Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Min fetning: Konstiga frågor för att komma från dig Ugglan, vad tror du själv?
Det är klart att möjligheten finns.
Mest sannolikt är dock att ensamvargen PV fick hjälp av brodern men han kan även ha agerat ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ytterligare ett märkligt uttalande från dig Ugglan. Jag har tidigare uppfattat det som att du verkligen vill lösa Helenas försvinnande inte minst med tanke på Gudrun och Arne som du själv brukar påtala.
Men nu när alla varningsklockor ringer och mycket pekar mot PV så vet du plötsligt inte vad du ska tycka? Jag hade förväntat mig att du skulle vara eld och lågor men du verkar snarare ointresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Det är inte ens en vecka sedan PeFo var ett superhett namn i tråden. Nu är det en ny stolle. Vem måste man hålla med om på måndag?
Betvivla ALDRIG att jag inte skulle vilja se en lösning på det här fallet!
Jag har många gånger i tråden förklarat att ett bra förhållningssätt är att uttrycka sig med reservation. Jag nyttjar alltid det förhållningssättet. Jag använder uttryck som "om", "kan XX ha", "skulle XX ha kunnat" och så vidare. Problemet med dig är att du skriver i "så-var-det"-form. För inte alls längesedan var du eld och lågor om Bröderna O: "Det är dom"! Då betraktade du andra som inte till 100 procent hakade på som typ misstänkta. (Sedan tog Judaland ner dig på jorden i PM, och sedan blev det tyst ...) Nu basunerar du ut att det är PV som "är" gärningsmannen. Du hoppar från tuva till tuva och skriver i påståendeform att "nu är det han som är gärningsmannen". Det funkar inte. Försök att ta det lite lugnare, uttryck dig lite mer med reservation. Jag vill veta mer innan jag "bara hakar på".
När det gäller Bröderna O och PV vet jag uppriktigt inte vad jag ska tycka eller tro eftersom jag inte vet ett jota om dem. I stället för att rusa åstad som du gör, sitter jag still i båten och avvaktar mer information om dem från den/de som eventuellt har någon.
Joe Blow uttryckte det exemplariskt: Vem ska vi tvingas hålla på nästa vecka?