2022-11-25, 19:16
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Du är ju redan den största horungen på flashback annars hade du svarat på min post om dina lögner som du laddade upp. Min favorit måste varit cizre då jag slapp höra det turkiska språket på gatorna
Dersim var dock vackrast jag menar kolla bara hur fint det är https://d2wqffb2bc8st5.cloudfront.net/resources/files/2019/05/DersimKurdistan241.jpg

Ljug för nån som tror dig
Citera
2022-11-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
Du använder dig av FETÖ propaganda med dina källor och klagar på att tv och radio är pumpat med Erdogan propaganda. Stockholmcf är samma som Nordic monitor, Bulent Kenes osv som man har diskuterat om tidigare, remember? Om det är så som denna artikel säger varför har man inte spelat in? Inte så svårt att spela in samtal, till och med turk telekoms kundservice osv spelar in samtalet för utbildningssyfte osv. Sluta sprida dynga.

Du gör ingenting annat än upprepa gamla propaganda skitsnack från pkk i varje tråd som handlar om Turkiet, kurder eller Mellanöstern. Som sagt otroligt tröttsamt, men det är nog den envisheten som du o dina pkkurdiska vänner har som gör att ni kan sprida massa falska påståenden och få det att låta som fakta.

"Repeat a lie often enough and it becomes the truth"
Inget fan av Fetö men tror du ärligt såna saker rapporteras i media som ägs av Erdogan eller folk som är nära Erdogan. Någonting jag tycker är extremt facinerande med er turkar är att diasporan älskar Erdogan och försvarar allt han gör medans turkarna som bor i turkiet avskyr Erdogan.

https://www.gazeteduvar.com.tr/gundem/2020/08/23/turk-telekomun-sadece-kurtce-bilen-anneye-yaniti-ya-turkce-ya-arapca-anlat

Detta är ju ingenting som turk telecom har förnekat heller. Du försöker säga att jag bara sprider PKK propaganda i varje tråd men samtidigt sprider du bara Erdogans ord överallt. Du har spridit samma skitsnack om etnisk rensning hit och dit och när jag presenterat faktiska bevis över att det du säger är falskt har du bara ignorerat att svara på min post likt din andra vän här med "Turkisk fru".
Citera
2022-11-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Ljug för nån som tror dig
Kunde inte bry mig mindre om du tror att jag ljuger eller inte om jag ska vara ärlig, jag tror inte heller att du har en turkisk fru utan jag tror du bara är en liten turk som försöker sprida din propaganda

Du borde åka till cizre, du hade haft kul där
Citera
2022-11-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Inget fan av Fetö men tror du ärligt såna saker rapporteras i media som ägs av Erdogan eller folk som är nära Erdogan. Någonting jag tycker är extremt facinerande med er turkar är att diasporan älskar Erdogan och försvarar allt han gör medans turkarna som bor i turkiet avskyr Erdogan.

https://www.gazeteduvar.com.tr/gundem/2020/08/23/turk-telekomun-sadece-kurtce-bilen-anneye-yaniti-ya-turkce-ya-arapca-anlat

Detta är ju ingenting som turk telecom har förnekat heller. Du försöker säga att jag bara sprider PKK propaganda i varje tråd men samtidigt sprider du bara Erdogans ord överallt. Du har spridit samma skitsnack om etnisk rensning hit och dit och när jag presenterat faktiska bevis över att det du säger är falskt har du bara ignorerat att svara på min post likt din andra vän här med "Turkisk fru".

Haha din lille snorunge. Du har fått all din information från några pkkvurmare på TikTok och leker hobbypolitiker nu. Du har ingen koll på källkritik, geopolitik, realpolitik, du vet inte ens vilka källor som jobbar för vilka intressen.

Gazete Duvar är en kommunistiskt tidning. Lite som bianet. Som förövrigt är finansierad av en svensk organisation;

Bianet (acronym for Turkish: Bağımsız İletişim Ağı, lit. '"Independent Communication Network"') is a Turkish press agency based in Beyoğlu, Istanbul.[1] Its focus is on human rights and it is mainly funded by a Swedish organization.

In collaboration with EIDHR and KAOS GL, an association that focuses on LGBT rights, Bianet organized workshops concerning gender specific language in journalism in various cities in Turkey between 2016 and 2018

Ser du hur löjlig du är med att säga hur varje mediaorgan styrs av Erdogan. Turkiet har medier som t.o.m. finansieras av Sverige för att pusha på lgbtq politiken i landet.

Förstår att du har blivit lurad av pkkurder och fascistiska ideologier men använd din nyfikna hjärna till att verkligen studera vad som är vad. Som sagt det finns ALLTID två sidor av ett mynt.
Citera
2022-11-26, 11:24
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
https://youtu.be/oUeXaPaKF50
”Why turkiye is invading Syria”

Neutral beskrivning
Intressant att pro-turkar tycker det är en neutral beskrivning. Videon förklarar att Erdogan vill flytta in miljontals syriska flyktingar i "säkerhetszonen". Syriska araber som inte kommer från den delen av Syrien. Förutsatt att man inte är dum i huvudet så fattar man att syftet är att förändra demografin i norra Syrien och helst göra kurderna till minoritet i sitt eget "land". Du instämmer i denna beskrivning?
Citera
2022-11-26, 12:14
Medlem
Väldigt Ont, konflikten speglar väl vilka som träter. Babbar!

Och det märks på tonen, språket här i tråden. Osvenskt!
Citera
2022-11-26, 15:02
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Intressant att pro-turkar tycker det är en neutral beskrivning. Videon förklarar att Erdogan vill flytta in miljontals syriska flyktingar i "säkerhetszonen". Syriska araber som inte kommer från den delen av Syrien. Förutsatt att man inte är dum i huvudet så fattar man att syftet är att förändra demografin i norra Syrien och helst göra kurderna till minoritet i sitt eget "land". Du instämmer i denna beskrivning?

Det är så ASYL är tänkt att fungera, Turkiet tog emot 4(?) miljoner syrier. Mer än något annat land och självklart ska de tillbaka nu när det lugnat ner sig, sen om ni behåller dem i kurdiska delar eller hjälper dem komma rätt blir ert problem.
Vill ni bli sedda som ett demokratiskt land får ta det ansvar som också tillkommer.
Citera
2022-11-26, 15:17
Medlem
Jagejagvemedus avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1002976
Kurderna slutar strida mot IS..
Så kurderna gjorde det enbart för egen vinning som jag sa.
Förvånar mig inte om PKK och IS gör en sammanslagning
Citera
2022-11-26, 15:32
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Det är så ASYL är tänkt att fungera, Turkiet tog emot 4(?) miljoner syrier. Mer än något annat land och självklart ska de tillbaka nu när det lugnat ner sig, sen om ni behåller dem i kurdiska delar eller hjälper dem komma rätt blir ert problem.
Vill ni bli sedda som ett demokratiskt land får ta det ansvar som också tillkommer.
Varför försöker han inte få till en deal med Assad med Putin som medlare (de kommer ju bra överens) om att repatriera flyktingarna till sin hemvist i arabiska områden? Varför ska de prompt bosättas i gränstrakten? Vi vet båda svaret på den frågan. Det är för att skära av västra Kurdistan från norra Kurdistan och förhindra kontakt och utbyte mellan kurder över statsgränsen.

Ps. Jag är inte kurd.
Citera
2022-11-26, 15:45
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Varför försöker han inte få till en deal med Assad med Putin som medlare (de kommer ju bra överens) om att repatriera flyktingarna till sin hemvist i arabiska områden? Varför ska de prompt bosättas i gränstrakten? Vi vet båda svaret på den frågan. Det är för att skära av västra Kurdistan från norra Kurdistan och förhindra kontakt och utbyte mellan kurder över statsgränsen.

Ps. Jag är inte kurd.

Det är ju precis det videon säger också, ändå säger du PRO-turkisk propaganda..

Kolla videon så får du svar på dina frågor.
Erdo kontaktade både USA och Ryssland om detta men fick inte med sig dem, så därför tar de tag i det själva.

Ps. Jo det är du
Citera
2022-11-26, 16:50
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Det är ju precis det videon säger också, ändå säger du PRO-turkisk propaganda..

Kolla videon så får du svar på dina frågor.
Erdo kontaktade både USA och Ryssland om detta men fick inte med sig dem, så därför tar de tag i det själva.

Ps. Jo det är du
Nä? Menar du 6:25 in i videon då USA och Ryssland nämns? Det handlar specifikt om "säkerhetszonen" vid gränsen. Inte om att återföra flyktingar till dit de kommer ifrån.

Jag har väl inte kallat Vox för pro-turkisk propaganda? Jag kallade dig för pro-turk. Jag brukar kolla på Voxs videor. Håller med dig om att de är neutrala. Jag blev bara förvånad att en pro-turk tyckte de var neutralt.
Citera
2022-11-26, 17:33
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Nä? Menar du 6:25 in i videon då USA och Ryssland nämns? Det handlar specifikt om "säkerhetszonen" vid gränsen. Inte om att återföra flyktingar till dit de kommer ifrån.

Jag har väl inte kallat Vox för pro-turkisk propaganda? Jag kallade dig för pro-turk. Jag brukar kolla på Voxs videor. Håller med dig om att de är neutrala. Jag blev bara förvånad att en pro-turk tyckte de var neutralt.

“Erdo claimed that the purpose of the safe zone would be to move Syrian refugees back into this strip of Syria. He took his plan to Russia and the US, but he couldn’t get them on board”

“But there was an obstacle in their way the US an ally to Turkey and a military supporter of the Kurds still had troops stationed in northern Syria so Turkey couldn’t make it move in August 2019 turkey made some progress with the US the to agree to a safe zone that they would patrol together the zone would extend 5 km into northern Syria, the SDF cooperated by withdrawing some of their forces But this agreement wasn’t enough for Erdo, at the UN a month later he proposed a much larger zone”
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-11-26 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in