2022-11-26, 20:14
Medlem
Varför är den enda intervju han ställt upp hos är hos en kanal inriktad till barn när han säger att hans kanal INTE är inriktad till barn?

Han la dessutom ut "bevis" på att det är mest vuxna som följer honom på IG (IG statistik) men man måste vara 13år för att ens ha IG, ingen av hans följare kan ju inte ens ange sin riktiga ålder när dom skapar sitt konto.
Citera
2022-11-26, 20:52
Medlem
cerns avatar
Är han alltså fortfarande en jättestor influencer och tjänar pengar på det pedofilit som han sysslar med?
Citera
2022-11-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHat
Har du barn? Låt mig knulla med dom

Träna bort fettet på magen först.
Citera
2022-11-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Reagerade också på det, dessutom är man vuxen så bör man se en skillnad på åldersskillnader och åldersskillnader ex. om en 24 åring och 32 åring blir tillsammans vs en 15 åring och 20 åring, även om det är 8 vs 5 år. Vem förstår inte denna moral matematiken? Pontus.

Pontus är personen som blir tillsammans med en 10 år yngre tjej enbart för att kunna sätta på hennes småbarn.
Citera
2022-11-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är han alltså fortfarande en jättestor influencer och tjänar pengar på det pedofilit som han sysslar med?

Tror att han inte tjänar i närheten så mycket som innan iaf. Inga företag lär anlita honom för samarbeten (reklam) nu och han har dolt hur många som är anslutna och betalar för hans patreon-skit. Men troligtvis inte många, för då hade han nog inte haft det dolt. Få gilla-markeringar på videosen iaf. Osäker på hur mycket han får in genom sina Spotify-streams.

Hade jag varit Pontus hade jag bytt namn och flyttat hemifrån, helst utomlands. Ett drev är såklart jobbigt att gå igenom, men han skördar bara vad han sått och fortsätter så.
Citera
2022-11-26, 21:49
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Tror att han inte tjänar i närheten så mycket som innan iaf. Inga företag lär anlita honom för samarbeten (reklam) nu och han har dolt hur många som är anslutna och betalar för hans patreon-skit. Men troligtvis inte många, för då hade han nog inte haft det dolt. Få gilla-markeringar på videosen iaf. Osäker på hur mycket han får in genom sina Spotify-streams.

Hade jag varit Pontus hade jag bytt namn och flyttat hemifrån, helst utomlands. Ett drev är såklart jobbigt att gå igenom, men han skördar bara vad han sått och fortsätter så.
Tack för en bra analys.

Någonting är ju fel på killen i alla fall
Citera
2022-11-26, 22:00
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Pontus är personen som blir tillsammans med en 10 år yngre tjej enbart för att kunna sätta på hennes småbarn.

Haha, han kör en á la Errol Musk alltså; är styvfarsa när de är små för att banka på när det blir lagligt.
Citera
2022-11-26, 23:16
Avslutad
Nu på Insta-story skriver han att han inte groomar, och folk som hävdar annat bör yttra sig varsamt. Nån expert ska ha uttalat sig i Expressen och det verkar va till Pontus fördel eftersom han hänvisar till den artikeln..
Citera
2022-11-26, 23:19
Medlem
Idumeas avatar
Jag tror ärligt talat inte att killen är pedofil. Jag tror att han har försökt tappa in på samma grej som pojkidoler höll på med på 90-talet (typ backstreet boys), dvs att man tjänar pengar på att paketera en kille till en produkt som unga tjejer blir kära i (både unga vuxna, tonåringar och barn). Det som är den stora skillnaden här är att relationen som en tjej hade till en pojkbandsidol hade 100% distans, det fanns ingen kontakt och deras huvudsakliga ”vara” som de sålde var dans och sång, med en touch av ett parasocialt förhållande till sina fans. Dessutom hade de ett produktionsbolag med lite fingertoppskänsla som kontrollerade deras image och kontakt med fansen (och sociala medier fanns dessutom inte). På så sätt kunde de tjäna pengar på den otroliga målgruppen kåta småtjejer utan att det blev alldeles för vidrigt/brottsligt.

Rasmusson har egentligen inget annat än den parasociala relationen till sina fans, hans karriär bygger till ganska stor del på att han tar ”snygga” selfies och att småtjejer drömmer om att de nån gång kan bli ihop med honom. Problemet är att han har inget multinationellt bolag med managers som bestämmer hur han kan bete sig, han är bara en socialt inkompetent kille som dessutom lever helt isolerad med sina föräldrar. Klart som fan att han går över gränsen som ligger mellan det som bara är en omoralisk affärsmodell och det som är rakt av vidrigt.
Det är därför han sitter i media och säger att hans fans ”nån gång blir vuxna och då kan de bli tillsammans”, för det är det hans fans drömmer om och det är så han kan mjölka dem på ännu mer pengar. Hans inkomstkälla är en parasocial relation med barn och tonåringar. Han tror att den skadas om han krossar deras drömmar om honom. Vidrigt? Ja, självklart. Pedofilt? Tveksamt.

Det som gör allt mycket mer svårtolkat är väl att han lever i en riktigt konstig bubbla med ett par riktigt konstiga föräldrar. Och att han har gnällt på instagram om att han aldrig har knullat. Det är som vanligt något riktigt fucked up som pågår nere i de mörka småländska skogarna.

Nåväl, Pontus Rasmusson, om du är så självdestruktiv att du läser skvallertrådar på flashback: jag hoppas att du byter namn, tar de pengarna du har tjänat hittills och flyttar så långt bort som du kan från dina föräldrar! Skaffa dig en utbildning i nåt normalt yrke och var aldrig känd igen. Ingen vet vem du är utanför sverige. Du kan få ett normalt liv (inkl. Knull med en annan vuxen människa)
Citera
2022-11-26, 23:30
Medlem
Väldigt bra inlägg Idumea. Kan bara säga att jag instämmer helt med allt du skrev. Hoppas även att Pontus tar sig en funderare över hela inlägget. Tror inte han kommer ta till sig det, men.
Citera
2022-11-26, 23:32
Medlem
Känns lite som att man inte kommer åt såhär stora influencers. De kan fortsätta att köra på då deras fans inte verkar bry sig om vad som händer runt omkring.
Citera
2022-11-27, 00:33
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Han la ju också ut sina gamla gymnasiebetyg på IG för ett tag sedan och hade då faktiskt i princip bara A och B (högsta och näst högsta betyg), så obegåvad på så sätt är han ju absolut inte. Däremot verkar han ju totalt dum i huvudet på många andra sätt och skulle som sagt behöva professionell hjälp, helst igår.

"han har a och b så han måste vara begåvad". Det är fan det dummaste jag läst på flashback.

Det torde vara helt klart att vi har en fantastisk betygsinflation i skolan i Sverige, vilket innebär att betygen säger bara hur mycket lärarna tycker om dig, inget annat, inte något om intelligensnivå öht.

Jävla pucko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in