2022-11-26, 18:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hahah. Du tänker inte att Ryssland borde klarat av sina mål så här dags? Med sin oövervinnliga armé?

Jo mot Ukriana själva.. men inte mot Nato.
Jag ser Ukraina som en del av Nato i detta krig.
Citera
2022-11-26, 18:30
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Vad är det där för estnisk byfåne du visar? Jag som hört och sett att halva Tallins befolkning är rysk!

Vill han ha inbördeskrig han med och är avundsjuk över hur det ser ut i Ukraina?

Jävlar också, det inlägget visste var det tog. Du behöver inte böla så mycket. Var visst jävligt känsligt detta ser jag. Hamnar han i Haag så kommer han lindrigt undan. Där får han inte dödsstraff men är han kvar i rySSland så kommer han att dödas långsamt
Citera
2022-11-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är väl ändå inte USA som ska avgöra vilka regimer som ska styra olika länder? Kan inte folken själva få bestämma det? Efter att USA störtat Hussein bröt helvetet ut i Irak. En massa sjuka religiösa fundamentalister har stridit om makten, och kaos råder i landet. Ibland vore det bättre om USA gav fan i att bestämma hur andra folk ska leva sina liv.

Det kan jag hålla med om. Sovjet hade ju redan varit där och försökt göra om landet till kommunister, det gick inte alls. Att försöka göra barbarerna till goda demokrater var också dömt att misslyckas. Tyvärr för kvinnorna, speciellt. Säga vad man vill om kommunister, men de tvingar inte kvinnor "att stå vid spisen och föda barn". Afghanistans kvinnor hade garanterat haft det bättre under Sovjets regin än under talibanerna.
Det var väl ett helvete under Saddam Hussein?

Problemet var att USA avskedande den irakiska armen efter att man hade gått in i landet.
Plötsligt har man flera hundratusentals tals män med vapen och träning som blir av med jobbet.
Var något liknande med polisen i landet också.

No Shit att det blir totalt kaos.
Hade man istället låtit folk ha kvar jobbet och höjt lönen med ordern att hålla ordning på gator och torg så hade situationen sett helt annorlunda ut.

USA är väldigt duktiga på att vinna krig militärt, men man är hopplösa på att förvalta det man har erövrat.

Någon gång efter Korea kriget så har det gått utför.

Ryssland är dock 100 gånger värre.
Ryska soldater plundrar, våldtar, torterar, mördar i en sådan skala att amerikanska soldater framstår som fromma gospelpojkar.

Ryssland har indirekt hjälpt USA image.
Citera
2022-11-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Synd om grisarna yada yada slogs för demokrati (bögsex, massinvandring och feminism) men min fråga är.. vart fan är deras kängor? Glömde man bort att skicka kängor?

https://t.me/Slavyangrad/22486

🪖 Ukrainian servicemen killed as a result of the strike of the Russian Armed Forces on their positions in Kramatorsk
Konstig syn på demokrati. Att dessutom ha en sorts ful avatar med smygbögen Adolf kraftigt retuscherad samtidigt som rädslan för högar, starka kvinnor och utlänningar lyser igenom känns inte äkta.

Men mitt, liksom majoriteten av snenskarma , förakt för terrorlandet Ryssland och dess lille fåfängde president är äkta och genuint.
Citera
2022-11-26, 18:32
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Synd om grisarna yada yada slogs för demokrati (bögsex, massinvandring och feminism) men min fråga är.. vart fan är deras kängor? Glömde man bort att skicka kängor?

https://t.me/Slavyangrad/22486

🪖 Ukrainian servicemen killed as a result of the strike of the Russian Armed Forces on their positions in Kramatorsk
Dina drömmar om att den geopolitiska analfabeten Vladimir Vladimirovitj Putin INTE är en reinkanerad Adolf Hitler blir alltmer uppenbart i kriget i Ukraina vad.

▪En ytterligare 1 300 km östlig Natogräns till Ryssland.
▪Ett fullbordat Nato-innanhav av Östersjön.
▪En exeptionell militär upprustning av Ukraina.
▪Fört samman Usa och Eu efter att ha varit alltmer oense.
▪Blottat Rysslands oöverskådliga och allvariga säkerhetsproblem.
▪Skämt ut den (fd, fruktade) ryska krigsmakten som inkompetent och svag.
▪Osakat Ryssland oreparerbar ekonomiskt skada vilket bara går att skönja omfattningen av.
▪Återuppväckt ett välmotiverat rysshat som innebär vittgående begränsningar för ryssar att resa.

Så korkad var väl ändå inte Hitler?
Senast redigerad av Taggad 2022-11-26 kl. 18:40.
Citera
2022-11-26, 18:39
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Dina drömmar om att den geopolitiska analfabeten Vladimir Vladimirovitj Putin INTE är en reinkanerad Adolf Hitler blir alltmer uppenbart i kriget i Ukraina.

▪En ytterligare 1 300 km östlig Natogräns till Ryssland.
▪Ett fullbordat Nato-innanhav av Östersjön.
▪En exeptionell militär upprustning av Ukraina.
▪Fört samman Usa och Eu efter att ha varit alltmer oense.
▪Blottat Rysslands oöverskådliga och allvariga säkerhetsproblem.
▪Skämt ut den (fd, fruktade) ryska krigsmakten som inkompetent och svag.
▪Osakat Ryssland oreparerbar ekonomiskt skada vilket bara går att skönja omfattningen av.
▪Återuppväckt ett välmotiverat rysshat som innebär vittgående begränsningar för ryssar att resa.

Så korkad var väl ändå inte Hitler?

Totalt genomkorkad analys. För det första är NATO en papperskonstruktion som inte kommer att kunna fungera i ett skarpt läge. Det är inte heller en organisation som klarar av ett konventionellt krig med Ryssland. USA och EU är totalt i luven på varandra, eftersom EU förlorar och USA vinner på konflikten ekonomiskt. Lägg till detta USA:s subsidier på "grön industri" som syftar till att ytterligare avindustrialisera EU. Ryssland har heller inte lidit ekonomisk skada, utan stärkt sin position. Ryssland drivs att samarbeta mer med Kina, Indien och Saudiarabien. Petrodollarns dagar är räknade, eftersom BRICS vill skrota den som reservvaluta. Väst alienerar sig från detta samarbete. Det är EU som lider svår ekonomisk skada. Din övriga påståenden är så ytterst pinsamma och felaktiga att de inte ens förtjänar att bemötas.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-11-26 kl. 18:43.
Citera
2022-11-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En rySSk innfluenser har blivit utvisad ifrån Tyskland

https://youtu.be/97Sjrl8zAeA

Vi får väl se om hon är lika glad när hon återvänt till sin cancersvultst!

Slava Ukraini!

Den där tjejen tror jag att jag har hört talas om i tysk politik... det är ju konstigt nog en engelsk skandalblaska du citerar.

Hon är väl född i Tysland av ryska föräldrar så riktigt så enkelt är inte saken. 17-18 år och spelar en egen politisk roll. Gnälla "Lyssna på vetenskapen" räknas liksom inte för min del. Hon hade/har riktigt många följare i Tyskland och på det här viset tror jag inte ens de värsta tyska nazi-blaskorna vågar skriva om henne (om det nu är hon). På mig verkade hon välartikulerad och klipsk.

Nåja det finns många Putin-Troll och få av dem går att utvisa. Nato har faktiskt ett stort problem i Tyskland.

Vänta bara tills Farage känner att han har en plattform i England. Mr Brexit himself är nämligen uttalat Putin-troll och nämns av Trump som sin europeiska motsvarighet. Nato kan få det riktigt jobbigt där med.

Fan skärp till dig. Jubla över att en snorunge blivit utvisad. Jag skulle beundra henne oavsett!
Citera
2022-11-26, 18:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Totalt genomkorkad analys. För det första är NATO en papperskonstruktion som inte kommer att kunna fungera i ett skarpt läge. Det är inte heller en organisation som klarar av ett konventionellt krig med Ryssland. USA och EU är totalt i luven på varandra, eftersom EU förlorar och USA vinner på konflikten ekonomiskt. Lägg till detta USA:s subsidier på "grön industri" som syftar till att ytteligare deindustrialisera EU. Ryssland har heller inte lidit ekonomisk skada, utan stärkt sin position. Ryssland drivs att samarbeta mer med Kina, Indien och Saudiarabien. Väst alienerar sig från detta samarbete. Det är EU som lider svår ekonomisk skada. Din övriga påståenden är så ytterst pinsamma och felaktiga att de inte ens förtjänar att bemötas.

Definiera ekonomisk skada.
Citera
2022-11-26, 18:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Vad är det där för estnisk byfåne du visar? Jag som hört och sett att halva Tallins befolkning är rysk!

Vill han ha inbördeskrig han med och är avundsjuk över hur det ser ut i Ukraina?
Halva Tallins befolkning rysk

Men din stackars jävla ryssate, esterna hatar ryssar som pesten. Ryssfittorna i Estland bor främst i Narva och vid gränsen.

Alla era grannar hatar er som satan. Vi kommer att få vår hämnd ryssjävel.
Citera
2022-11-26, 18:43
Medlem
X3treams avatar
Rysstrollen har sagt att Tyskland ska kollapsa, när sker det?

"Tysklands brutto nasjonalprodukt (BNP) steg med 0,4 prosent i tredje kvartal. De viser endelige tall fra tyske statistikkmyndigheter.
På forhånd hadde analytikerne ventet en BNP-vekst på 0,3 prosent, ifølge Bloomberg"
Citera
2022-11-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Jävlar också, det inlägget visste var det tog. Du behöver inte böla så mycket. Var visst jävligt känsligt detta ser jag. Hamnar han i Haag så kommer han lindrigt undan. Där får han inte dödsstraff men är han kvar i rySSland så kommer han att dödas långsamt

Det var känsligt för Estland borde vara känsliga om några för sådana här fjantiga symbolhandlingar. Både släggor och handbojor vill jag tillägga.
Citera
2022-11-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Totalt genomkorkad analys. För det första är NATO en papperskonstruktion som inte kommer att kunna fungera i ett skarpt läge. Det är inte heller en organisation som klarar av ett konventionellt krig med Ryssland. USA och EU är totalt i luven på varandra, eftersom EU förlorar och USA vinner på konflikten ekonomiskt. Lägg till detta USA:s subsidier på "grön industri" som syftar till att ytterligare avindustrialisera EU. Ryssland har heller inte lidit ekonomisk skada, utan stärkt sin position. Ryssland drivs att samarbeta mer med Kina, Indien och Saudiarabien. Petrodollarns dagar är räknade. Väst alienerar sig från detta samarbete. Det är EU som lider svår ekonomisk skada. Din övriga påståenden är så ytterst pinsamma och felaktiga att de inte ens förtjänar att bemötas.

Varför fick då putin panik och invaderade Ukraina om så är fallet, då borde väl Nato inte vara ett hot för visst var det Nato som var en av anledningarna till att kriget startade? Plus lite imperiebyggande drömmar, utrotande av den Ukrainska kulturen och människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in