000.
Citera
2022-11-27, 08:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ja, man kan ju undra varför Ryssland håller tillbaka? tömda vapenlager och en ekonomisk kollaps i väst är nog väldigt lockande för många nu.

https://t.me/intelslava/41908

🇺🇲🇷🇺🇺🇦 Russia is capable of destroying Ukraine in one day even without the use of nuclear weapons - former White House employee Paul Craig Roberts

“Western nations have a completely wrong picture of the situation. Russia could destroy Ukraine in a day without using nuclear weapons,” Roberts wrote on his website.

Har du länk direkt till denne ’Vita huset-anställde’ åldrings uttalande? Hittar bara att Intel slava påstår att detta sagts.
Citera
2022-11-27, 08:19
Medlem
okok1s avatar
Glömde Ukraina ta tillbaka sitt land? De vann område efter område och deklarerade i princip att de hade vunnit. Men jag ser att stora delar av Ukraina är väldigt rött. Men jag antar att det också var en lögn av många andra lögner som kommer från nazisterna.
Citera
2022-11-27, 08:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Igen, vi handlar med många suspekta regimer idag (USA, Saudi, Indonesien, Israel, Turkiet, Ukraina, massor med afrikanska länder). Vi behöver inte älska dem, vi kan även kritisera och tycka illa om en del av vad de gör. Jag skrev onödigt djup. Jag tror vi är så ovana vid krig i vår del av världen att vi har glömt vad det innebär att ha dåliga relationer med grannländer. Det är dyrt och tråkigt, och kräver lite fingertoppskänsla också.

Vi ska vara ovana vid krig i Europa. Ryssland måste lägga ned vapnen och backa till sin sida gränsen.
Citera
2022-11-27, 08:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
När jag gjorde lumpen (pansar) så var cirka 10% av vår materiel oftast ur funktion vid en given tidpunkt. Ofta var det små grejer som sensorer och liknande som strulade. Om artilleri är likadant, så är siffrorna inte så konstiga. Jag antar att de ryska siffrorna är likadana - eller så är det inte så? Kalashnikov är ju berömda för att aldrig jamma.

En orsak till varför artilleriet slits ut fortare än beräknat i Ukraina verkar vara detta:

Citat:
Ukrainian forces have also received 155-millimeter shells from countries besides the United States. Some of those shells and propellant charges had not been tested for use in certain howitzers, and the Ukrainian soldiers have found out in combat that some of them can wear out barrels more quickly, according to U.S. military officials.

https://www.nytimes.com/2022/11/25/us/ukraine-artillery-breakdown.html
Citera
2022-11-27, 08:21
Medlem
435% av flygvapnet är förstört och 785% av himars har förstörts och resten sålts på svarta marknaden.

Ryssland producerar jääättemycket

"Hur kan man ljuga så mycket"
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast detta har ju, egentliigen, hållit på länge. Hybridkriget mot väst startade 2014 enligt svenska frivilliga i Ukraina. Jag skulle snarare säga att det startade 2007 med Putlers "krigsförklarining" under säkerhetskonferensen i München 2007, eller ännu tidigare, kanske så långt tillbaka som när Moskvastaten gjort sig kvitt tributer till mongolerna och började expandera.

Från en svensk frivillig i Ukraina:

https://omni.se/a/Xb9Wog
Sd
(Orginalartikeln i SvD är mycket läsvärd, men kanske låst.)

Själv skulle jag nog göra mer skada en nytta om jag åkte ner för att kriga. Bättre då att jag gör det jag är bra på, dvs informationskrigföring.

Slava Ukraini!

Ja man kan göra mycket nytta härifrån, finns frivilligorganisationer man kan delta i, skänka pengar, skicka grejor som behövs där nere osv. Är man svensk skattebetalare så bidrar man ju indirekt via skattepengarna. Vill man åka ner och kriga kan man göra det med, men risken finns att man gör mer skada än nytta om man inte är erfaren, dessutom är språket en barriär.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du länk direkt till denne ’Vita huset-anställde’ åldrings uttalande? Hittar bara att Intel slava påstår att detta sagts.

Tog mig 15 sekunder att hitta;

https://www.paulcraigroberts.org/2022/11/25/it-seems-russia-wont-require-a-winter-offensive-to-win-the-war/
Citera
2022-11-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ja, man kan ju undra varför Ryssland håller tillbaka? tömda vapenlager och en ekonomisk kollaps i väst är nog väldigt lockande för många nu.

https://t.me/intelslava/41908

🇺🇲🇷🇺🇺🇦 Russia is capable of destroying Ukraine in one day even without the use of nuclear weapons - former White House employee Paul Craig Roberts

“Western nations have a completely wrong picture of the situation. Russia could destroy Ukraine in a day without using nuclear weapons,” Roberts wrote on his website.

Varför hittar ryssarna alltid pedofiler, antisemiter, knäppskallar eller kräk som stödjer Ryssland?

Gubben är en ekonom, jobbade för Reagan och är 83år. Hans kunskaper om modern rysk militär är ungefär lika höga som dina dvs 0

He supports Russian president Vladimir Putin,

http://www.interpretermag.com/paul-craig-roberts-truther-as-patriot/

Writing in USA Today, Darrell Delamaide has described Roberts as a "conspiracy theorist", a charge echoed by Luke Brinker of Salon, and Michael C. Moynihan of The Daily Beast, who has also described him as partaking in "Putin worship". Roberts has rejected the label and, in turn, described Jonathan Chait and Amy Knight as conspiracy theorists.

The Anti-Defamation League describes Roberts as antisemitic:

Paul Craig Roberts [is] an anti-Semitic syndicated columnist... Since 2007, Roberts’ columns have increasingly focused on criticism of Israel and Jews and often conjure up anti-Semitic canards, making them popular with fringe publications on both the left and the right. Like many other contemporary anti-Semites, Roberts frames his anti-Semitism as criticism of Israel and the country’s supporters. His published views, however, go far beyond any criticism of Israel’s policies, regularly charging Israeli or Jewish control of the U.S. government and media and comparing Israel to the Nazi regime. (Wikipedia)

In 2003, the Southern Poverty Law Centre wrote that Roberts was a key figure in the mainstreaming of the antisemitic "cultural Marxism" conspiracy theory.In 2016, antisemitism researchers Manfred Gerstenfeld and Leah Hagelberg wrote about him sharing antisemitic conspiracy theory material about Israel creating ISIL. (Wikipedia)

Roberts has described himself as a "9/11 skeptic" and spoken at 9/11 Truth movement events. Regarding the assassination of John F. Kennedy, Roberts has written that "all evidence pointed to a plot by the Joint Chiefs, CIA, and Secret Service whose right-wing leaders had concluded that President Kennedy was too 'soft on communism'". He has also stated that the Charlie Hebdo shooting has many of the characteristics of a false flag operation" motivated in part “to stifle the growing European sympathy for the Palestinians and to realign Europe with Israel”. The Washington Post noted that in 2014 Roberts speculated on his blog that Ebola originated as a US bioweapon and this was picked up by North Korea's state media. (Wikipedia)

Han är en antisemitisk knäppskalle (dement?) Hur i helvete hittar ryssarna alla dessa dårar?

Ryssarna presenterar ju honom som fd vita hus arbetare. Han jobbade i vita huset för 1år under 1981. Och det skulle göra honom till någon jvla expert på ryssrlands militära förmåga?
Citera
2022-11-27, 08:24
Medlem
Citat:
Tog mig 15 sekunder att hitta;

https://www.paulcraigroberts.org/2022/11/25/it-seems-russia-wont-require-a-winter-offensive-to-win-the-war/

Haha. Man har ju hört att dementia gör sjuka grejor. Snälla människor börjar använda könsord mot barnbarnen.

83 år gammal
Citat:
The Western whore media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in