2022-11-25, 15:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ytterligare ett märkligt uttalande från dig Ugglan. Jag har tidigare uppfattat det som att du verkligen vill lösa Helenas försvinnande inte minst med tanke på Gudrun och Arne som du själv brukar påtala.

Men nu när alla varningsklockor ringer och mycket pekar mot PV så vet du plötsligt inte vad du ska tycka? Jag hade förväntat mig att du skulle vara eld och lågor men du verkar snarare ointresserad.
Det är inte ens en vecka sedan PeFo var ett superhett namn i tråden. Nu är det en ny stolle. Vem måste man hålla med om på måndag?
Citera
2022-11-25, 15:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är inte ens en vecka sedan PeFo var ett superhett namn i tråden. Nu är det en ny stolle. Vem måste man hålla med om på måndag?

Det går inte att jämföra PeFo med P*eter V*aris det borde du själv inse. IB03 har även redogjort varför i ett inlägg.
Vidare var det inget fel imed att titta närmare på PeFo och hans styvfar samt diskutera kring tänkbara scenarios med dessa. Ett ifrågasättande av "Hanna" skadade inte heller. Sen är det alltid intressant att se vilka reaktioner man får från självutnämnda med bättre vetande.
Jag valde att göra detta i väntan på att få ta del av uppgifter som nu är inlämnade till Kalla Fall.

Vad har du själv gjort för att försöka komma framåt i fallet förutom att gnälla?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-25 kl. 15:41.
Citera
2022-11-25, 15:41
Medlem
Citat:
Bara fjantigt att hålla på så där som du gör!
Citera
2022-11-25, 16:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Är väl ingen som behöver hålla med om något.
Bara att scrolla förbi och låta bli att skriva.
Citera
2022-11-25, 18:03
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hade Helenas byxor vågräta ränder, var kommer den uppgiften i från?

Nej, nej... Vad jag menar är att den som hör beskrivningen randiga färglada byxor förmodligen gissar sig till att ränderna går lodrätt ned.

Om vittnet sett något på vägen hem och om vittnet läst tidningen så kan det nog smitta av sig. Men som Ugglan säger så vet vi ju inte om vittnet läst SLA.
Citera
2022-11-25, 18:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nej, nej... Vad jag menar är att den som hör beskrivningen randiga färglada byxor förmodligen gissar sig till att ränderna går lodrätt ned.

Om vittnet sett något på vägen hem och om vittnet läst tidningen så kan det nog smitta av sig. Men som Ugglan säger så vet vi ju inte om vittnet läst SLA.
Ja det hade jag gjort.
Jag hade liknande byxor och de var enligt mig spräckliga.
Citera
2022-11-25, 18:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
I en tv-rekonstruktion kommer Helena ut från Stadt med randiga byxor. Eftersom UA hade/har ett par likadana kan det ju vara dem de har lånat.
Jag håller med dig om att brovittnet kan ha färgats av innehållet i den här artikeln, även om den inte är publicerad i Mariestadstidningen, TSL.
Om brovittnet är den jag tror det är, så var hon med all säkerhet lindrigt nykter den natten, dessutom, men det vet jag egentligen inget om. Bara att jag sett henne rätt ofta ganska packad. Om det nu är samma person som jag känner till, vill säga. GD.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Frågan är då bara NÄR brovittnet hörde av sig till polisen. I radiodokumentären 2017 fick vi veta att brovittnet hade hört av sig "dagarna efter försvinnandet". Om brovittnet hörde av sig EFTER det att artikeln i SLA hade publicerats, minskar hennes trovärdighet (dock inte nädvändigtvis). Men om brovittnet hörde av sig INNAN artikeln i SLA publicerades, ökar hennes trovärdighet ordentligt. Men så finns det en till sak att ta hänsyn till: Läste brovittnet SLA? Jag tror inte att alltför många Mariestadsbor läste SLA, och om man ska tro beskrivningen av brovittnet i tråden, kvalar hon inte in som den "nyhetsläsande typen". Skulle hon då ha kunnat få artikeln berättad för sig? Mycket tveksamt.

Det fetade: Jag trodde det var klarlagt att den GuDa som avses är den äldre av de två möjliga, inte den yngre som jag förmodar ovanstående två personer skriver om. Den yngre är vid tiden skild och har en 12 år gammal dotter. Den äldre lever med vid tiden med sina barns far och har två barn varav det yngsta snart är sju år. Att den yngre är ute på stan finner jag lite mer sannolikt...

Så hur är det egentligen. Vem är vittnet?

P.S. Jag tror att Prinzzezzan påstår sig veta att det är den yngre som avses. Jag är mycket nyfiken på om detta jag har något jag missuppfattat. D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2022-11-25 kl. 19:01.
Citera
2022-11-25, 18:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Känner du GD så bra, att du kan fråga henne om det är hon som är det kvinnliga brovittnet?

Vet du idag vem brovittnet är?
Citera
2022-11-25, 19:42
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Ja, dom flesta skulle nog gissa sig till att ränderna går lodrätt ned och därför förstår jag inte vad du menar med detaljerad beskrivning? "Byxor har sällan vågräta ränder så det är en mycket detaljerad beskrivning." Helenas byxor hade väl lodräta ränder som vittnet uppgett?
https://sverigesradio.se/images/97/471d83db-28f4-4401-8cdc-8eb1313609b4.jpg?preset=1024x576
Senast redigerad av Sculley 2022-11-25 kl. 19:44.
Citera
2022-11-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Har du någon gång funderat på VARFÖR (!) polisen intresserade sig för legan? Kan dess form ha pockat på uppmärksamhet?

Igen: Åk till platsen. Innan du har gjort, kan du lika gärna knipa käft. Vi som har varit där många gånger, vet vad vi pratar om. Flygfoton?
Du utgår ifrån att formen påkallade uppmärksamhet, källa på det Tack!?!!!
Ge fan i be andra skribenter sluta skriva när de inte trollar utan seriöst är intresserade av Helenas försvinnande.
Vad ger dig någon som helst rätt att tilltala andra som du gör.
Och som vanligt får du det att låta som om du har ett eget litet expertgäng som vet bättre och ni till skillnad från andra VET saker och det gänget har du bakom dig när du ber andra knipa. Översittarfasoner, yrkesskada?
Som sagt, källan på ditt uttalande!?
Citera
2022-11-25, 21:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Du utgår ifrån att formen påkallade uppmärksamhet, källa på det Tack!?!!!
Ge fan i be andra skribenter sluta skriva när de inte trollar utan seriöst är intresserade av Helenas försvinnande.
Vad ger dig någon som helst rätt att tilltala andra som du gör.
Och som vanligt får du det att låta som om du har ett eget litet expertgäng som vet bättre och ni till skillnad från andra VET saker och det gänget har du bakom dig när du ber andra knipa. Översittarfasoner, yrkesskada?
Som sagt, källan på ditt uttalande!?

Jösses ...

Frågan var ställd retoriskt. Bara för din skull ska jag omformulera mig: Kan det ha varit så att polisen intresserade sig för legan därför att den hade en viss form?

Men vem som helst måste ju begripa att när en "annan självutnämnd expert" förlitar sig på flygfoton i sina utlåtanden, måste någon som har "på-plats"-kunskaper sätta ner foten.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-11-25 kl. 22:14.
Citera
2022-11-25, 22:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Min fetning: Konstiga frågor för att komma från dig Ugglan, vad tror du själv?
Det är klart att möjligheten finns.
Mest sannolikt är dock att ensamvargen PV fick hjälp av brodern men han kan även ha agerat ensam.

Citat:
Ytterligare ett märkligt uttalande från dig Ugglan. Jag har tidigare uppfattat det som att du verkligen vill lösa Helenas försvinnande inte minst med tanke på Gudrun och Arne som du själv brukar påtala.

Men nu när alla varningsklockor ringer och mycket pekar mot PV så vet du plötsligt inte vad du ska tycka? Jag hade förväntat mig att du skulle vara eld och lågor men du verkar snarare ointresserad.

Citat:

Betvivla ALDRIG att jag inte skulle vilja se en lösning på det här fallet!

Jag har många gånger i tråden förklarat att ett bra förhållningssätt är att uttrycka sig med reservation. Jag nyttjar alltid det förhållningssättet. Jag använder uttryck som "om", "kan XX ha", "skulle XX ha kunnat" och så vidare. Problemet med dig är att du skriver i "så-var-det"-form. För inte alls längesedan var du eld och lågor om Bröderna O: "Det är dom"! Då betraktade du andra som inte till 100 procent hakade på som typ misstänkta. (Sedan tog Judaland ner dig på jorden i PM, och sedan blev det tyst ...) Nu basunerar du ut att det är PV som "är" gärningsmannen. Du hoppar från tuva till tuva och skriver i påståendeform att "nu är det han som är gärningsmannen". Det funkar inte. Försök att ta det lite lugnare, uttryck dig lite mer med reservation. Jag vill veta mer innan jag "bara hakar på".

När det gäller Bröderna O och PV vet jag uppriktigt inte vad jag ska tycka eller tro eftersom jag inte vet ett jota om dem. I stället för att rusa åstad som du gör, sitter jag still i båten och avvaktar mer information om dem från den/de som eventuellt har någon.

Joe Blow uttryckte det exemplariskt: Vem ska vi tvingas hålla på nästa vecka?
Senast redigerad av Ugglan. 2022-11-25 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in