2022-11-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vad har bögpropaganda till minderåriga att göra med vad ryska soldater gör i skyttegravarna?

Putin säger ju att de (och hen själv får vi anta) blir bögar av amerikanska tv serie. Putin pekar speciellt ut tv serien Friends som en avgörande faktor. Därför lagstiftar han emot detta.

Jag vet inte jag. Jag kollar samma serie och ser bara tits and ass. Misstänkt preexisting condition?

Angående krigsskadestånd. Skit i det och avveckla gasimporten helt som planerat. Vi ska bara köpa energi från folk utan atombomber.
Citera
2022-11-26, 20:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Någon som förstår sig på anledningen till detta? En propagandafilm på gång i Ryssland?

Lastbilar och stridsfordon med ukrainsk flaggor i staden Tver.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1596476698568040448
Citera
2022-11-26, 20:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror du förstår vad jag menar. "Vi skadas av det, även om vi inte omedelbart märker det" hade nog varit en bättre formulering. Vad tycker du om den? Jag ändrar till det.

Ja. Lågkonjunktur. Rysslands fel även den. Men vi har haft det värre, och klarat oss igenom det också. Det kommer gå bra ska du se.
Citera
2022-11-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Om du inbillar dig att detta vore det enda priset av ett krossat Ryssland så misstar du dig kraftfullt. Otäckt hur västmedia har lyckats med sin indoktrinering, och att piska upp rysshat. Det är globalisterna och de vänsterliberala makthavarna väst ni borde hata. Väst är förlorat och fördummat. När den här konflikten går mot sitt slut så är västs storhetstid förbi.

Tvärtom. Ryssland har inte varit svagare sen svenska knektar patrullerade Moskvas gator
Citera
2022-11-26, 20:41
Medlem
Citat:
Det där har du allt missförstått å det grövsta. EU-parlamentets resolution är "non-binding", det vill säga icke-bindande och saknar juridisk kapacitet. Resolutionen ska tolkas som ett symboliskt värdegrundsuttalande. Dessutom så klarar vare sig USA, EU eller NATO av att avmilitarisera Ryssland. Tråkigt att så många obildade individer bara vill vädra sina personliga frustrationer och tillkortakommanden i tråden, och inte hålla sig till fakta.
Fakta är nog att Vladimir Putin är ganska orolig just nu. Rysslands befolkning är onekligen mycket svag och ryggradslös, men det gnager nog ändå en oro kring en ny revolution.

Men jag tror du har rätt. Det ryska folket är helt enkelt för klent och välindoktrinerat för att kunna revoltera, så när väl Vladimir Putin inser att slaget i Ukraina är förlorat och han beslutar att dra tillbaka sina styrkor så kommer övriga världen bara dra en lättnandes suck och kasta bort nyckeln.

Vatnik. Du kan göra skillnad. Engagera dig. Samla dina vänner och välj sida. Vladimir Putin är snart passerad. Hjälp till att leda ditt Ryssland tillbaka till värmen. Du, ja DU, står inför ett vägskäl.

Ta avstånd. Gör revolt. Bygg nytt. Eller gå under med den sovjetiska maskinen som aldrig fungerade där DU väljer den andra vägen. Dvs de köer till allt du kanske är gammal nog att minnas.

Valet är ditt. Det är nu. Personligen skiter jag i hur du gör. It sucks to be you Vatnik.
Citera
2022-11-26, 20:43
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Intressant. Kan du röja dina kontakter, vem är det som ger dig denna information. Dina bögpolare i Putins umgänge? "Mikropenis" var också ett nytt ord, du verkar vara väldigt intresserad, för att säga fixerad, av det manliga könsorganet...
Jag däremot är mer intresserad av kvinnor. Ryska tjejer är ofta jävligt snygga, gäller alla öststatsbrudar. Lite av Izabella Scorupco, ungefär. Men just det, sånt intresserar ju inte dig. Du grubblar mest på penisar, ursäkta, micropenisar menar jag...

Kan du inte förklara då varför dvärgmongolen använder platåskor?
Citera
2022-11-26, 20:44
Medlem
Citat:
Det är inte ens klarlagt att Ryssland är den anfallande parten genom deras deklaration i samband med den speciella militära operationen. Ryssland hävdar självförsvar. Du har ju inte ens koll på det absolut mest grundläggande i konflikten.

Absolut var det självförsvar.. Putins enda chans var en 3 dagars SMO.
Tråkigt att det gick som det gick.
Ukrainarnas fel som inte gav upp som de skulle
Citera
2022-11-26, 20:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag vet mycket väl om det tramset. Estland har tyvärr inte så bra ekonomisk utveckling. Ligger lite utanför världen och ändå har de en sjudande storstad en bit bort och naturfyndigheter att köpa från det stora landet öster om dem. I stället för att liggas mellan två centrum väljer de att vara i preferin för ett.

Sluta för fan. Estland har haft bäst ekonomisk utveckling i Europa sen 1992. Överlägset bäst av alla forna Sovjetstater.
Citera
2022-11-26, 20:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är inte ens klarlagt att Ryssland är den anfallande parten genom deras deklaration i samband med den speciella militära operationen. Ryssland hävdar självförsvar. Du har ju inte ens koll på det absolut mest grundläggande i konflikten.

Med den logiken kan du inte ha något problem med om Nato invaderar Ryssland för att självförsvara sig heller eller hur?
Citera
2022-11-26, 20:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Lågkonjunktur. Rysslands fel även den. Men vi har haft det värre, och klarat oss igenom det också. Det kommer gå bra ska du se.

Allting utom totalt kärnvapenkrig klarar ju mänskligheten sig genom.

Frågan är varför. Ukraina-fansen framstår som flagellanter som går och piskar sig själva i en påskprocession. "jojo, vi klarar oss genom påsken". Mmm, det gör ni, men varför utsätta sig själva för detta?
Citera
Medlem
Citat:
Du har inte den intellektuella kapaciteten eller bildningen att avgöra vad som är moraliskt eller ej i denna konflikt.

Källa på det? Ryssjävel?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag vet mycket väl om det tramset. Estland har tyvärr inte så bra ekonomisk utveckling. Ligger lite utanför världen och ändå har de en sjudande storstad en bit bort och naturfyndigheter att köpa från det stora landet öster om dem. I stället för att liggas mellan två centrum väljer de att vara i preferin för ett.

Klart Estland har en delad befolkning men de skulle kunna ha stora fördelar men nu får de bara nackdelar. Förutom storstan Tallin där hälften är ryssar så börjar det ju att vimla av dessa ju längre österut man kommer. I stället för att ena sig över nationalitetsgränserna har landet blivit lydstat åt EU - det är inget självständigt land som det på många sätt var under mellankrigstiden. Sorry - att Ukraina skulle gå samma väg är bara sorgligt och det är främst USA men också EU som drivit fram detta i längden dumma beroende dessa länder helt frivilligt och ogenomtänkt satt sig i. De har bytt Sovjetförtrycket mot ett nytt men än så länge lönsammare bidragsberoende. Slutresultatet blir inte alltid så mycket bättre av att bli köpt än tvingad. Under Sovjettiden var det i alla fall inte risk för inbördeskrig som det ju kan bli i Estland om det vill sig riktigt illa.
Vad du hittar på. Estländarna är nöjda, även de med ryskt ursprung. Försöker du leka tvivelmaskin, eller sitter du och hittar på, Tror du på dina egna lögner. Du är så förljugen och falsk som man bara kan bli.
Det har demokrati, så de styr sig själva, helt i motsats till det fattiga och maffiastyrda landet öster om dem eller deras små lydriken.
Varför flyttar du inte till Ryssland som du försöker upphöja till ett paradis(för bögar i alla fall verkar det som). Eller rättare sagt varför klär du inte ut dig och går med i nån bögparad i Sverige. För du skulle så klart heller göra det än flytta till Ryssland. Så av två onda skulle du se det som det minst onda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in