2022-11-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
PR i intervjun:

– Jag skulle ju aldrig bli tillsammans med ett barn. Men dessa barn kan ju växa upp och kanske då vilja bli tillsammans med mig.

Vad i helv

Mamsen och papsen varit krisrådgivare igen ser jag.

Pontus har verkligen NOLL självinsikt. Noll.
Citera
2022-11-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Helt obegripligt hur han ens kan få utrymme i SVT. Samtidigt väldigt skönt att få det bekräftat, han sexualisar barn men väntar på rätt tid, han är pedofil.

För hans logik kring ålder och sexualitet är återkommande i utredningar mot pedofiler. Det är exakt så här pedofiler resonerar när de pratar helt öppet med varandra.

Att först prata om sex med barn, för att se om det uppfattas äckligt, då avbryter man. Om man på något sjukt sätt får intresse tillbaka så tar man det som en invit, även om det handlar om en 10-åring.

Att han inte begriper vad han faktiskt erkänner säger allt. Precis som i polisförhör där pedofiler helt uppriktigt inte tycker att deras resonemang är konstiga.

Med all fakta på bordet - hur kan det finnas barn som tillåts kolla på honom? Finns det inga föräldrar där ute som bryr sig om sina barn längre?

Sjuk intervju i SVT ja.

8-åringarna kan ju växa upp enligt Pontus, och sedan kan han bli ihop med dem.

Vilken frisk människa säger så?
Citera
2022-11-26, 00:04
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/herregud-vad-ni-hycklar-om-pontus-rasmusson/

Bra skrivet!
Citera
2022-11-26, 00:32
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sjuk intervju i SVT ja.

8-åringarna kan ju växa upp enligt Pontus, och sedan kan han bli ihop med dem.

Vilken frisk människa säger så?

Ur det perspektivet framstår det ju som att Pontus ser de underåriga följarna som ett slags plantor som ska bli mogna först - innan han kan skörda deras oskulder.
Citera
2022-11-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summercloud
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/herregud-vad-ni-hycklar-om-pontus-rasmusson/

Bra skrivet!

Att du nämner irena pozar och "bra" i samma mening får mina klockor att ringa.

"Jag säger inte att alla män är pedofiler. Jag säger inte ens att Pontus Rasmusson är det. Jag säger bara att män har en tendens att låta blickar och längtan fångas av pubertala flickor och att den sexualiseringen skapar en enorm utsatthet. Och jag vet hur män som vill köpa övergrepp letar efter flickor i chattforum, hur de går i gång på etiketten barely legal, hur en hårlös och gropfri kropp får dem att känna sig unga igen.*"

En makalöst dålig "journalist" är hon. Ett typexempel på ett talanglöst rötägg som istället för att bli bra på sitt yrke har valt den enkla vägen, att profilera sig inom feministiska frågor.
Citera
2022-11-26, 00:41
Medlem
jontepsgs avatar
Snubben har vägrat ställa upp på i princip alla intervjuer han tillfrågats, går med på att intervjuas av lilla aktuellt och han gör sin situation ännu värre. Trodde han lärt sig sånt här på Idol-snubbens coola mediagymnasium.

I princip så erkänner han att han (pre-)groomar några barn men väntar tills det är lagligt att ta deras oskulder. Tror ni han verkligen "väntat" med alla, känns inte så.
Citera
2022-11-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Att du nämner irena pozar och "bra" i samma mening får mina klockor att ringa.

"Jag säger inte att alla män är pedofiler. Jag säger inte ens att Pontus Rasmusson är det. Jag säger bara att män har en tendens att låta blickar och längtan fångas av pubertala flickor och att den sexualiseringen skapar en enorm utsatthet. Och jag vet hur män som vill köpa övergrepp letar efter flickor i chattforum, hur de går i gång på etiketten barely legal, hur en hårlös och gropfri kropp får dem att känna sig unga igen.*"

En makalöst dålig "journalist" är hon. Ett typexempel på ett talanglöst rötägg som istället för att bli bra på sitt yrke har valt den enkla vägen, att profilera sig inom feministiska frågor.

Det är så himla bekvämt för journalister att beskriva män som vidriga svin och inte behöva ta hänsyn till hets mot folkgrupp. Precis det samhälle de vill ha och har fått.
Citera
2022-11-26, 01:02
Medlem
Haha värsta intervjun jag sett, Iaf för honom. Total tystnad i 20 sekunder sen svarar han fel svar i vilket fall. 100% pedo.
Citera
2022-11-26, 01:12
Medlem
Korv69s avatar
Människor som Pontus får mig att önska att vi alla levde i Saudi, där spöstraff följt av offentlig hängning utfärdades
Citera
2022-11-26, 01:12
Medlem
iZmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Det är så himla bekvämt för journalister att beskriva män som vidriga svin och inte behöva ta hänsyn till hets mot folkgrupp. Precis det samhälle de vill ha och har fått.

Jag är man - dock inget vidrigt svin. Är du man och råkar vara ett vidrigt svin? Sök hjälp, isåfall. Sluta vara vidrig.

Ett tips: Läs på om vad en folkgrupp är, så slipper vi kanske denna typ av obegåvade inlägg.
Citera
2022-11-26, 01:16
Medlem
Om ni hade en 8-årig son/dotter - hade ni vågat lämna dem ensamma i ett rum med Pontus?
Citera
2022-11-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Fatta att vara så pass mycket pedofil att du inte ens kan dölja det i en 5 min lång intervju.
Riktigt riktigt sjukt

Han gräver sin grop bara djupare och djupare. Och han inser det inte ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in