2022-11-25, 19:46
Medlem
Lillarapunzels avatar
Det jag allra minst förstår, är varför SVT ger medieutrymme till en uppenbart sjuk människa. Han behöver ju vård, inte bekräftelse!
Citera
2022-11-25, 20:04
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det jag allra minst förstår, är varför SVT ger medieutrymme till en uppenbart sjuk människa. Han behöver ju vård, inte bekräftelse!
För att de vill exposa honom. Väldigt bra gjort av SVT. Dessutom la de in delar av inslaget i sitt program "Lilla Aktuellt Skola" som typ alla skolklasser tittar på på fredagar. Han är totalt rökt nu. Well played svt.
Citera
2022-11-25, 20:11
Medlem
Bidragsgivarens avatar
"...,talk about sexual topics with the child hoping to make it easy for the child to accept such acts, thus*normalizing*the behavior."

-prat om att han aldrig skulle lämna den som tappar sin oskuld till honom. Normaliserar sexprat med omogna fans som kan se det som ett sätt att få sitt speciella band till sin idol.

"Some abusers (sometimes posing as children themselves) chat with children online and make arrangements to meet with them in person"

-Allt smink, hårfärg, frisyr, klädstil och beteende för att se så ung ut som möjligt. Han är snart närmare 30 än 20. Usch!

"Manipulators and abusers may control their victims with a range of tactics, including, but not limited to, positive reinforcement (such as praise, superficial charm, flattery, ingratiation, love bombing, smiling, gifts, attention)"

-han är "flörtig"... Mot barn... Som när de blir lite större kanske vill bli ihop med honom...

"individuals with antisocial personality disorder tend to display a superficial charm that helps to disarm others, giving a good likable first impression. If someone likes another person, they're much more apt to comply with them. Because they lack empathy, they see other people as instruments and pawns. The effects of this lack of empathy essentially gives them a grandiose sense of self-worth. Due to their callous and unemotional traits, they are well suited to con and/or manipulate others into complying with their wishes"

-det skriker pedofil om honom eller som man säger nuförtiden:
Berätta att du är pedofil utan att säga att du är det

Alla citat är hämtade från Wikipedia child grooming.
Citera
2022-11-25, 20:13
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
För att de vill exposa honom. Väldigt bra gjort av SVT. Dessutom la de in delar av inslaget i sitt program "Lilla Aktuellt Skola" som typ alla skolklasser tittar på på fredagar. Han är totalt rökt nu. Well played svt.

Jo, men ännu värre: kan deras publik verkligen läsa de budskapen mellan raderna?

Förövrigt låter det helt främmande att man skulle se L.A i skolan, även om det var någon skolversion. Nu gick jag visserligen i grundskolan på 00-talet, men då tittade vi på tv max 1-2 ggr/termin om ens det. Absolut inte varje fredag, men det är OT egentligen.
Citera
2022-11-25, 20:24
Medlem
Evil-Berts avatar
Påminner lite om Michael Jackson i mogenhet, minus talang. Måste ju vara lågvegåvad av nån grad. Han har ju tjänat en del pengar hittills av bilderna på dyra bilar osv. Ändå bor han hemma hos föräldrarna. Det enda som skiljer honom från den lokala pedofilen som lekte med traktorer upp till 13 års ålder. Är att han ser något bättre ut. Man kan sminka en gris, men det kommer alltid vara en gris.
Citera
2022-11-25, 20:29
Medlem
Hur mycket pengar har han fått ihop på att luuuraaa barn.

De är lurade omyndiga så här finns nog möjligheten att tvinga honom att betala tillbaka pengar.

Är han homo förresten?
Citera
2022-11-25, 20:29
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Jo, men ännu värre: kan deras publik verkligen läsa de budskapen mellan raderna?

Förövrigt låter det helt främmande att man skulle se L.A i skolan, även om det var någon skolversion. Nu gick jag visserligen i grundskolan på 00-talet, men då tittade vi på tv max 1-2 ggr/termin om ens det. Absolut inte varje fredag, men det är OT egentligen.

Yes, det är en ny grej som många skolor kör på (jobbat som vikarie på olika skolor). Kan bli en diskussion efter om nyheterna. Dessutom bra att eleverna lär sig lite med om omvärlden, även om de ibland kan dumma ner det. Gick också grundskolan på 00-talet, men tycker man borde haft det redan då. Kunde besparat mig lite när de rapporterade om 5 år jubileum för 9/11 och jag trodde det skedde i nutid.
Citera
2022-11-25, 21:06
Medlem
Cyprezs avatar
En 24-åring ska inte sitta och ragga på barn. 🤢Den senaste intervjun ökade snarare än minskade stämplingen på Rasmusson som en groomer.

Varför sa han inte bara att det han det han sagt är oacceptabelt? Varför bortförklara och relativisera? Det är också idiotiskt ur ett business-perspektiv. Hur dum får man vara? 🤔
Citera
2022-11-25, 21:10
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Nu måste han göra intervjuer ihop om att bli välkommen tillbaka till samhället.

Hahaha ja, men det gick sådär. Synd att hans grisar till föräldrar är utvecklingsstörda. Annars hade de kunnat berätta för honom hur bra det är för karriären att outa sin pedofili i ett barnprogram.
Citera
2022-11-25, 21:28
Medlem
Agitatzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tror han försöker se så ungdomlig ut som möjligt för att på så sätt kunna komma närmare sina offer (barn).

Tycker han på nåt sätt påminner om en yngre Sten Erik (mördarpedofilen) https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRlOGn/han-har-suttit-inlast--i-57-ar
Citera
2022-11-25, 21:30
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Han är absolut inte öppet gay. Inne i garderoben möjligtvis. Han ser onormalt ung ut för sin ålder. Bor hemma hos sina päron. Han har aldrig vuxit upp. Under alla förhållanden är han en idiot som inte förtjänar uppmärksamhet.

Han har i allafall aldrig haft en flick- eller pojkvän och jag tvivlar starkt på att han förlorat oskulden. Tänk dig att ha honom som partner och presentera honom för din släkt och dina föräldrar. Vad skulle du säga utan att du förklara dig själv?

Däremot har han ett uppenbart intresse att diskutera sex med barn och flörta med dem.
Citera
2022-11-25, 21:48
Medlem
KKNDs avatar
Citat:

Kommer ihåg när de rulla in den stora tjock-tvn på en plåthylla med hjul. VHS spelare också. Jag gick grundskolan på 90-talet.

Så är det inte riktigt nu. På den skola jag jobbar har varenda klassrum en stor skärm på väggen. De flesta touchscreens. Vi har flera ipads i klassen. fantastiska studieverktyg.

Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Hahaha ja, men det gick sådär. Synd att hans grisar till föräldrar är utvecklingsstörda. Annars hade de kunnat berätta för honom hur bra det är för karriären att outa sin pedofili i ett barnprogram.

Hans föräldrar har säkert hållit honom som en bäbis hela livet. Är han ensam barn?

På hans insta ”Only god can judge me’ som justin bieber säger”. Hahahaha
Det va för fan tupac.

Tror på riktigt att han är utvecklingsstörd.
Så jävla mycket sjuka saker han säger alltså.
”Tappa oskulden” säger han, 24år.
”Nej jag är inte pappa, bara ett av alla mina smeknamn” va i helvete?
”Nej jag skulle inte bli tillsammans med ett barn”… ”men när de växer upp kanske de vill bli tillsammans med mig”
VA I HELVETE!?!?!?

Han borde få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in