Citat:
Ursprungligen postat av
Bluntzillo
Jag skulle gissa på att det är efter deras personliga ”beef” som han fastnat på Alex.
Kan man klandra honom?
Jag kan tycka det är skönt någon försöker ställa han mot väggen.
Sen vet jag NOLL om Blackghost förutom att han är rappare så kan inte uttala mig om han alls.
Nej man kan inte klandra honom! Ghost står upp för många utav Alex brottsoffer. Det är skönt att någon försöker iaf att exposa honom. Han säger det som så många andra tänker. Alex förstör liv, lämnar spår hos oskyldiga människor genom år, livstider. Det som kan handla om o fixa pengar för dagen för honom, kan sätta djupa spår i Folk för all framtid, förändra liv. Folk är rädda för Alex. (Obeväpnade folk och kvinnor) Det är förståeligt. Hela hans image är uppbyggd på att banka ner folk. Gränslös som han är, empatilös, brist på konsekvenstänk. Ingenting att leva för. Sådana människor är farliga i trängda situationer. Överlag tror jag dock inte att han blir farlig för Ghost överhuvudtaget. Just nu har Alex bara droger i huvudet, och vad nästa steg är för att fixa snabba pengar till det. Förmodligen är han i så dålig fysisk form, att man kan blåsa omkull honom. Alex har noll våldskapital bakom sig. Och även om han älskar Kumla som sin bästa vän, så växer det fysiska beroendet i honom starkare för varje år som går. Och det är inte lika coolt att sitta på Kumla längre i en sammanhängande period, då han inte kan vara påverkad kontinuerligt som han vill vara, drogerna har övertaget. För varje "rush", trasslar han in sig i fler o fler problem. Så det är inte bara till att bli drogfri, sitta tid och börja om på noll igen. Till slut har man skaffat sig så mycket problem att man inte vill bli utsläppt ur fängelset!
Och jag tror i sin tur Ghost inte kommer göra fler ansträngningar mot Alex, än att just hänga ut honom!
Det är Alex som är rädd här. Rädd för att förlora sin största kärlek ( drogerna ) rädd för hjärn spökena som bla Ghost lägger i hans huvud. Som man egentligen inte hade tagit på allvar om man nu inte va i en trängd psykotisk situation som Alex är i just nu. Hatet flödar från exakt alla håll! Allt inför offentligheten. Och i hans huvud skulle jag absolut inte vilja vara! Och det är det bästa straffet Ghost mfl kan ge honom. Att han behöver stå ut med sig själv och sina egna paranoida tankar!