2022-11-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Jag litar på allt som Ryssland säger, de har visat sig vara otroligt pålitliga i allt de sagt.
Nu känns det allt som att du skojar med oss?
Citera
2022-11-26, 13:49
Medlem
Citat:
Jag litar på allt som Ryssland säger, de har visat sig vara otroligt pålitliga i allt de sagt.

Som t.ex. den psykotiske dvärgen i kreml (och hens sycophanters) "försäkran" om att Ukraina INTE skulle bli föremål för anfallskrig?
Citera
2022-11-26, 13:50
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Finns en tråd där det bevisas att 400 000 ukrainska soldater dött, nu borde ytterligare 100 000 läggas till dödstalen.
Mmm visst.
Problemet är att det hänger en massa lågbegåvande i den här tråden som saknar eftergymnasialutbildning.

Jag frågade om du kan länka källor till dina påståenden?
Förstår du frågan?

Om du inte klarar av att länka källor behöver du inte svara.
Citera
2022-11-26, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Som t.ex. den psykotiske dvärgen i kreml (och hens sycophanters) "försäkran" om att Ukraina INTE skulle bli föremål för anfallskrig?

Ryssland har ej förklarat ukraina krig, det är en militär specialoperation.
Citera
2022-11-26, 13:57
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Hahahaha, ironi när den är så uppenbar att det till och med framgår på ett anonymt forum på nätet.

Det finns EN stat som ljuger värre än Ryssland och det är Nordkorea, eller kanske Putin satte 13 hole in one sin första golfrunda?
Citera
2022-11-26, 14:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Väldig speciell, ja rent av unik. Då den ser exakt ut som ett anfalls krig. Man skulle vilja veta vad skillnaden på den och ett krig är. Vad är det som gör det till en specialoperation och inte ett krig, mer att man säger att det är så.
Citera
2022-11-26, 14:03
Medlem
Citat:
Huruvida ett land förklarar krig eller inte har inget med nomenklaturan att göra. Det är krig i Ukraina. Ett krig som Vladimir Putin kallar specialoperation. Det är ointressant vad han kallar det. Det är om något ännu mer ointressant huruvida du är dum i huvudet eller om du arbetar för Ryssland, Vatnik.

Bakgrunden till Vladimir Putins krig är hans dröm. Vladimir Putin ville expandera Ryssland att bli ett nytt Sovjetunionen. Det vi ser nu är Rysslands nya framtid formas att bli en kommande misär och katastrof. Det ryska folket kommer att förlora och det kommer de göra i årtionden.

Vladimir Putin spelade högt och han förlorade när han bestämde sig för att starta kriget på sitt eget lands och folks bekostnad.

Du vet att det är så Vatnik. Du grämer dig över att det är så. Men faktum kvarstår att det är precis så det är.
Citera
2022-11-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ok..så du menar att alla dom utrymmen vi har i bergrum, bla salar för sjukvård, matföråd var helt meningslösa att bygga under ww2 och kalla kriget..vi har hundratals bergrum för olika ändamål..läs på!
Likaså var det helt meningslöst att lagra bränsle i bombsäkra bergrum.
Det var också helt bortkastat att bygga Stenungsunds kraftverk i bergrum.
Fan dom skulle vetat om dina regler, vad pengar dom kunde sparat.
Och du kläcker ur dig detta först nu.
Smartass.

Det försöker nog vara rolig?
Framstår bara som dryg och okunnig .
Terror mot civila är inte ”roligt”, ni ryssar måste inse det !
Citera
2022-11-26, 14:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Finns en tråd där det bevisas att 400 000 ukrainska soldater dött, nu borde ytterligare 100 000 läggas till dödstalen.

Det verkar orimligt då förluster inte är antalet döda. Tex usa hade 16000 i förluster vid striderna vid en ö i stilla havet där striderna klassats som mycket blodiga. Av dessa förluster var det 3600 av 16000 som var döda.
Citera
2022-11-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Greggs uppdatering och hans egna funderingar.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Jag gick in på "bedragarens" sida och kollade om det fanns några betalningsnvisningar.

Det gjorde det till min förvåning inte och jag blev positivt överraskad. Han kanske är på bättre tankar...

... men förklaringen kom i inlägget därunder. facebook har satt stopp för honom och han måste sätta in godkända betalningsanvisningar hädanefter.

Han skyllde på "ryzz-troll" men jag tror mer på penningtvättsåtgärder och arbete mot korruption i Ukraina. Jag tror faktiskt särskilt USA myndigheter/politiker trycker på med detta visa av hur det gick i Afghanistan. Det var faktiskt många av Kenneth Greggs sort verksamma där och tjänade pengar..
Citera
2022-11-26, 14:09
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Vad är skillnaden mellan de två?
Citera
2022-11-26, 14:09
Medlem
Citat:

Visst sa de att Ukraina inte skulle invaderas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in